REALIZACJA ART. 57A (refundacja dla DPS i WRiPZ), PRAC INTERWENCYJNYCH, ROBÓT PUBLICZNYCH W PRAKTYCE URZĘDÓW PRACY W 2025 ROKU Z UWZGLĘDNIENIEM PROJEKTU USTAWY O RYNKU PRACY I SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA.
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
13 luty 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
27 luty 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
13 marzec 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
27 marzec 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
10 kwiecień 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
30 kwiecień 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
15 maja 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
29 maja 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
12 czerwiec 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
26 czerwiec 2025 | Szkolenie - Online | 580,00 zł | +23%VAT |
Cele szkolenia: metodologia rozliczania refundacji miesięcznych i za co-drugi miesiąc. Zastosowanie zasad przyznawania pomocy de minimis przy realizacji ww. instrumentów.
Prowadzący : Absolwentka prawa administracyjnego UMCS, pracownik urzędu pracy z długoletnim stażem pracy, od kilkunastu lat pełniący funkcję kierownika referatu, praktyk w zakresie realizacji poszczególnych form wsparcia. Studia podyplomowe w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. Od kilku lat prowadzi szkolenia z zakresu realizacji instrumentów rynku pracy.
Metody pracy: Wykład, prezentacja multimedialna, studium przypadku, ćwiczenia, dyskusja.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Podstawowe przepisy prawne regulujące organizację prac interwencyjnych przez Urzędy Pracy, wyjaśnienia ministerialne, interpretacje.
2. Podstawowe przepisy prawne regulujące organizację robót publicznych przez Urzędy Pracy, wyjaśnienia ministerialne, interpretacje.
3. Podstawowe przepisy prawne regulujące organizację art. 57a (refundacja dla DPS i WRiPZ) przez Urzędy Pracy, wyjaśnienia ministerialne, interpretacje.
4. Nieprawidłowości i trudności charakterystyczne w praktyce Urzędów Pracy na przykładzie własnych doświadczeń ale również na podstawie wyników kontroli.
5. Rozpatrywanie wniosków – pod względem formalnym i merytorycznym.
6. ZUS U1, U2, U7n – weryfikacja oświadczeń oraz okresu zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych i art. 57A.
7. Weryfikacja wystąpienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy.
8. Krajowa oferta pracy i informacja o prawach i obowiązkach osoby bezrobotnej.
9. Kojarzenie osób bezrobotnych na wolne miejsca pracy z uwzględnieniem problematyki ponownego kierowania tych samych osób w ramach prac interwencyjnych czy robót publicznych.
10. Możliwość wskazania kandydata do pracy – osoby bezrobotnej, poszukującej pracy w ramach art. 57A.
11. Zawieranie umów/porozumień – przykładowe komparycje z uwzględnieniem kontrasygnaty Skarbnika Gminy lub Głównego Księgowego.
12. Obowiązek Pracodawcy w kwestii dokonywania zgłoszeń w przypadku zatrudnienia obywatela Ukrainy.
13. Monitoring i kontrola umów/porozumień.
14. Dokonywanie refundacji:
– metodologia wyliczania miesięcznych refundacji
– przykład rozliczenia refundacji za niepełny miesiąc
– wyliczenie refundacji z uwzględnieniem zwolnień lekarskich
– dokumenty niezbędne do dokonania refundacji
– termin składania wniosków o refundację wraz z dokumentacją
15. Rozwiązywanie umów/porozumień i zwrot przyznanych środków.
16. Współpraca z Pracodawcami – typowe trudności, problemy, prawidłowe wzorce postępowania
17. Pomoc de minimis – podstawowe zagadnienia związane z jej udzielaniem.
18. Dyskontowanie pomocy de minimis.
19. Przekazywanie sprawozdań wg aplikacji SHRiMP2, terminy przekazywania sprawozdań i korekt.
20. Skuteczność i efektywność zatrudnieniowa.
21. Współpraca międzystanowiskowa przy realizacji ww. instrumentów rynku pracy.
22. Projekt Ustawy o Rynku Pracy i Służbach Zatrudnienia – najważniejsze zmiany.
23. Studium przypadku.
Ad. 1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151