waga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: szkolenie 8 godzin z zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego.
Cel szkolenia: nabycie wiedzy z zakresu zaburzeń psychicznych, nabycie umiejętności efektywnej i skutecznej obsługi klientów z zaburzeniami psychicznymi – radzenie sobie z zachowaniem trudnych klientów, asertywne zachowania i komunikowania się, techniki obsługi klienta z zaburzeniami psychicznymi.
Metody szkolenia: mini wykład poparty prezentacją multimedialną, film szkoleniowy, dyskusja, ćwiczenia .
Prowadzący szkolenie: mgr Marta Mazur, Pracownik instytucji pomocy i integracji społecznej od 2000 roku; starszy specjalista pracy socjalnej o specjalności praca z osobami niepełnosprawnymi, przygotowanie psychologiczne, pedagog resocjalizacji, ukończyła Studium Pomocy Rodzinie w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz studia podyplomowe, między innymi w zakresie zdrowia publicznego, psychologii komunikacji społecznej. Przez 10 lat prezes stowarzyszenia zrzeszającego rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Posiada potwierdzone zaświadczeniem kwalifikacje w zawodzie wykładowcy na kursach i szkoleniach. Prowadzi szkolenia z ww. zakresu od 2010 roku.
PROGRAM SZKOLENIA
I. Rodzaje, przyczyny i objawy zaburzeń psychicznych.
1. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – zadania i wymogi w stosunku do jednostek administracji publicznej.
2. Specyfika różnorodnych zaburzeń psychicznych: zaburzenia nastroju (afektywne), zaburzenia otępienne, zaburzenia urojeniowe, schizofrenia i zaburzenia schizoafektywne
3. Zaburzenia nerwicowe, zespół lęku uogólnionego, fobie, zaburzenia lękowe z napadami paniki, zaburzenia osobowości.
4. Przyczyny występowania zaburzeń psychicznych, czynniki wyzwalające kryzysy psychiczne, profilaktyka zdrowia psychicznego.
II. Funkcjonowanie osób z zaburzeniami psychicznymi na rynku pracy.
1. Aktywność społeczna i zawodowa osób z zaburzeniami psychicznymi.
2. Zjawisko marginalizacji i automarginalizacji, dyskryminacja, podwójne wykluczenie, etykietowanie i stygmatyzacja.
3. Możliwości i bariery pracownika z zaburzeniami psychicznymi.
4. Instytucjonalne formy aktywizacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnościami.
III. Komunikacja z osobami z zaburzeniami psychicznymi.
1. Rozpoznawanie potrzeb klienta z zaburzeniami psychicznymi.
2. Kanały komunikacji we współczesnym świecie.
3. Charakterystyka języka i komunikacji osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym z autyzmem i zespołem Aspergera.
4. Związek umiejętności i kompetencji społecznych ze zdolnością komunikowania się z otoczeniem.
5. Umiejętność dostosowania komunikatu do systemu reprezentacji sensorycznej rozmówcy.
6. Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej (feedbacku) za pomocą komunikacji fonicznej, wizualno-przestrzennej, wspomagającej i alternatywnej.
7. Bariery w komunikacji osób ze szczególnymi potrzebami.
8. Zniekształcenia percepcyjne – sposoby ich rozpoznawania i niwelowania.
IV. Predyspozycje osobowościowe pracowników obsługujących klienta z zaburzeniami psychicznymi.
1. Empatia i inteligencja emocjonalna w relacjach z innymi.
2. Emocje jako podstawa interakcji społecznych. Rodzaje ekspresji emocjonalnej w komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
3. Psychologiczne pułapki oceniania, błędy atrybucji.
4. Rola kompetencji interpersonalnych, samokonceptu i samoświadomości w umiejętnym dopasowaniu komunikatu do potrzeb klienta w zależności od wieku, możliwości językowych, poznawczych oraz stanu emocjonalnego.
Harmonogram szkolenia:
08:00-10:00-zajęcia szkoleniowe
10:00-10:15-przerwa
10:15-12:15-zajecia szkoleniowe
12:15-13:00-lunch
13:00-15:00-zajecia szkoleniowe
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.