NOWE PODEJŚCIE DO ŚWIADCZENIA USŁUG POŚREDNICTWA PRACY I PORADNICTWA ZAWODOWEGO NA GRUNCIE PUP – SKUTECZNA AKTYWIZACJA I ADAPTACJA KLIENTÓW W DOBIE ZMIAN RYNKOWYCH I USTAWOWYCH
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
15 maja 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
29 maja 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
12 czerwiec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
26 czerwiec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
10 lipiec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
30 lipiec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
13 sierpień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
27 sierpień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
11 wrzesień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
26 wrzesień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
10 październik 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
30 październik 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
13 listopad 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
27 listopad 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
12 grudzień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
Cele szkolenia: poszerzenie i wzmocnienie kompetencji zawodowych specjalistów urzędu na rzecz efektywniejszej współpracy z klientami PUP w świetle zmian ustawowych na dynamicznym rynku pracy.
Prowadzący: doświadczony pracownik urzędu pracy; posiada wyższe wykształcenie socjologiczne oraz studia podyplomowe z zakresu pośrednictwa pracy, doradztwa zawodowego oraz coachingu; od kilkunastu lat prowadzi szkolenia dla pracowników PSZ z zakresu objętego tematyką szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia odpowiedzią na wyzwania współczesnego rynku pracy.
1. Cele i priorytety polityki państwa na rzecz poprawy efektywności i skutecznej aktywizacji klientów w publicznych służbach zatrudnienia. Możliwości oraz ograniczenia PUP w adaptacji i aktywizacji klientów na dynamicznym rynku pracy. Identyfikacja i analiza barier utrudniających proces aktywizacji zawodowej z perspektywy klienta – kategoryzowanie problemów osobistych i zawodowych oraz ich minimalizowanie w celu wejścia lub powrotu na rynek pracy.
2. Organizacja pracy urzędu w odniesieniu do projektowanych zmian ustawowych, w tym m.in. tworzenie punktów informacyjno-doradczych dla osób do 30 r.ż. Wewnętrzna współpraca w PUP w kreowaniu optymalnej ścieżki edukacyjno-zawodowej klientów.
3. Rola i zadania doradców do spraw zatrudnienia PUP wyznaczonych dla osób bezrobotnych, poszukujących pracy i niezarejestrowanych po zniesieniu funkcji doradcy klienta. Procedury i stosowana dokumentacja.
4. Zasady współpracy z osobami bezrobotnymi, poszukującymi pracy i niezarejestrowanymi – dostępność i łączenie form pomocy ukierunkowanych na sprawne wejście lub powrót klientów na rynek pracy.
5. Profesjonalne diagnozowanie obszarów funkcjonowania jednostki w otoczeniu warunkiem udzielania skutecznej pomocy.
6. Dobór odpowiednich form pomocy, metod i narzędzi dostosowanych do potrzeb, możliwości i ograniczeń różnych grup klientów /np. reprezentantów pokolenia X, Y i Z, pozostających w szczególnej sytuacji na rynku pracy/ – indywidualizacja pomocy.
7. Indywidualny Plan Działania podstawowym narzędziem monitorowania oddziaływań i postępów wybranych grup klientów w procesie aktywizacji zawodowej – nowe zasady tworzenia i współpracy z osobami objętymi IPD.
8. Baza cv jako pomoc w doborze kandydatów do pracy.
9. Usługi pośrednictwa pracy dla pracodawców – zadania doradców do spraw zatrudnienia wyznaczonych dla pracodawców, zasady zgłaszania ofert pracy do bazy ePraca, stosowanie marketingu urzędu na rzecz podtrzymywania i poszerzania kontaktów z pracodawcami, w tym w ramach organizowanych inicjatyw /np. targi pracy, giełdy pracy/.
10. Tworzenie mapy instytucji i organizacji pomocowych funkcjonujących na lokalnym rynku pracy. Współpraca międzyinstytucjonalna służąca profesjonalizacji zadań na rzecz dobra klienta.
II. Doradca zawodowy PUP łącznikiem między rynkiem pracy a klientem.
1. Specyfika pracy doradcy zawodowego w publicznych służbach zatrudnienia. Znaczenie i funkcje doradcy zawodowego we współpracy z klientem na dynamicznym rynku pracy oraz w dobie kształcenia ustawicznego dorosłych.
2. Rola doradcy zawodowego w układzie: doradca – klient. Modele pracy doradcy zawodowego. Zasady pracy z klientem indywidualnym w procesie pomocowym. Budowanie świadomości potrzeby zmiany, jej przebiegu oraz skutków. Psychologiczne okno zmiany. Umiejętne planowanie zmian. Korzyści wynikające ze zmiany.
3. Metody i narzędzia pracy wykorzystywane w poradnictwie indywidualnym.
4. Identyfikacja i poszerzanie zasobów klienta (profilu kompetencyjnego) w dalszym rozwoju osobistym i zawodowym. Narzędzia wykorzystywane w Metodzie Hiszpańskiej i Metodzie Edukacyjnej służące budowaniu motywacji, samoświadomości oraz umiejętności korzystania z własnych zasobów i doświadczeń. Praca z klientem w kryzysie.
5. Elementy coachingu i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach /TSR/ w pośrednictwie pracy i poradnictwie zawodowym – idea, zasady, etapy, techniki i wybrane narzędzia pracy w ramach metod.
6. Znaczenie poradnictwa grupowego w pogłębianiu pomocy ukierunkowanej na zróżnicowane problemy klientów. Planowanie i organizacja zajęć grupowych. Metodyka pracy z grupą – uczenie się dorosłych.
7. Usługi doradcze skierowane do osób niezarejestrowanych. Współpraca z partnerami rynku pracy.
Ad. 1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151