NOWA USTAWA – DOTACJA NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, REFUNDACJA KOSZTÓW WYPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY – OD WNIOSKU DO ZAKOŃCZENIA UMOWY. DOBÓR ODPOWIEDNIEJ FORMY ZABEZPIECZENIA UMOWY WEDŁUG PRZEPISÓW USTAWY O RYNKU PRACY I SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA
| | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
09 czerwiec 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
30 czerwiec 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
29 lipiec 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
26 sierpień 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
26 wrzesień 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
17 październik 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
24 listopad 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
05 grudzień 2025 w godz. 08:30-12:30 | Szkolenie - Online Uczestnik otrzymuje link w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego z prowadzącym szkolenie, możliwość bieżącego zadawania pytań w trakcie wykładu. | | |
Cele szkolenia: omówienie dotacji i refundacji od strony praktycznej i przystępnej dla osób, które zajmują się tymi formami wsparcia z uwzględnieniem przepisów nowej ustawy oraz dostępnych interpretacji Ministerstwa. Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z wybranymi wzorami dokumentów wytwarzanych w procesie udzielania dotacji i refundacji.
Prowadzący: – Absolwentka prawa administracyjnego UMCS, pracownik urzędu pracy z długoletnim stażem pracy, od kilkunastu lat pełniący funkcję kierownika referatu, praktyk w zakresie realizacji poszczególnych form wsparcia. Studia podyplomowe w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. Od kilku lat prowadzi szkolenia z zakresu realizacji instrumentów rynku pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
Dotacja na podjęcie działalności gospodarczej
- Omówienie przepisów ustawowych w zakresie dotacji na podjęcie działalności gospodarczej i refundacji kosztów doposażenia stanowisk pracy;
- Interpretacje Ministerstwa w zakresie dotacji, refundacji, podatku VAT;
- Wniosek – osoby uprawnione do złożenia wniosku, procedura naboru;
- Ocena merytoryczna i formalna wniosku – weryfikacja w dostępnych rejestrach;
- Ocena wniosku przez Komisję – zasady pracy Komisji;
- Propozycja zawarcia umowy – negocjowanie warunków umowy, dobór odpowiedniej formy zabezpieczenia zwrotu dotacji z uwzględnieniem zmian w przepisach wykonawczych;
- Umowa – zapisy umowy, realizacja, kontrola realizacji umowy;
- Stosowanie przepisów pomocy de minimis przy udzielaniu dotacji;
- Rozliczanie wydatkowania dotacji, podatek VAT;
- Monitorowanie i zakończenie umowy;
- Wypowiedzenie umowy, dochodzenie zwrotu dotacji .
Refundacja kosztów doposażenia stanowiska pracy
- Wniosek – podmiotu uprawnione do złożenia wniosku, procedura naboru;
- Ocena formalna i merytoryczna wniosku;
- Opinia pośrednika pracy dotycząca refundowanego stanowiska pracy;
- Ocena wniosku przez Komisję, zasady pracy Komisji;
- Propozycja zawarcia umowy, negocjowanie warunków umowy, dobór odpowiedniej formy zabezpieczenia zwrotu refundacji z uwzględnieniem zmian w przepisach wykonawczych;
- Zawarcie umowy, zapisy umowy, realizacja, kontrola realizacji umowy;
- Stosowanie przepisów pomocy de minimis przy refundacji kosztów;
- Rozliczenie dokonanych zakupów przed refundacją środków;
- Monitorowanie i zakończenie umowy;
- Wypowiedzenie umowy, dochodzenie zwrotu dotacji.
- Studium przypadku, dyskusja
Ad. 1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151