KFS W 2025 R. – PRAKTYCZNE KOMPENDIUM WIEDZY DLA PRACOWNIKÓW PSZ Z UWZGLĘDNIENIEM PROJEKTU USTAWY O RYNKU PRACY I SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA.
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
Dowolna data w 2025 r. | Online – samokształcenie kierowane, konsultacje mailowe z Konsultantem oraz testem zaliczeniowym. | 290,00zł | +23%VAT |
12 luty 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
26 luty 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
12 marzec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
26 marzec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
09 kwiecień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
30 kwiecień 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
14 maja 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
28 maja 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
11 czerwiec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
25 czerwiec 2025 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
Cele szkolenia: Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z aktualnymi przepisami dotyczących sposobu i trybu przyznawania środków na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców. Uczestnicy zapoznają się z nowymi, zmienionymi priorytetami przyznawania środków KFS na 2025 rok oraz otrzymają praktyczne wskazówki na temat ich stosowania. Szkolenie ma również na celu zapoznania uczestników z procedurą przyznawania środków KFS począwszy od ogłoszenia naboru, przez przyjęcie wniosku, ocenę formalną i merytoryczną po zasady zawierania umów o finansowanie kształcenia ustawicznego ich prawidłowe rozliczenie, monitoring realizacji umowy i kontrolę.
Uczestnicy: Pracownicy PSZ – specjaliści ds. rozwoju zawodowego, doradcy klienta instytucjonalnego, kadra kierownicza PUP
PROGRAM SZKOLENIA
1. Krajowy Fundusz Szkoleniowy – geneza instrumentu, charakterystyka, ewolucja zmian, realizacja, efektywność.
2. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
3. Nieprawidłowości i trudności charakterystyczne w praktyce Urzędów Pracy na przykładzie własnych doświadczeń ale również na podstawie wyników kontroli.
4. ZUS U7n – weryfikacja oświadczeń.
5. Priorytety wydatkowania środków KFS w 2025 r. – ustalone przez Ministra oraz priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS.
6. Analiza formalna i merytoryczna wniosków oraz ich ocena, prawidłowe konstruowanie zapisów umowy o przyznanie środków na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.
7. Prawidłowa realizacja umowy – obowiązki stron umowy, obowiązki pracodawcy i pracowników.
8. Sposób i termin rozliczenia otrzymanych środków.
9. Monitoring realizacji oraz warunki wypowiedzenia umowy.
10. Zasady zwrotu pomocy w przypadku nieukończenia kształcenia ustawicznego przez pracownika.
11. Kontrola realizacji umowy i wykorzystania środków KFS – zasady prowadzenia, zakres i ustalenia kontroli, dokumentacja wymagana do analizy.
12. Pomoc de minimis – zasady udzielania w przypadku KFS, przykładowe sytuacje problemowe.
13. Projekt Ustawy o Rynku Pracy i Służbach Zatrudnienia – najważniejsze zmiany.
14. Studium przypadku – doświadczenia we współpracy z Pracodawcami, pojawiające się problemy w przyznawaniu, wydawaniu i rozliczaniu środków KFS.
Ad.1. Szkolenie w formie „zdalnej”: samokształcenie kierowane z konsultacjami mailowymi oraz testem zaliczeniowym odbywają się w dowolnym terminie wybranym przez Uczestnika lub Urząd.
–Wymogi sprzętowe: dostęp do komputera z Internetem, dostęp do poczty email
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub Tel./fax: 81 534 60 65
2.W dniu zgłoszenia uczestnika do odbycia „szkolenia zdalnego” – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych oraz testu zaliczeniowego szkolenie – znajdujących się na stronie internetowej www.eceprestiz.pl,
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi przystępuje do rozwiązania testu zaliczeniowego, wypełnia go na podstawie materiałów szkoleniowych, przepisów prawnych, ewentualnie na podstawie uzyskanych dodatkowych informacji od Konsultanta/Trenera. Następnie podpisuje stosowne oświadczenie o samodzielnym rozwiązaniu testu – przesyła skan rozwiązanego testu na adres e mail : szkolenia@eceprestiz.pl
4.Uczestnik szkolenia w dowolnym momencie przed zaliczeniem testu może skierować do Konsultanta/Trenera pytania dotyczące wybranego szkolenia na adres e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
5.Data wysłania testu i jego zaliczenia – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
6.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 15
Ad. 2. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151