POSTĘPOWANIE WINDYKACYJNE PUP PO NOWELIZACJACH PRZEPISÓW
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
29 listopad 2024 | Szkolenie - Online | 620,00 zł | +23%VAT |
30 grudzień 2024 | Szkolenie - Online | 620,00 zł | +23%VAT |
Cele szkolenia: Poznanie zasad, trybu, praw i obowiązków stron w postępowaniu windykacyjnym.
Prowadzący: Ekspert w dziedzinie windykacji, egzekucji oraz postępowania administracyjnego i sądowego. Prawnik, finansista, doświadczony ekspert w zakresie instrumentów rynku pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
I. Rodzaje nienależnych świadczeń – podział dla potrzeb windykacji.
1. Umowy cywilnoprawne :
– rozpoczęcie działalności gospodarczej
– doposażenie i wyposażenie stanowisk pracy
– staże, prace interwencyjne, roboty publiczne
– szkolenia indywidualne,
– refundacja składek na ubezpieczenie społeczne
– zatrudnienie wspierane, refundacja kosztów opieki
2. Inne nienależenie pobrane świadczenia :
– zasiłki dla bezrobotnych
– zwroty kosztów dojazdu
3. Postępowanie windykacyjne, a środki z projektów unijnych
II. Kwalifikacja postępowania windykacyjnego:
1. Postępowanie z ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
2. Postępowanie z ustawy o BIG (analiza dokumentacji – przykłady, wypełnianie wzorów)
3. Postępowanie ugodowe – stosowanie ulg na wniosek i z urzędu dopuszczalnych przez Ordynację podatkowa i ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
4. Dokumentacja w PUP dotycząca wyboru postępowania lub postępowań – przykłady
III. Przedawnienia roszczeń w świetle: kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania administracyjnego, ordynacji podatkowej, ustawy o finansach publicznych.
1. Zastosowanie powyższych przepisów do świadczeń z Funduszu Pracy
2. Odpowiedzialność pracowników PUP za nieuzasadnione przedawnienie
3. Zastosowanie przepisów w odniesieniu do przedsięwzięć współfinansowanych ze środków UE / projektów unijnych
IV. Czynności wierzyciela zmierzające do wszczęcia administracyjnego postępowania egzekucyjnego po zmianach w kpa
1. Obowiązek doręczenia upomnienia poprzedzającego wszczęcie administracyjnego postępowania egzekucyjnego
2. Należności pieniężne, których egzekucja może być wszczęta bez uprzedniego doręczenia upomnienia
3. Termin wystawienia upomnienia
4. Treść upomnienia – prawidłowe wypełnienie
5. Zasady doręczenia upomnienia
6. Koszty upomnienia
7. Zasady stosowania prawa procesowego w postępowaniu egzekucyjnym czyli kpa w czynnościach windykacyjnych
V. Wniosek wierzyciela o wszczęcie egzekucji – przykłady i praca na dokumentacji oraz dokumentacja poprzedzająca postępowanie.
1. Wezwanie do zapłaty (zasady, terminu wystawiania i doręczenie)
2. Upomnienie (zasady, terminy wystawiania i doręczenie)
3. Tytuł wykonawczy (zasady wystawiania, doręczania , aktualizacji)
4. Klauzula wykonalności ( zasady nadawania przez Sąd i komornika Skarbowego)
VI. Dokumenty komornicze
– postanowienia i sposób ich zaskarżania omawianie wzorów i przygotowywanie procedur odwoławczych w szczególności na :
– w sprawie odmowy zwolnienia spod egzekucji administracyjnej (art. 13),
– w sprawie zarzutów na wszczęcie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego (art. 34),
– w sprawie odmowy wyłączenia rzeczy lub prawa majątkowego objętych środkiem egzekucyjnym, do których rości sobie prawo osoba inna niż zobowiązany (art. 40),
– w sprawie wyłączenia spod egzekucji rzeczy lub prawa majątkowego objętych środkiem wskazanym przez wierzyciela przy egzekucji obowiązku o charakterze niepieniężnym (art. 39),
– w sprawie skargi na czynności egzekucyjne i przewlekłość postępowania (art. 54),
– w sprawie zawieszenia lub odmowy zawieszenia postępowania egzekucyjnego (art. 56),
– w sprawie uchylenia lub odmowy uchylenia czynności egzekucyjnych w wypadku zawieszenia egzekucji (art. 58),
– w sprawie umorzenia lub odmowy umorzenia postępowania egzekucyjnego (art. 59)
– w sprawie uchylenia lub odmowy uchylenia czynności egzekucyjnych w wypadku umorzenia postępowania egzekucyjnego (art. 60),
– w sprawie kosztów egzekucyjnych (art. 64),
– w sprawie nałożenia grzywny na zakład pracy lub pracownika tego zakładu, jeśli nie wykonują obowiązków związanych z egzekucją z wynagrodzenia za pracę (art. 76), na oszacowanie dokonane przez poborcę skarbowego (art. 99),
– w sprawie zwrotu wydatków związanych z wykonywaniem dozoru oraz wynagrodzenia za dozór ,(art. 102),
– w sprawie naruszenia przepisów o przeprowadzeniu licytacji (art. 107),
– w sprawie nałożenia grzywny w celu przymuszenia (art. 122),
– w sprawie odmowy umorzenia grzywny w celu przymuszenia (art. 125),
– w sprawie zastosowania wykonania zastępczego (art. 128),
– w sprawie wezwania zobowiązanego do wpłacenia zaliczki na koszty wykonania zastępczego oraz w sprawie dostarczenia dokumentacji, materiałów i środków przewozowych w toku wykonania zastępczego (art. 129),
– w sprawie wniosku o zaniechanie dalszego stosowania wykonania zastępczego (art. 132),
– w sprawie zastosowania środka w postaci odebrania rzeczy ruchomej (art. 139),
– w sprawie zastosowania środka w postaci odebrania nieruchomości, opróżnienia lokalu i innych pomieszczeń (art. 143),
– w sprawie zastosowania przymusu bezpośredniego (art. 150)
– zarzuty na czynności komornika (rodzaje, przykłady) – wypełnianie dokumentacji
– skarga na czynności komornika (rodzaje, przykłady) – wypełnianie dokumentacji
– wniosek wierzyciela do komornika o realizację tytułu
– ewidencja tytułów wykonawczych
– postępowanie przeciwegzekucyjne
VII. Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji we wnioskach PUP oraz innych jednostek samorządowych
– wystąpienie do sądu o umorzenie dokumentu w trybie art. 86
– wniosek o umorzenie postępowania egzekucyjnego
– wniosek o umorzenie kosztów egzekucyjnych
– forma elektroniczna informacji i dokumentów art. 66 j
– zarzuty w postępowaniu egzekucyjnym – przykłady dokumentów art. 33
VIII. Kodeks postępowania Cywilnego w postępowaniu egzekucyjnym w administracji dla PUP oraz innych jednostek samorządowych
1. Wszczęcie postępowania egzekucyjnego art. 796 817 kpc
2. Wymagana dokumentacja wg. Kpc
3. Wniosek o zawieszenie cywilnego postępowania egzekucyjnego
IX. Ulgi w spłacie należności:
1. Ulgi na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
2. Ulgi na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa w związku z ustawą o finansach publicznych
3. Pomoc publiczna i pomoc de minimis przy udzielaniu ulg w spłacie konsekwencje – wymagana dokumentacja.
4. Rozłożenie na raty- wzory rozstrzygnięć, przykładowa dokumentacja ćwiczenia praktyczne
5. Odroczenie terminu płatności – – wzory rozstrzygnięć, przykładowa dokumentacja – ćwiczenia praktyczne
6. Umorzenie- – wzory rozstrzygnięć, przykładowa dokumentacja ćwiczenia praktyczne
7. Sprawozdawczość z zakresu ulg w spłacie i pomocy publicznej
8. Uchwały Starostwa Powiatowego dla potrzeb stosowanych ulg w spłacie przez PUP.
X. Omówienie problemów zgłoszonych przez uczestników przed szkoleniem
XI. Bieżące pytania uczestników szkolenia.
Ad. 1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151