POWIATOWE RADY RYNKU PRACY – ZADANIA URZĘDÓW PRACY W FINANSOWYCH OBSZARACH DZIAŁANIA WOJEWÓDZKIEJ I POWIATOWEJ RADY RYNKU PRACY W 2023 ROKU
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
29 wrzesień 2023r. | 1.Szkolenie - Online | 520,00 zł | +23%VAT |
27 październik 2023r. | 2.Szkolenie - Online | 520,00 zł | +23%VAT |
24 listopad 2023r. | 3.Szkolenie - Online | 520,00 zł | +23%VAT |
19 grudzień 2023r. | 4.Szkolenie - Online | 520,00 zł | +23%VAT |
Cel szkolenia: celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania rad rynku pracy. Dodatkowo uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi realizacji poszczególnych form wsparcia oferowanymi przez PUP, jak również planowanymi zmianami związanymi z procedowaną ustawą o aktywności zawodowej.
Prowadzący: Kierownik referatu aktywnych form wsparcia w PUP z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w publicznych służbach zatrudnienia, realizująca w praktyce przepisy wspierające pracodawców w okresie pandemii. Doświadczona i wysoko oceniana jako wykładowca i praktyk.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Prawne aspekty działania Powiatowej i Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy na lokalnym rynku pracy, w oparciu o ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
2. Specyfika realizacji zadań po stanie epidemii COVID-19 oraz zakończenia okresu zagrożenia epidemicznego po 01.07.2023r. –
3. Charakter Rady jako organu opiniodawczo – doradczego w sprawach finansowych.
4. Członek Rady jako funkcjonariusz publiczny
5. Uczestnictwo Członków Rady w procesie decyzyjnym,
6. Odpowiedzialność Członków Rady za podejmowane działania doradcze i opiniodawcze,
a) rodzaje odpowiedzialności,
b) charakter odpowiedzialności,
c) przesłanki wystąpienia odpowiedzialności
7. Ulgi w spłacie realizowane przy i w oparciu o opinię Rady Rynku Pracy.
8. Charakter należności objętych ulgami w spłacie : nienależnie pobrane świadczenia, refundacje, przyznane jednorazowo środki,
9. Aspekty opiniowania przez Członka Rady ulg w zakresie:
a) umorzenia,
b) rozłożenia na raty,
c) odroczenia terminów płatności,
d) pozostałe ulgi w spłacie,
e) przedawnienia należności
10. Rozstrzygnięcia decyzyjne urzędu w oparciu o ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, kodeks postępowania administracyjnego, ordynacji podatkowej w aspekcie opinii członka rady.
11. Windykacja należności PUP w oparciu i przy uwzględnieniu opinii Rady, ścieżka egzekucyjna i pozaegzekucyjna,
12. Skutki dla Dyrektorów PUP w zakresie ustalania priorytetów wydatkowania środków z KFS (również z rezerwy),
13. Charakter czynności doradczych Członków Rady w zakresach nie objętych wprost uregulowaniami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
a) gospodarka zakupowa,
b) środki unijne,
c) akty prawa wewnętrznego,
14. Skutki finansowe i księgowe czynności opiniodawczo doradczych Rady dla Głównego Księgowego PUP, WUP,
15. Orzecznictwo sądów w zakresie ustawowych czynności realizowanych przez członka rady,
16. Pytania uczestników szkolenia
Ad.1.Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – W FORMIE WIDEOKONFERENCJI – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z dostępem do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub Tel./fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie WIDEOKONFERENCJI – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie WIDEOKONFERENCJI – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie WIDEOKONFERENCJI – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151