ROLA I ZADANIA DZIAŁU EWIDECJI I REJESTRACJI W POWIATOWYCH URZĘDACH PRACY – OD REJESTRACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY ORAZ PRZYZNAWANIA ŚWIADCZEŃ PO UTRATĘ STAUSU BEZROBOTNEGO Z UWZGLĘDNIENIEM POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
16 grudzień 2024 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
Cel szkolenia: celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązującymi przepisami prawa, dotyczącymi warunków nabycia statusu bezrobotnego oraz poszukującego pracy, przyznawania zasiłków oraz świadczeń dla bezrobotnych, prawidłowa analiza i weryfikacja dokumentów w oparciu o przepisy ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz akty wykonawcze.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w oparciu o Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietna 2020 roku w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy– założenia, analiza.
2. Dokumenty niezbędne do ustalenia statusów; osoby bezrobotnej i poszukującej pracy oraz przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych- analiza świadectw pracy, sposoby rozwiązania umowy o pracę, stosunku służbowego oraz inne dokumenty, na podstawie których ustalane są uprawnienia zasiłkowe.
3. Zasiłki dla osób bezrobotnych- zatrudnienie, stosunek służbowy, wykonywanie pracy w ramach umów cywilnoprawnych, działalność gospodarcza oraz inne okresy zaliczane do uprawnień zasiłkowych.
4. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego- rola Powiatowych Urzędów Pracy.
5. Utrata statusu bezrobotnego w przypadku niestawienia w wyznaczonym terminie, odmowy propozycji pracy lub innej formy pomocy, brak gotowości do podjęcia pracy.
6. Dodatek aktywizacyjny, warunki nabycia, odmowa przyznania dodatku – orzecznictwo sądowe, interpretacja ministerialna.
7. Nowe zasady uwzględniania kwoty wolnej od podatku, a dodatki aktywizacyjne.
8. Zasady Refundacji Kosztów opieki na dzieckiem/dziećmi w świetle obowiązujących przepisów.
9. Wydawanie zaświadczeń, prowadzenie ich ewidencji z uwzględnieniem wydanych decyzji z naruszeniem prawa.
10. Wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, rozpatrywanie odwołań i przekazywanie do organu wyższego stopnia.
11. Prawidłowa konstrukcja uzasadnień decyzji administracyjnych – czynności przygotowawcze, struktura, styl i język, przejawy wadliwości decyzji
12. Pełnomocnictwa oraz upoważnienia w praktyce organów administracji publicznej
13. Postępowania administracyjne w sprawie uchylenia, zmiany bądź stwierdzenia nieważności decyzji ostatecznych.
14. Forma Doręczenia elektronicznego w postępowaniach administracyjnych prowadzonych na podstawie KPA.
15. Przegląd orzecznictwa sądowego oraz wyjaśnień ministerialnych.
16. Dyskusja oraz studium przypadków.
Ad. 1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151