JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, REFUNDACJA KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY – OD WNIOSKU DO ZAKOŃCZENIA UMOWY; DOBÓR ODPOWIEDNIEJ FORMY ZABEZPIECZENIA UMOWY, ROZLICZANIE PODATKU VAT, POMOC DE MINIMIS
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
26 kwiecień 2024 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
10 maja 2024 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
24 maja 2024 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
13 czerwiec 2024 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
28 czerwiec 2024 | Szkolenie - Online | 550,00 zł | +23%VAT |
Cele szkolenia: przygotowanie Uczestnika szkolenia do pracy z ww. instrumentami wsparcia. Uczestnicy zdobędą teoretyczną wiedzę jak i praktyczne umiejętności z zakresu stosowania w praktyce wybranych instrumentów rynku pracy. Celem szkolenia jest również wskazanie sposobu i przygotowanie uczestnika do pracy na etapie rozpatrywania wniosków, przyznawania pomocy de minimis. Uczestnik zdobędzie wiedzę jak wdrożyć i realizować dane instrumenty rynku pracy.
Prowadzący szkolenie: Absolwentka prawa administracyjnego UMCS, pracownik urzędu pracy z długoletnim stażem pracy, od kilkunastu lat pełniący funkcję kierownika referatu, praktyk w zakresie realizacji poszczególnych form wsparcia. Studia podyplomowe w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. Od kilku lat prowadzi szkolenia z zakresu realizacji instrumentów rynku pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Omówienie przepisów prawnych (ustawa, rozporządzenia wykonawcze do poszczególnych form wsparcia, wyjaśnienia ministerialne).
2. Nieprawidłowości stwierdzone w wyniku przeprowadzanych kontroli w PUP.
3. Wnioski i tryb ich rozpatrywania, Merytoryczna i formalna ocena wniosków.
4. Aktualne zasady udzielania poszczególnych form wsparcia wynikające z Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
– jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
– refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
5. Tworzenie regulaminów, zasady pracy Komisji, dokumentacja pracy Komisji ds. oceny wniosków.
6. Weryfikacja wystąpienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy.
7. Obowiązek Pracodawcy w kwestii dokonywania zgłoszeń w przypadku zatrudnienia obywatela Ukrainy.
8. Zasady zawierania umów – niezbędne elementy umów cywilnoprawnych. Oznaczanie stron umowy – komparycje umów.
9. Realizacja postanowień zawartych w umowie.
10. Rozliczanie wydatków: faktury, rachunki, umowy kupna-sprzedaży, paragony imienne i inne. Weryfikacja dokonania płatności za poczynione zakupy. Zwrot niewykorzystanej części środków.
11. Monitorowanie i kontrolowanie zawartych umów.
12. ZUS U1, U2, U7n– monitoring umów.
13. Zasady rozliczania podatku VAT. Zapisy rozporządzenia wykonawczego. Zapisy w umowie cywilnoprawnej.
14. Pomoc de minimis w kontekście jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej i refundacji kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy. Sprawdzanie wielkości otrzymanej pomocy SUDOP, SHRIMP2. Wystawianie zaświadczeń o pomocy de minimis. Korygowanie zaświadczeń o pomocy de minimis.
15. Zasady postępowania w przypadku niedotrzymania warunków umowy.
16. Rozwiązywanie zawartych umów.
17. Zabezpieczanie umów: rodzaje i zasady zabezpieczeń (poręczenie, weksel z poręczeniem, gwarancja bankowa, zastaw na prawach lub rzeczach, blokada środków zgromadzonych na rachunku bankowym, akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika).
18. Studium przypadku.
Ad.1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151