Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
LUTY | LUTY | LUTY | LUTY | LUTY |
13-15.02.2023 Przyjazd po południu w dn. 12.02.2023 r. | Toruń, Hotel Mercure***, ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
15-17.02.2023 Przyjazd po południu w dn. 14.02.2023 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
20-22.02.2023 Przyjazd po południu w dn. 19.02.2023 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
27.02-01.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 26.02.2023 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
MARZEC | MARZEC | MARZEC | MARZEC | MARZEC |
06-08.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 05.03.2023 r. | Toruń, Hotel Mercure***, ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
15-17.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 14.03.2023 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | 2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
20-22.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 19.03.2023 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
29-31.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 28.03.2023 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ |
17-19.04.2023 Przyjazd po południu w dn. 16.04.2023 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
19-21.04.2023 Przyjazd po południu w dn. 18.04.2023 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cel szkolenia: przygotowanie uczestnika do pracy z instrumentami wsparcia objętymi regułami pomocy de minimis, w szczególności w zakresie zadań związanych z kontrolą (w tym w ramach POWER). Przygotowanie to ma charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu szkolenia uczestnik posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu podstaw udzielania pomocy, a także potrafił w praktyce stosować szczegółowe zasady związane z udzielaniem pomocy de minimis. Celem jest także wskazanie sposobu i przygotowanie uczestnika do pracy na etapie rozpatrywania indywidualnych przypadków i identyfikowania lub wykluczania występowania pomocy de minimis. Na szkoleniu omówione zostaną krajowe przepisy związane z udzielaniem pomocy de minimis oraz przepisy wspólnotowe. Celem zajęć jest także nabycie przez uczestników umiejętności określania wartości udzielanej pomocy (EDB) w kontekście realizacji np. prac interwencyjnych, a także przypadków rozkładania pomocy na raty lub odraczania terminu zwrotu pomocy – ma to zastosowanie w sytuacji zwrotu pomocy w przypadku niedotrzymania przez beneficjenta pomocy warunków udzielenia pomocy.
Dotyczy: Powiatowe Urzędy Pracy, Wojewódzkie Urzędy Pracy, Urzędy Wojewódzkie
Prowadzący: Maciej Zasłona –Wykształcenie wyższe: ekonomia oraz politologia. Doświadczenie zawodowe: Ministerstwo Gospodarki w Warszawie, wiele instytucji szczebla centralnego i regionalnego. Wysokiej klasy specjalista i praktyk w dziedzinie pomocy publicznej oraz pomocy de minimis, Autor i współautor licznych publikacji oraz raportów i analiz.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Kiedy występuje pomoc publiczna – spojrzenie na pojęcie działalności gospodarczej:
1.1. ustawa prawo przedsiębiroców a ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej – różnice
1.2. beneficjent pomocy a podmiot prowadzący działalność gospodarczą
1.3. specyfika podmiotów prowadzących jednocześnie działalność gospodarczą oraz niegospodarczą
1.4. wzór przykładowego oświadczenia
1.5. specyfika działalności: jednostki samorządu terytorialnego oraz ich jednostki budżetowe, publiczna oraz niepubliczna działalność edukacyjna, usługi medyczne, organizacje pozarządowe, opieka społeczna
2. Identyfikacja pomocy de minimis:
2.1. bon na zasiedlenie (art. 66n UoPZ)
2.2. organizowanie szkoleń dla osób bezrobotnych (art. 40 UoPZ)
2.3. ulga w spłacie zobowiązań (art. 76 UoPZ)
3. Który rodzaj pomocy de minimis wybrać:
3.1. na wsparcie działalności w zakresie produkcji rolnej
3.2. na wsparcie działalności w zakresie rybołówstwa oraz akwakultury
3.3. na wsparcie działalności pozarolniczej
3.4. różnice w limitach oraz procedurach
3.5. jak odróżnić działalność w zakresie produkcji rolnej od wprowadzania produktu rolnego do obrotu
4. Pojęcie przedsiębiorstw związanych w kontekście ustalania limitu pomocy de minimis
5. Sukcesja prawna – zmiany przedsiębiorców na etapie realizacji umowy; postępowanie w przypadku zmiany formy prawnej beneficjenta pomocy w trakcie realizacji umowy (przekształcenie, przejęcie)
6. Dyskontowanie pomocy de minimis w odniesieniu do poszczególnych form wsparcia:
6.1. pojęcie czynnika dyskontującego oraz stopy dyskontowej
6.2. postępowanie w przypadku zmian w wysokości udzielonej pomocy de minimis
6.3. praca z kalkulatorem EDB (udostępniony przez prowadzącego plik xlms)
7. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis: omówienie formularza wraz z formalną procedurą uzupełniania braków
8. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie: omówienie wzoru zaświadczenia oraz przypadki korygowania zaświadczeń
9. Sprawozdania z udzielonej pomocy de minimis: system SHRIMP2 oraz SRPP w rolnictwie
10. Przykłady związane z udzielaniem pomocy de minimis, opartych wyłącznie na przypadkach pojawiających się w działalności Powiatowych Urzędach Pracy
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.