ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W FIRMIE / INSTYTUCJI – DOSKONALENIE KOMPETENCJI KIEROWNICZYCH SKUTECZNEGO KIEROWNIKA/MENEDŻERA
Data Szkolenia | Forma | Cena netto: szkolenie finansowane ze środków publicznych | Z pozostałych środków + VAT |
28 listopad 2024 | Szkolenie - Online | 600,00 zł | +23%VAT |
23 grudzień 2024 | Szkolenie - Online | 600,00 zł | +23%VAT |
Prowadzący: psycholog biznesu. Praktyk, doświadczony i bardzo wysoko oceniany trener na licznych kursach i szkoleniach.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Cechy, postawy, kompetencje skutecznego kierownika
1. Lodołamacze – ćwiczenia wprowadzające w tematykę i przygotowujące do dalszej pracy.
2. Zasoby ludzkie w moim zespole – zadanie dotyczące ról grupowych, symulacja pracy zespołowej;
3. Identyfikacja własnej roli za pomocą metody psychometrycznej – Kwestionariusz ról zespołowych R.M. Belbina;
4. Bazowe cechy skutecznego kierownika w oparciu o role zespołowe;
5. Etapy zarządzania procesem w pracy zadaniowej, dopasowanie ról do etapów procesu;
6. Nastawienie na cele w komunikacji.
7. Warunki poprawnie sformułowanego komunikatu:
– Sformułowany pozytywnie.
– Sformułowany konkretnie, mierzalnie, sensorycznie
– Komunikat powinien być podmiotowy.
8. Komunikat powinien być motywujący.
II. Model przywództwa i zarządzania sytuacyjnego
1. Różne style kierowania, zapoznanie z Teoria X i Y, ewolucyjnej teorii kierowania P. Herseya i K. H. Blancharda, oraz z modelem zarządzania sytuacyjnego.
2. Skuteczny kierownik – model podwójnej troski, znaczenie relacji międzyludzkich w miejscu pracy; Diagnozowanie własnego stylu zarządzania oraz określanie obszarów do rozwoju.
III. Osobowość a zarządzanie.
1. Rola komunikacji w efektywnym kierowaniu zespołami i grupami pracowniczymi.
2. Wpływ osobowości na sposób komunikowania się z innymi osobami
3. Założenia użyteczne w relacjach interpersonalnych.
4. TEST Preferencji Interpersonalnych – autodiagnoza, omówienie i poznanie poszczególnych typów osobowości, rozwijanie rozumienia przyczyn różnic między ludźmi.
5. Typy osobowości w procesie komunikacji – porozumiewania się z osobami o innym stylu komunikacji
6. Ćwiczenie rozpoznawania stylu komunikacji pracowników w oparciu o poznany model..
7. Rozwijanie umiejętności zarządzania zespołem w obszarze rozumienia zachowań innych typów osobowości i sprawnego komunikowania.
IV. Bariery w komunikacji z podwładnymi i – asertywne techniki ich przekraczania
1. Umiejętność oddzielania informacji od interpretacji, zachowań od oceny tych zachowań.
2. Rozpoznawanie i radzenie sobie z grami komunikacyjnymi. Poznanie przyczyn leżących u podłoża trudnych zachowań
3. Umiejętności stanowczego, a równocześnie uprzejmego wyrażania opinii, odmawiania , obrony przed atakiem i narzekaniem podwładnych
4. Asertywne radzenie sobie z trudnymi podwładnymi, techniki odmawiania podwładnym, obrony własnych granic.
5. Umiejętność oddzielania informacji od interpretacji, zachowań od oceny tych zachowań.
6. Rozpoznawanie i radzenie sobie z grami komunikacyjnymi. Poznanie przyczyn leżących u podłoża trudnych zachowań
7. Umiejętności stanowczego, a równocześnie uprzejmego wyrażania opinii, odmawiania , obrony przed atakiem i narzekaniem podwładnych
8. Asertywne radzenie sobie z trudnymi podwładnymi, techniki odmawiania podwładnym, obrony własnych granic.
V. Krytyka i pochwała jako narzędzia skutecznego kierownika
1. Zasady udzielania pochwały i zasady przekazywania konstruktywnej krytyki .
2. Od czego zależy skuteczność krytyki?
3. Kiedy krytyka niszczy zamiast motywować?
4. Udzielanie informacji zwrotnej.
5. Zasady dotyczące prowadzenia trudnych rozmów: czas i miejsce, kontrakt, określenie celu, pozytywny język, dopasowanie do rozmówcy oraz przejęcie prowadzenia komunikacji jako metody wywierania zamierzonego wpływu.
VI. Modyfikowanie zachowań
1. Podstawy przyjmowania opinii innych.
2. Powody, dla których, ludzie się złoszczą, napotykając odmienne zdanie.
3. Zasady modyfikowania zachowań – technika FUO.
4. Technika utrzymywania się przy swoich przekonaniach i akceptacja odmiennego sposobu myślenia.
VII Zakończenie i podsumowanie szkolenia.
Ad. 1. Szkolenie w formie „zdalnej”: ONLINE – szkolenia otwarte w datach ustalonych , lub w terminach zamkniętych dla danego urzędu
–Wymogi sprzętowe: komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu(w przypadku szkoleń zamkniętych możliwość uczestniczenia Pracowników pojedynczo ze swoich komputerów oraz pokoi , lub na 1 Sali w grupie)
– kolejne kroki:
1.Urząd zgłasza Pracownika/Pracowników wysyłając skan zgłoszenia, oświadczenia o formie finansowania oraz oświadczenia dotyczące praw autorskich materiałów szkoleniowych mailem na adres : szkolenia@eceprestiz.pl,lub tel./ fax: 81 534 60 65
2.Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnika/uczestników do odbycia „szkolenia zdalnego” w formie ONLINE – na podany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej – zostanie wysłany kod dostępu do materiałów szkoleniowych, link do połączenia w trakcie szkolenia z Prowadzącym szkolenie.
3.Uczestnik po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi oraz po zakończeniu udziału w szkoleniu w formie Szkolenia ONLINE – otrzymuje zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
4.Data odbytego szkolenia w formie Szkolenia ONLINE – jest jednocześnie datą odbycia szkolenia i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
5.Skan zaświadczenia oraz FV – wysyłane zostaną na wskazany adres e-mail w karcie zgłoszeniowej, oryginał zaświadczenia wraz z oryginałem FA pocztą tradycyjną na adres Urzędu/Firmy.
Informacje szczegółowe: 601 243 961, 603 402 181, 502 879 151