Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
STYCZEŃ | STYCZEŃ | STYCZEŃ | STYCZEŃ | STYCZEŃ |
20-21.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 19.01.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
20-22.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 19.01.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
27-29.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 26.01.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
29-30.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 28.01.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
29-31.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 28.01.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
LUTY | LUTY | LUTY | LUTY | LUTY |
10-11.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.02.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
10-12.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.02.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
17-18.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.02.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
17-19.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.02.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
24-26.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 23.02.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
26-27.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 25.02.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
26-28.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 25.02.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
MARZEC | MARZEC | MARZEC | MARZEC | MARZEC |
03-04.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 02.03.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
03-05.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 02.03.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
05-06.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.03.2025 r. | Warszawa, Hotel HIT***, ul. Kłopotowskiego 33 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
05-07.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.03.2025 r. | Warszawa, Hotel HIT***, ul. Kłopotowskiego 33 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
10-12.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.03.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
17-18.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.03.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
17-19.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.03.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
24-26.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 23.03.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ |
02-03.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.04.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
02-04.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.04.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
07-09.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 06.04.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
14-15.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.04.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
14-16.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.04.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
28-30.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 27.04.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
MAJ | MAJ | MAJ | MAJ | MAJ |
05-06.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.05.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
05-07.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.05.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
12-13.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 11.05.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
12-14.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 11.05.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
14-16.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.05.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
19-20.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 18.05.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
19-21.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 18.05.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
26-28.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 25.05.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
CZERWIEC | CZERWIEC | CZERWIEC | CZERWIEC | CZERWIEC |
02-03.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.06.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
02-04.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.06.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
09-11.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 08.06.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
16-17.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 15.06.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
16-18.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 15.06.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
23-25.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 22.06.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia:
– Poznanie nowoczesnych i skutecznych kompetencji audytora śledczego
– Poznanie metod i technik stosowanych w audycie śledczym
– Nabycie umiejętności korzystania ze źródeł i sposobów pozyskiwania informacji podczas audytu śledczego
– Nabycie umiejętności zbierania i zabezpieczania dowodów w trakcie audytu
– Nabycie umiejętności w zakresie selekcji i doboru próby do kontroli
– Nabycie umiejętności minimalizowania ryzyka
– Nabycie umiejętności prezentowania wyników kontroli i postępowania w przypadku nieprawidłowości.
Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja
Wykładowca: Prof. Dr hab. Artur Piaszczyk – audytor, specjalista i praktyk w dziedzinie kontroli i audytu(Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach), Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Autor licznych publikacji książkowych:-„Audyt środków unijnych”, „Audyt śledczy”, „Kontrola wewnętrzna w praktyce”, „Kontrola i audyt – aspekty teoretyczne i praktyczne”, „System kontroli przedsiębiorstwa w gospodarce pokryzysowej”, „Kontrola zarządcza”, oraz wielu innych publikacji książkowych, ponad 100 różnych artykułów w dziedzinie kontroli i audytu. Przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu audytu śledczego, kontroli i audytu nadużyć gospodarczych dla różnych sektorów gospodarczych(transport i logistyka, górnictwo, energetyka, sektor rolniczy, administracja rządowa i samorządowa. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
PROGRAM SZKOLENIA
1.Kompetencje audytora śledczego.
Umiejętność:
– identyfikacji znamion przestępstwa,
– określenia czynników ryzyka oszustwa,
– opracowania planów działania
2.Audyt śledczy prewencyjny i reaktywny – metody, narzędzia, techniki:
– ustanowienie procedur przeciwdziałania ryzyku oszustwa,
-wdrożenie audytu wewnętrznego lub instytucjonalnej kontroli wewnętrznej.
3.Źródła, sposoby pozyskiwania i weryfikacji wiarygodności informacji:
– informacje od pracowników (doniesienia) – nowa ustawa o sygnalistach
– informacje od kontrahentów,
– podział obowiązków i uprawnień,
– wprowadzenie mechanizmów kontrolnych,
– monitoring (kamery, straż przemysłowa)
– zasady korzystania z otwartych źródeł informacji
-ocena prawdziwości i wiarygodności zebranych informacji
4.Zasady prowadzenia kontroli: obiektywizm, czyli ustalenie prawdy materialnej (obiektywnej), pisemność, kontradyktoryjność, podmiotowość.
5. Tryb realizacji audytu/kontroli, prawa i obowiązku kontrolowanych i kontrolujących, uchylanie się i utrudnianie czynności kontrolnych, wyłączenie kontrolera:
– Ustalenie stanu wymaganego (wzorca kontroli),
– Ustalenie stanu faktycznego (na podstawie dowodów kontroli),
– Określenie różnic pomiędzy stanem wymaganym a faktycznym,
– Ustalenie przyczyn, skutków i zakresu nieprawidłowości lub uchybień oraz osób za nie odpowiedzialnych,
– Upoważnienie do kontroli – dokument inicjujący postępowanie kontroli,
– Prawo kontrolera do wglądu do wszystkich materiałów, niezbędnych do realizacji celów kontroli,
– Prawo kontrolera do pobierania pisemnych i ustnych wyjaśnień,
– Obowiązek kontrolera do informowania kierownika kontrolowanej jednostki o stwierdzonych nieprawidłowościach,
– Prawo kontrolowanych do wglądu do materiału dowodowego,
– Prawo kontrolowanych do składania oświadczeń na potrzeby kontroli,
– Obowiązek kontrolowanych do udzielania wszystkich informacji związanych z tematem kontroli – w formie pisemnej i ustnej,
– Przyczyny i skutki uchylania się od kontroli – podstawy prawne,
– Przesłanki wyłączenia kontrolera z postępowania kontrolnego z przyczyn merytorycznych i formalnych.
6. Porozumiewanie się w zespole kontrolnym i z podmiotem kontrolowanym, asertywność kontrolera, radzenie sobie z manipulacją w trakcie kontroli, przeciwdziałanie korupcji:
– Współpraca zespołu kontrolującego pod kierownictwem koordynatora kontroli: wyznaczanie celów i zadań do realizacji przez koordynatora kontroli,
– Sposoby i formy oficjalnego porozumiewania się z kontrolowanymi: pisemna, elektroniczna, ustna,
– Cechy osobowościowe kontrolera – nieuleganie naciskom, sugestiom, itp.,– Przygotowanie kontrolera do rozpoznania czynników korupcjogennych i właściwej reakcji na nie.
7. Przygotowanie audytu/kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem programu kontroli:
– Rozpoznanie wstępne kontrolowanego obszaru (kontrola wstępna, bez upoważnienia)
– Przygotowanie pisemnego programu kontroli z uwzględnieniem: terminu rozpoczęcia i zakończenia kontroli, kontrolowanego podmiotu, celów kontroli, metodyki przeprowadzenia kontroli, wskazania istotnych zagadnień lub problemów wymagających szczególnej uwagi, osób wyznaczonych do kontroli.
8. Metodologia audytu/ kontroli, w tym zasady doboru próby, mierniki i kryteria oceny:
– Dobór próby przy wykorzystaniu metod statystycznych: dobór losowy prosty; dobór losowy z interwałem; dobór na podstawie jednostki monetarnej (tzw. metoda MUS); dobór warstwowy; dobór wielostopniowy,
– Dobór próby przy wykorzystaniu metod niestatystycznych: na podstawie wiedzy i doświadczenia zawodowego kontrolera; na podstawie wyników wcześniejszych kontroli; na podstawie sygnałów z zewnątrz dotyczących ewentualnych nieprawidłowości,
– Ustalanie progu istotności – ze względu na wartość, charakter lub kontekst,
9. Mierniki i kryteria oceny: legalność, gospodarność, celowość, rzetelność; mierniki ilościowe i jakościowe w odniesieniu do następujących zagadnień:
– Temat i cel audytu
– Zakres podmiotowy audytu
– Przedmiot kontroli/tematyka kontroli/Okres objęty audytem
– Wyniki analizy przedkontrolnej
– Metodyka kontroli: Kryteria kontroli. Mierniki. Zasady oceniania. Metody i techniki kontroli. Metodyka kontroli – zasady i metody doboru próby w kontroli przy wykorzystaniu metod statystycznych i niestatystycznych. Założenia organizacyjne. Przygotowanie kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem programu kontroli.
10. Czynności kontrolne/audytowe:
– Planowanie audytu/kontroli,
– Ustalenie stanu wymaganego na podstawie analizy przedaudytowej/przedkontrolnej,
– Ustalenie stanu faktycznego na podstawie dowodów kontroli, w tym: badanie dokumentów, pobieranie pisemnych i ustnych wyjaśnień, oględziny (kontrola na miejscu), przyjmowanie oświadczeń i inne,
– Analiza różnic pomiędzy stanem wymaganym a faktycznym,
– Identyfikacja znamion przestępstwa
11. Dowody w kontroli: pisemne i ustne wyjaśnienia, przyjmowanie i protokołowanie oświadczeń, metody prowadzenia rozmów, rodzaje zadawanych pytań, przeprowadzanie oględzin i protokołowanie ich wyników, sporządzanie notatek służbowych, zasadność korzystania z pomocy biegłych i rzeczoznawców, pozostałe
12. Zabezpieczenie dowodów (zeznania, wywiad, dokumenty, dowody elektroniczne):
– oryginały dokumentów,
– ewidencja obiegu materiału dowodowego,
– przechowywanie dowodów w miejscu o ograniczonym dostępie.
13.Kryteria oraz sposoby selekcjonowania, grupowania i dokumentowania informacji:
– selekcja według źródła informacji,
– grupowanie według kategorii (zeznania, dowody pisane, materiał elektroniczny),
– dokumentowanie według ewidencji obiegu materiału dowodowego
14.Analiza śledcza – specjalistyczne techniki i narzędzia przetwarzania informacji:
– analiza dokumentów przez co najmniej dwóch niezależnych od siebie pracowników,
– analiza trendu i odchyleń od trendu z wykorzystaniem Excela.
– powołanie biegłego, np. z dziedziny informatyki.
15.Analiza dużych zbiorów danych jako narzędzie do automatyzacji wykrywania nadużyć:
– analiza trendu,
– wyznaczanie i analiza odchyleń od planu,
– wyznaczenie kwot “progowych” dla określonych transakcji,
-dobór próby do kontroli
– Prawo Benforda.
16.Wnioskowanie analityczne – zasady tworzenia przesłanek i formułowania wniosków:
– analiza “trójkąta oszustwa”: okazja, motyw, samousprawiedliwienie sprawcy (kto, jak, dlaczego),
– sylogizm Arystotelesa.
17. Schemat powiązań i zależności opisujący procesy związane z ujawnionymi nadużyciami – “drzewo nadużyć” – przykład praktyczny
18.Wizualizacja i dokumentowanie wyników prac analitycznych:
– graficzna prezentacja (wykresy),
– mapa ryzyka.
19.Aspekty formalno-prawne wykorzystania uzyskanych informacji:
– przepisy kodeksu karnego,
– przepisy kodeksu karnego skarbowego,
– formalne zawiadomienie kierownika jednostki o możliwości popełnienia przestępstwa.
20.Tryby postępowania w przypadku podejrzenia wystąpienia nadużycia:
– ustanowienie planu działania,
– wyznaczenie osób odpowiedzialnych za postępowanie śledcze,
– ustanowienie procedur raportowania
21.Case study, dyskusja
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.