Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Zapoznanie uczestników z wiedzą dotyczącą problematyki osób z wadą słuchu wraz z praktyczną nauką języka migowego. Szkolenie ma za zadanie zdobycie podstawowych umiejętności posługiwania się z językiem migowym w komunikacji z osobami z dysfunkcją słuchu oraz w ich obsłudze w urzędzie.
Prowadzący: Surdopedagog, trener języka migowego z 22-letnim stażem pracy, mający kontakt na co dzień z osobami z wadą słuchu.
Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Przepisy prawne oraz podstawy wiedzy o osobach niesłyszących
2. Psychologiczne podstawy postępowania z osobami z wadą słuchu
3. Podstawy języka migowego i systemu języka migowego
4. Teoria języka migowego – podstawowe pojęcia
5. Zasady i reguły pomocnicze w systemie językowo – migowym
6. Kultura wypowiedzi języka migowego
7. Daktylografia ( poznanie alfabetu migowego)
8. Nauka i utrwalanie znaków polskiego alfabetu palcowego
9. Nauka i utrwalanie podstawowych liczebników głównych i porządkowych
10. Ideografia ( poznanie podstawowych znaków z zakresu języka migowego)
11. Ideografia – zapoznanie się ze znakami języka migowego związanymi z tematyką:
• pierwszy kontakt z klientem, znaki grzecznościowe
• praca i zatrudnienie
• poszukiwanie pracy
• rozmowa z pracodawcą
• edukacja – nazewnictwo związane z systemem zdobywania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
• zdrowie i ubezpieczenia społeczne
• dom i rodzina
• urzędy i instytucje – nazwy urzędów i instytucji w języku migowym, sposoby załatwiania podstawowych spraw
• kultura i sport
• rachuba czasu, znaki pieniężne
• środki komunikacji i transportu, przemieszczanie się
12. Ćwiczenia z wykładowcą w miganiu i odczytywaniu znaków daktylograficznych oraz ideograficznych
13. Komunikacja w języku migowym w obsłudze interesanta Urzędu Pracy
14. Ćwiczenia praktyczne z osobą niesłysząca – studium przypadku – symulacja praktycznej obsługi klienta z wadą słuchu
15. Ćwiczenia przed kamerą i korygowanie ewentualnych błędów – kształtowanie wysokiej jakości używania znaków i ich czytelności dla klienta zewnętrznego
16. Ćwiczenia podsumowujące – potwierdzające zdobycie umiejętności i sprawnego migania oraz odczytywania podstawowych znaków
17. Sprawdzian praktyczny
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.