Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Poznanie zasad obsługi klientów, Doskonalenie technik poprawiających porozumiewanie się w sytuacjach trudnych, Rozwijanie postawy otwartej na współpracę i jasność w komunikacji, Zwiększenie efektywności porozumiewania się poprzez doskonalenie elastyczności, otwartości i precyzji w komunikacji. Kształcenie partnerskiej postawy wobec klientów.
Prowadzący: Psycholog, specjalista z praktyką w zakresie obsługi klienta, komunikacji interpersonalnej, relacji interpersonalnych, negocjacji, wypalenia zawodowego, emocji i motywacji.
Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Znajomość psychologii obsługi klienta profilaktyką sytuacji trudnych.
2. Rozumienie specyfiki relacji z klientem
3. Pierwsze wrażenie i nastawienie – wzbudzanie zaufania i pozyskiwanie przychylności,
4. Budowanie dobrego kontaktu z klientem:
– bycie naturalnym, odsłanianie swoich intencji
– szybkie diagnozowanie istoty sprawy z którą klient przyszedł
– sposoby skutecznego, aktywnego słuchania
– zasady komunikacji “miękkiej”
5. Dobra i skuteczna komunikacja jako podstawa pozyskania i utrzymania klienta:
– proces i poziomy komunikacji,
– bariery komunikacyjne, czyli czego należy unikać w kontakcie z klientem,
– terytorium psychologiczne w kontakcie,
– komunikacja z pozycji Dorosłego czyli wykorzystanie Analizy Transakcyjnej w komunikacji,
– posługiwanie się mową ciała,
– techniki poprawiające komunikację.
6. Sposoby postępowania z różnymi klientami – zorientowanie na klienta:
– Strategie obsługi klienta: “gąbki”, “walki”, “współdziałania”,
– “Dostrojenie” do stylu komunikacyjnego rozmówcy podstawą profesjonalnej obsługi klienta,
– Dostosowywanie sposobu obsługi do typu osobowego klienta,
– Prowadzenie rozmów telefonicznych,
7. Asertywność jako najbardziej opłacalna broń w obsłudze “trudnego” klienta
– Jak znaleźć złoty środek między uległością a agresją:
– definicja pojęcia,
– praktyczne zasady dbania o interes zakładu bez naruszania granic klienta.
9. Klient agresywny (krzyk, ubliżanie, itp.)
10. Jak się obronić nie atakując klienta
11. Czterostopniowa technika asertywnego stawiania granic
12. Klient krytykujący /jakość dostawy energii, firmę, osobę obsługującego/
– jak nie dać się osłabić lub ponieść nerwom
– rodzaje krytyki,
– asertywne sposoby obrony
13. Żądania klienta niemożliwe do spełnienia (presja, nacisk, manipulacja)
14. Jak odmówić bez lęku o utratę zadowolenia klienta
– asertywna odmowa
– asertywne przyjmowanie skarg i reklamacji
15. Jak uspokoić niezadowolonego klienta?
– przyjmowanie odpowiedzialności przez obsługującego
– technika “rozbrajająca” klienta
16. Jak powiedzieć by wiedzieć – efektywna komunikacja na stanowiskach urzędniczych
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.