EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
05. TRUDNE SYTUACJE W RELACJI Z KLIENTEM ZEWNĘTRZNYM – VADEMECUM SKUTECZNEGO POSTĘPOWANIA DLA PRACOWNIKA URZĘDU / FIRMY

Uwaga:

/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/c/– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym, pokój 1-osob. za dodatkową opłatą – 75,00 zł /doba w Zakopane w pozostałych miejscowościach 90,00 zł /doba,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele szkolenia: Podniesienie poziomu kwalifikacji zawodowych niezbędnych i ułatwiających kontakt z klientem zewnętrznym, nabycie umiejętności utrzymania relacji w obsłudze klienta zewnętrznego – trudnego, roszczeniowego, nabycie umiejętności postępowania w sytuacji konfliktu wywołanego przez klienta zewnętrznego, poznanie zasad psychologii tłumu.

Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.

Prowadzący: Psycholog, specjalista w zakresie komunikacji interpersonalnej, relacji interpersonalnych, negocjacji, wypalenia zawodowego, emocji i motywacji.

PROGRAM SZKOLENIA
  1. PODSTAWOWE ZASADY OBSŁUGI KLIENTA
    • Omówienie standardów psychologicznych obsługi klienta i odniesienie do realiów zawodowych:
      • Szacunek dla klienta
      • Życzliwość
      • Odpowiedzialność
      • Zaangażowanie
      • Profesjonalizm
      • Dostępność
      • Kultura osobista
      • Uczciwość
      • Brak manipulacji
  2. TYPY KLIENTÓW TRUDNYCH ORAZ STYLE ZACHOWAŃ KLIENTÓW
    • Rozpoznawanie psychologicznej sylwetki trudnego klienta, co to znaczy „trudny klient”? Poznanie przyczyn leżących u podłoża trudnych zachowań u „trudnych klientów”- identyfikacja i praca z takimi klientami.
    • Umiejętność oddzielania informacji od interpretacji, zachowań klienta od oceny tych zachowań
    • Psychologia obsługi trudnego klienta (krzywa ekspresji negatywnych
    • emocji, sposoby przestrajania klienta)
    • Różne style komunikacji – poznanie indywidualnych sposobów spostrzegania i porządkowania informacji, diagnoza własnego stylu, ćwiczenia kontaktowania się z różnymi typami klientów.
    • Znaczenie nastawienia i odpowiedzialności za skuteczność komunikacji w kontaktach z klientami, przyjmowanie perspektywy drugiej osoby – empatia i nastawienie na zrozumienie.
  3. ZASADY RADZENIA SOBIE Z ZASTRZEŻENIAMI
    • Przejście od problemu do rozwiązania –znaczenie języka w budowaniu porozumienia z trudnym klientem, słowa klucze i słowa „drut kolczasty”, budowanie wypowiedzi z użyciem słów wspierających porozumienie i eliminacją słów blokujących.
    • Rozpoznawanie zastrzeżeń.
    • Wykorzystywanie zastrzeżeń klienta jako źródła informacji.
    • Zamiana zastrzeżeń na pytania, odkrywanie potrzeb i intencji stojących za zastrzeżeniami.
    • Odpowiedź na zastrzeżenia – asertywne techniki przekazywania informacji w sposób grzeczny i stanowczy zarazem.
  4. RADZENIE SOBIE Z KRYTYKĄ
    • Podstawy przyjmowania opinii innych.
    • Krytyka słuszna i niesłuszna.
    • Powody, dla których, ludzie się złoszczą, napotykając odmienne zdanie.
    • Technika utrzymywania się przy swoich przekonaniach i akceptacja odmiennego sposobu myślenia – technika zamiany oceny na opinię.
    • Uszczegółowianie krytyki – technika reagowania na zbyt ogólną krytykę
    • Demaskowanie aluzji – reagowanie na krytykę w formie aluzji
    • Zamglanie – reagowanie na krytykę czesiowo słuszną
    • Wypracowanie przykładowych sposobów i technik reagowania na krytykę do zastosowania w realiach zawodowych
  5. SZTUKA KONTROLI EMOCJI I STRESU.
    • Diagnoza stresorów w środowisku pracy celnika.
    • Zarządzanie zespołem jako szczególne obciążenie stresem psychologicznym.
    • Rola kierownika w prewencji organizacyjnych skutków stresu.
  6. SKUTECZNA WALKA ZE STRESEM.
    • Co to znaczy „radzić sobie ze stresem” – strategie i ich efektywność.
    • Diagnoza radzenia sobie ze stresem zawodowym.
    • Wyrażanie własnych emocji a walka ze stresem.
    • Wzmacnianie pozytywnego obrazu sobie.
    • Efektywne zarządzanie własną energią.
    • Oddychanie w walce ze stresem – nauka oddechu relaksacyjnego.
    • Podstawy relaksacji i wizulalizacji – ćwiczenia uspokajające „od zaraz”.
  7. REGUŁY WYWIERANIA WPŁYWU NA LUDZI
    • Przegląd technik wywierania wpływu na innych i ich odniesienie do pracy celnika – reguła wzajemności, mechanizm niedostępności, bycie konsekwentnym”, reguła sympatii.
    • Wpływ emocji, postaw, przekonań na ocenę intencjonalności zachowań innych osób.
    • Reguły różnicujące wywieranie wpływu od psychomanipulacji.
    • Sposoby rozwijania etycznego wpływu na innych, zasady skutecznej perswazji.
  8. RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH,
    • Zrozumienie zjawiska konfliktu, jego przyczyn oraz faz jego rozwoju – dyskusja moderowana, prezentacja multimedialna, ćwiczenia integrujące uczestników oraz budujące atmosferę otwartości i ciekawości.
    • Reakcje na sytuacje konfliktową: percepcja, emocje, myślenie, zachowania- mini wykład, ćwiczenie pokonywania barier psychicznych, zmiany negatywnych przekonań.
    • Określenie indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktu – test Kwestionariusz Zachowań w Konflikcie, omówienie i prezentacja strategii działania podejmowanych w trudnych sytuacjach.
    • Czynniki i uwarunkowania decydujące o wyborze stylu działania w sytuacji konfliktu.
  9. ELEMENTY PSYCHOLOGII TŁUMU.
    • Cechy tłumu
    • Reguły oddziaływania na tłum: społeczny dowód słuszności, rola autorytetu.
    • Wpływ na tłum: wpływ normatywny i informacyjny.
    • Nagrody i kary a wpływ informacyjny.
    • Determinanty konformizmu, czynniki nasilające i osłabiające konformizm
    • Posłuszeństwo jako reakcja na wpływ autorytetu.
    • Strategie wpływu społecznego – perswazja i propaganda.

Harmonogram szkolenia:

Dzień poprzedzający rozpoczęcie szkolenia:

-przyjazd w godz. popołudniowo-wieczornych(zakwaterowanie-wliczone w cenę szkolenia, odbiór materiałów)

-18:00-20:00-kolacja przyjazdowa(w zależności od godziny przyjazdu, w przypadku zgłoszenia na 2 dni przed szkoleniem  późniejszej godziny przyjazdu – kolacja może oczekiwać w pokoju)

Dzień pierwszy

-07:30-08:30-sniadanie

-08:30-10:45-zajęcia szkoleniowe

-10:45-11:15-serwis kawowy

-11:15-12:45-zajęcia szkoleniowe

-13:00-14:00-obiad

-14:00-15:30-zajęcia szkoleniowe

-15:30-16:00-serwis kawowy

-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe

-19:00-uroczysta kolacja integracyjna

Dzień drugi

-07:30-08:30-sniadanie

-08:30-10:45-zajęcia szkoleniowe

-10:45-11:15-serwis kawowy

-11:15-12:45-zajęcia szkoleniowe

-12:45- zakończenie szkolenia, ewaluacja, wręczenie zaświadczeń,

-13:00-obiad,

-wyjazd uczestników

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.