Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Kształtowanie umiejętności skutecznej komunikacji dla lepszego wykonywania obowiązków służbowych i porozumienia z klientem. Podniesienie efektywności współpracy w zespole. Kształtowanie postawy odpowiedzialności za efekty zespołu. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresu i napięcia. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji zmieniających się wymagań. Rozwijanie świadomości własnej roli w organizacji. Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy dotyczącej stresu psychologicznego. Poznanie i przećwiczenie wybranych technik radzenia sobie ze stresem.
Prowadzący: mgr Luiza Mądrowska – psycholog biznesu, doświadczenie zawodowe w obsłudze klienta i sprzedaży oraz w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej, obsługi klienta, budowania i motywowania zespołu, stresu, organizacji pracy w obliczu zmiany – ponad 17 lat. Posiada certyfikat trenerski (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego), kurs trenerski. Łącznie przeprowadziła ponad 400 szkoleń z tematyki objętej przedmiotem zamówienia
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I. ŚWIADOMOŚĆ WŁASNEJ ROLI W ORGANIZACJI
- Otwarcie szkolenia.
- Przygotowanie podstaw do dalszej części szkolenia, określenie zasad współpracy i omówienie programu warsztatu.
- Ćwiczenia integrujące i pozwalające uczestnikom poznać się w niekonwencjonalny sposób.
- Zebranie celów uczestników i konfrontacja ich z celami przewidzianymi na szkoleniu.
- Wprowadzenie w tematykę pracy zespołowej.
- Omówienia zasad dobrego zespołu w oparciu o przeprowadzone ćwiczenia.
- Zapoznanie z myśleniem systemowym i analiza sytuacji w firmie kontekście myślenia systemowego.
Ćwiczenia
- Ćwiczenie „Trójkąty” – ćwiczenie ukazujące uczestnikom główne zasady myślenia systemowego oraz wzmacniające proces integracji zespołu.
- Gra integracyjna „Organizm” będąca metaforą organizmu jakim jest firma, w sposób pośredni określa znaczenie współpracy i synergii w funkcjonowaniu zespołu. Gra w metaforyczny sposób określa rolę jaką w grupie pełnią uczestnicy, jak postrzegają siebie i innych oraz ujawnia przekonania wspierające i blokujące funkcjonowanie zespołu.
Moduł II. KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY
- Nastawienie na cele w komunikacji.
- Bariery w komunikacji i sposoby ich przekraczania
- Psychologiczny model komunikowania się.
- Rodzaje komunikatów (werbalne, niewerbalne, wokalne).
- Warunki poprawnie sformułowanego komunikatu:
- Sformułowany pozytywnie.
- Sformułowany konkretnie, mierzalnie, sensorycznie
- Komunikat powinien być podmiotowy.
- Komunikat powinien być motywujący
Ćwiczenia
- Ćwiczenie „To nie fair” – ćwiczenie wymagające współpracy, synchronizacji działań, planowania wymagającego uwzględnianie potrzeb pozostałych zespołów, przy ograniczonych zasobach i czasie.
- Dyskusja nad wynikami ćwiczenia, omówienie konsekwencji podejścia współpraca kontra rywalizacja.
Moduł III. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
- Psychologiczny aspekt zmiany: tworzenie przewagi sił wspierających nad siłami hamującymi (oporu).
- Emocje w sytuacji zmiany
- Otwartość w obliczu zmian
- Powody oporów wobec zmian
- Symptomy oporu
- Zasady pracy z oporem
Ćwiczenia
- Ćwiczenie „Skojarzenia”
- Ćwiczenie: „Koło troski – Koło wpływu”
Moduł IV. KOMUNIKACJA I MOTYWACJA W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ
- Efektywna komunikacja jako podstawa zarządzania zmianą
- Style komunikowania zmian:
- Polecanie
- Sprzedawanie
- Testowanie
- Konsultowanie
- Współpraca
- Motywowanie pracowników w procesie zmian
Ćwiczenia
- „Spotkanie z pracownikami”. Celem ćwiczenia jest znalezienie sposobu na zaangażowanie pracowników w proces zmian. Efektem spotkania ma być plan włączenia wszystkich pracowników w działania związane z danym etapem zmiany.
Moduł V. PRACA ZESPOŁOWA. ZASOBY LUDZKIE W MOIM ZESPOLE.
Zagadnienia
- Role zespołowe i zasady zespołu.
- Charakterystyka zachowania typowego dla każdej z ról.
- Role grupowe a podział kompetencji.
- Rozwiązywanie typowych problemów związanych z pracą zespołową.
Ćwiczenia
- Ćwiczenie zespołowe „Most” – zadaniem grupy jest zbudować most, który utrzyma ciężar ciała 1 osoby z grupy przez 5 sekund z materiałów dostarczonych przez trenera. Omówienie ćwiczenia jest punktem wyjścia do tematu ról grupowych.
- Kwestionariusz ról grupowych Belbina. Wypełnienie i omówienie kwestionariusza. Ćwiczenie „Zakładamy firmę” – role zespołowe a podział kompetencji, budowanie na różnicach, korzystanie z bogactwa zasobów ludzkich.
Moduł VI. ZAUFANIE JAKO CZYNNIK WARUNKUJĄCY W EFEKTYWNĄ WSPÓŁPRACĘ
Zagadnienia
- Zaufanie jako warunek efektywnej współpracy.
- Granice zaufania.
- Jak budować zaufanie i jak je odbudować?
Ćwiczenia
- Gry zaufaniowe to gry zespołowe pozwalające sprawdzić w praktyce umiejętności współpracy, wymiany informacji i realizacji celów w grupie. Taki sposób prowadzenia zajęć jest zarówno dobra zabawą jak i uczeniem się wzajemnego zaufania.
- Bieg Zaufania (lub w zależności od czasu, sprawności uczestników, miejsca inna gra zaufaniowa ). Ćwiczenie zwiększające zaufanie i integrację całej grupy, wymagające umiarkowanej sprawności fizycznej, grupa ustawiona w szpaler tworzy za pomocą wyciągniętych rąk „przeszkodę”, którą musi w biegu pokonać po kolei każdy z uczestników z uczestników.
- Film „Fish” – film edukacyjny, będący podstawą do dyskusji i podsumowujący pracę całego dnia
Moduł VII. STRES WE WSPÓŁPRACY – CO TRZEBA WIEDZIEĆ O STRESIE?
- Czym jest stres – mechanizm powstawania stresu i przebieg reakcji stresowej.
- Pojęcie “stresu” – pozytywne i negatywne następstwa jego występowania
- Skutki długotrwałego stresu.
- Osobowość i stres.
- Na czym polega „radzenie sobie ze stresem”? Podstawowe strategie radzenia sobie ze stresem i ich efektywność.
Ćwiczenie
- Praca z celami, trening mocnych stron, analiza SWOT.
Moduł VIII. ŹRÓDŁA STRESU.
- Siła stresorów. Skala Stresu Thomas Holmes i Richard Rahe
- Indywidualne uwarunkowania stresu.
Ćwiczenia
- Rozpoznanie stresorów związanych z pracą zawodową – kontakty z ludźmi, organizacja pracy, pełniona rola, tragiczne wydarzenia. Diagnoza obecnego poziomu stresu i przyczyn jego powstawania.
Moduł IX. METODY I TECHNIKI ANTYSTRESOWE.
- Proste ćwiczenia fizyczne zdejmujące napięcie z wybranych partii ciała: joga, kinezjologia, akupresura.
Ćwiczenia
- Ćwiczenia fizyczne energetyzujące.
- Oddychanie w walce ze stresem – nauka oddechu relaksacyjnego, nauka oddechu energetyzującego.
MODUŁ X. WYKORZYSTYWANIE NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI W PRAKTYCZNYCH SYTUACJACH ZAWODOWYCH.
- Utrwalenie nabytych umiejętności.
- Przekazanie informacji zwrotnych na temat umiejętności i postaw prezentowanych w trakcie gier.
- Zbudowanie postawy wykorzystywania nowych umiejętności w praktycznych sytuacjach zawodowych.
- Podsumowanie wiadomości i doświadczeń metodami map umysłu.
- Projektowanie przyszłości – future pacing.
Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza
Organizacja
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.