EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
03. WSPÓŁPRACA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA EFEKTY ZESPOŁU – EFEKTYWNY ZESPÓŁ PRACOWNICZY.

Uwaga:

/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele szkolenia: Kształtowanie umiejętności skutecznej komunikacji dla lepszego wykonywania obowiązków służbowych i porozumienia z klientem. Podniesienie efektywności współpracy w zespole. Kształtowanie postawy odpowiedzialności za efekty zespołu. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresu i napięcia. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji zmieniających się wymagań. Rozwijanie świadomości własnej roli w organizacji. Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy dotyczącej stresu psychologicznego. Poznanie i przećwiczenie wybranych technik radzenia sobie ze stresem.

Prowadzący: mgr Luiza Mądrowska – psycholog biznesu, doświadczenie zawodowe w obsłudze klienta i sprzedaży oraz w prowadzeniu szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej, obsługi klienta, budowania i motywowania zespołu, stresu, organizacji pracy w obliczu zmiany – ponad 17 lat. Posiada certyfikat trenerski (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego), kurs trenerski. Łącznie przeprowadziła ponad 400 szkoleń z tematyki objętej przedmiotem zamówienia

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I. ŚWIADOMOŚĆ WŁASNEJ ROLI W ORGANIZACJI

  1. Otwarcie szkolenia.
    • Przygotowanie podstaw do dalszej części szkolenia, określenie zasad współpracy i omówienie programu warsztatu.
    • Ćwiczenia integrujące i pozwalające uczestnikom poznać się w niekonwencjonalny sposób.
    • Zebranie celów uczestników i konfrontacja ich z celami przewidzianymi na szkoleniu.
  2. Wprowadzenie w tematykę pracy zespołowej.
  3. Omówienia zasad dobrego zespołu w oparciu o przeprowadzone ćwiczenia.
  4. Zapoznanie z myśleniem systemowym i analiza sytuacji w firmie kontekście myślenia systemowego.

Ćwiczenia

  1. Ćwiczenie „Trójkąty” – ćwiczenie ukazujące uczestnikom główne zasady myślenia systemowego oraz wzmacniające proces integracji zespołu.
  2. Gra integracyjna „Organizm” będąca metaforą organizmu jakim jest firma, w sposób pośredni określa znaczenie współpracy i synergii w funkcjonowaniu zespołu. Gra w metaforyczny sposób określa rolę jaką w grupie pełnią uczestnicy, jak postrzegają siebie i innych oraz ujawnia przekonania wspierające i blokujące funkcjonowanie zespołu.

Moduł II. KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY

  1. Nastawienie na cele w komunikacji.
  2. Bariery w komunikacji i sposoby ich przekraczania
  3. Psychologiczny model komunikowania się.
  4. Rodzaje komunikatów (werbalne, niewerbalne, wokalne).
  5. Warunki poprawnie sformułowanego komunikatu:
    • Sformułowany pozytywnie.
    • Sformułowany konkretnie, mierzalnie, sensorycznie
    • Komunikat powinien być podmiotowy.
    • Komunikat powinien być motywujący

Ćwiczenia

  1. Ćwiczenie „To nie fair” – ćwiczenie wymagające współpracy, synchronizacji działań, planowania wymagającego uwzględnianie potrzeb pozostałych zespołów, przy ograniczonych zasobach i czasie.
  2. Dyskusja nad wynikami ćwiczenia, omówienie konsekwencji podejścia współpraca kontra rywalizacja.

Moduł III. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

  1. Psychologiczny aspekt zmiany: tworzenie przewagi sił wspierających nad siłami hamującymi (oporu).
  2. Emocje w sytuacji zmiany
  3. Otwartość w obliczu zmian
  4. Powody oporów wobec zmian
  5. Symptomy oporu
  6. Zasady pracy z oporem

Ćwiczenia

  1. Ćwiczenie „Skojarzenia”
  2. Ćwiczenie: „Koło troski – Koło wpływu”

Moduł IV. KOMUNIKACJA I MOTYWACJA W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ

  1. Efektywna komunikacja jako podstawa zarządzania zmianą
  2. Style komunikowania zmian:
    • Polecanie
    • Sprzedawanie
    • Testowanie
    • Konsultowanie
    • Współpraca
  3. Motywowanie pracowników w procesie zmian

Ćwiczenia

  1. „Spotkanie z pracownikami”. Celem ćwiczenia jest znalezienie sposobu na zaangażowanie pracowników w proces zmian. Efektem spotkania ma być plan włączenia wszystkich pracowników w działania związane z danym etapem zmiany.

Moduł V. PRACA ZESPOŁOWA. ZASOBY LUDZKIE W MOIM ZESPOLE.

Zagadnienia

  1. Role zespołowe i zasady zespołu.
  2. Charakterystyka zachowania typowego dla każdej z ról.
  3. Role grupowe a podział kompetencji.
  4. Rozwiązywanie typowych problemów związanych z pracą zespołową.

Ćwiczenia

  1. Ćwiczenie zespołowe „Most” – zadaniem grupy jest zbudować most, który utrzyma ciężar ciała 1 osoby z grupy przez 5 sekund z materiałów dostarczonych przez trenera. Omówienie ćwiczenia jest punktem wyjścia do tematu ról grupowych.
  2. Kwestionariusz ról grupowych Belbina. Wypełnienie i omówienie kwestionariusza. Ćwiczenie „Zakładamy firmę” – role zespołowe a podział kompetencji, budowanie na różnicach, korzystanie z bogactwa zasobów ludzkich.

Moduł VI. ZAUFANIE JAKO CZYNNIK WARUNKUJĄCY W EFEKTYWNĄ WSPÓŁPRACĘ

Zagadnienia

  1. Zaufanie jako warunek efektywnej współpracy.
  2. Granice zaufania.
  3. Jak budować zaufanie i jak je odbudować?

Ćwiczenia

  1. Gry zaufaniowe to gry zespołowe pozwalające sprawdzić w praktyce umiejętności współpracy, wymiany informacji i realizacji celów w grupie. Taki sposób prowadzenia zajęć jest zarówno dobra zabawą jak i uczeniem się wzajemnego zaufania.
  2. Bieg Zaufania (lub w zależności od czasu, sprawności uczestników, miejsca inna gra zaufaniowa ). Ćwiczenie zwiększające zaufanie i integrację całej grupy, wymagające umiarkowanej sprawności fizycznej, grupa ustawiona w szpaler tworzy za pomocą wyciągniętych rąk „przeszkodę”, którą musi w biegu pokonać po kolei każdy z uczestników z uczestników.
  3. Film „Fish” – film edukacyjny, będący podstawą do dyskusji i podsumowujący pracę całego dnia

Moduł VII. STRES WE WSPÓŁPRACY – CO TRZEBA WIEDZIEĆ O STRESIE?

  1. Czym jest stres – mechanizm powstawania stresu i przebieg reakcji stresowej.
  2. Pojęcie “stresu” – pozytywne i negatywne następstwa jego występowania
  3. Skutki długotrwałego stresu.
  4. Osobowość i stres.
  5. Na czym polega „radzenie sobie ze stresem”? Podstawowe strategie radzenia sobie ze stresem i ich efektywność.

Ćwiczenie

  1. Praca z celami, trening mocnych stron, analiza SWOT.

Moduł VIII. ŹRÓDŁA STRESU.

  1. Siła stresorów. Skala Stresu Thomas Holmes i Richard Rahe
  2. Indywidualne uwarunkowania stresu.

Ćwiczenia

  1. Rozpoznanie stresorów związanych z pracą zawodową – kontakty z ludźmi, organizacja pracy, pełniona rola, tragiczne wydarzenia. Diagnoza obecnego poziomu stresu i przyczyn jego powstawania.

Moduł IX. METODY I TECHNIKI ANTYSTRESOWE.

  1. Proste ćwiczenia fizyczne zdejmujące napięcie z wybranych partii ciała: joga, kinezjologia, akupresura.

Ćwiczenia

  1. Ćwiczenia fizyczne energetyzujące.
  2. Oddychanie w walce ze stresem – nauka oddechu relaksacyjnego, nauka oddechu energetyzującego.

MODUŁ X. WYKORZYSTYWANIE NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI W PRAKTYCZNYCH SYTUACJACH ZAWODOWYCH.

  1. Utrwalenie nabytych umiejętności.
  2. Przekazanie informacji zwrotnych na temat umiejętności i postaw prezentowanych w trakcie gier.
  3. Zbudowanie postawy wykorzystywania nowych umiejętności w praktycznych sytuacjach zawodowych.
  4. Podsumowanie wiadomości i doświadczeń metodami map umysłu.
  5. Projektowanie przyszłości – future pacing.

 

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.