Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy z zakresu public relations, poznanie narzędzi i technik pomocnych w budowaniu spójnego, konsekwentnego w przekazie i nowoczesnego wizerunku instytucji publicznej. Uczestnicy nabywają praktycznych umiejętności przydatnych w jego kreowaniu i rozpowszechnianiu, a tym samym w osiąganiu wyznaczonych celów instytucji. Poznają także oczekiwania i pracę mediów, przyswajają sobie umiejętności przydatne w kontaktach z dziennikarzami oraz pomocne w kreowaniu wydarzeń medialnych i promocji własnej instytucji.
Prowadzący: Ewa Stępień, certyfikowany trener biznesu, coach metody ICF, dziennikarz Jest absolwentką Szkoły Trenerów „Trop” w Warszawie rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Specjalizuje się w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych oraz współpracy grupowej na rzecz profesjonalnej obsługi klientów w biznesie i sferze publicznej, budowania wizerunku organizacji oraz kontaktów z mediami. Ma kilkunastoletnie doświadczenie prasowe oraz kilkuletnie radiowe. Jedenaście lat pracowała w „Dziennik Wschodnim” w Lublinie, współpracowała z ogólnopolskimi pismami branżowymi „Puls Medycyny”, „Służba Zdrowia”, z magazynami wydawnictwa Edipresse w Warszawie oraz Phoenix Press we Wrocławiu, z „Polityką”, z miesięcznikiem mediów, reklami i PR „Press”, była regionalnym korespondentem Radia „Wawa” w Warszawie. Jako specjalista ds. PR w Agencji PR i Reklamy przygotowała kampanię medialną wejścia na rynek nowej sieci delikatesów należącej do jednej ze spółek giełdowych. Obecnie jest właścicielem i trenerem w agencji szkoleniowej „Autograf”.
Metody pracy: Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o metody aktywne, warsztatowe angażujące uczestników: ćwiczenia indywidualne i grupowe, studium przypadku, dyskusje moderowane, mini wykłady i prezentacje.
PROGRAM SZKOLENIA
Public relations w systemie komunikowania się z otoczeniem
- Korzyści wynikające z dbania o wizerunek
- Rola PR w nowocześnie zarządzanej instytucji/urzędzie
- Psychologiczne aspekty świadomego budowania wizerunku i wywierania wpływu na otoczenie
- Budowanie i realizacja strategii PR
- Znaczenie badań marketingowych w administracji publicznej
- Koncepcja misji administracji
- Urząd w oczach petenta-klienta
- Techniki tworzenia dobrej opinii o urzędzie w jego środowisku zewnętrznym
- Tożsamość instytucji i system identyfikacji wizualnej (herby, flagi, logo, architektura, wystrój wnętrz)
- Nowe tendencje w zakresie wydawnictw firmowych, tzw. custom publishing
- Patronat i sponsoring
- Relacje i konsultacje ze społecznością lokalną poprzez: reklamy, eventy, dni otwarte, spotkania z ekspertami, gadżety, lobbing, dyżury w redakcjach, kampanie i akcje społeczne, udział obywateli w posiedzeniach organów administracji
- Otoczenie zewnętrzne instytucji, cele i sposoby komunikowania się z nim: mieszkańcy, instytucje państwowe, samorządowe i resortowe, organizacje pozarządowe, media, kontrahenci i dostawcy, uczelnie i szkoły, środowisko finansowe, potencjalni inwestorzy, turyści
- Nowe technologie internetowe na usługach wizerunkowych
- Jak wykorzystać Internet do budowania i podtrzymywania relacji z otoczeniem? – strony www, newsletter, RSS, e-Urząd, wersje mobilne, komunikatory i blogi, fora i wortale specjalistyczne, wirtualne biura prasowe
- Media społecznościowe nowym, coraz popularniejszym kanałem komunikacji: szanse i zagrożenia
- Korzyści z działań podejmowanych przez marki w social media
- Wszystko pod kontrolą – obrona wizerunku instytucji w sytuacji kryzysowej
- Praktyczne scenariusze antykryzysowe
- Zarządzanie obiegiem informacji w sytuacji trudnej
- Wizerunkowe wpadki podmiotów sfery publicznej
- Przygotowanie pracowników do roli ambasadorów instytucji na zewnątrz, czyli public relations wewnętrzne: biuletyny, podręcznik pracownika, poczta elektroniczna lub intranet, tablica ogłoszeń, imprezy okolicznościowe, skrzynka życzeń/zażaleń, rekreacja, szkolenia
Urząd – media – społeczeństwo, czyli media relations
- Komunikacja z mediami na poziomie mediów lokalnych, regionalnych, krajowych, a także mediów branżowych i społecznościowych
- Na czym polega media relations?
- Dlaczego lepiej postarać się o artykuł w gazecie lub portalu internetowym niż wykupić reklamę?
- Jak wykorzystać media do bezpłatnej promocji naszego biura/urzędu?
- Pierwszy kontakt z mediami
- Jak nawiązać kontakt z redakcjami i właściwymi dziennikarzami?
- Narzędzia komunikacji medialnej – informacja prasowa, konferencja prasowa, udzielanie wywiadu
- O czym informować media?
- Jak napisać informację prasową, żeby zainteresować redakcję?
- Jak wykreować wydarzenie medialne?
- Organizacja konferencji prasowej
- Przygotowanie i udzielanie wywiadu
- Zasady dobrej prezencji w TV – strój, dodatki, fryzura
- Mowa ciała i panowanie nad swoim zachowaniem
- Taktyki radzenia sobie z trudnymi pytaniami
- Zasady współpracy z mediami i formułowanie przekazu korzystnego dla samorządu i instytucji
- Oczekiwania dziennikarzy od managerów jednostek samorządowych i rządowych oraz od specjalistów PR
- Czego dziennikarze nie lubią, a co lubią?
- Jakim językiem mówić do mediów? v-Czy wypada dawać prezenty?
- Prawa i zasady rzetelnej komunikacji i dobrych relacji z dziennikarzami. Prawo prasowe
- Obowiązki dziennikarza i przedstawiciela instytucji publicznej – wybrane zagadnienia prawne
- Ochrona przed manipulacją przekazu. Kiedy mamy prawo do autoryzacji?
- Sprostowanie jako ostateczność; jak je napisać, żeby ukazało w gazecie lub zostało wyemitowane w telewizji?
- Wolność słowa i prasy, a dobra osobiste przedstawicieli sfery publicznej
Osoby biorące udział w kształtowaniu wizerunku instytucji (rzecznicy prasowi, specjaliści PR, prezesi, wójtowie, dyrektorzy, naczelnicy oraz inni)
- Personality public relations – znaczenie autoprezentacji w osiąganiu zamierzonych celów wizerunkowych instytucji
- Kto i dlaczego powinien działać na rzecz wizerunku podmiotu publicznego?
- Rola urzędnika w kształtowaniu wizerunku jednostki sfery publicznej
- Jak kształtować swój publiczny wizerunek?
- Budowanie marki osobistej na zasobach i mocnych stronach
- Spójność wizerunku osobistego z wizerunkiem instytucji
- Co mówić i jak mówić, aby nas słuchano podczas wystąpień publicznych (imprezy masowe, przemówienia, konferencje, spotkania z mieszkańcami, spotkania wyborcze)
- Nastawienie emocjonalne prezentera
- Dopasowanie prezentacji do potrzeb audytorium
- Komunikacja werbalna: jasność i porządek wypowiedzi
- Jak przyciągnąć uwagę
- Zaangażowanie i kontakt wzrokowy
- Czas trwania wystąpienia
- Przerwy
- Potęga porozumiewania się pozasłownego
- Budowanie świadomości własnych nawyków
- Mowa ciała: oczy, twarz, postawa, sposób poruszania się, ton i siła głosu
- Mowa ubioru: garderoba, kolor, dodatki, a protokół dyplomatyczny
- Strój spójny z sytuacją
- Styl i osobowość
- Złodzieje wizerunku
- Opanowywanie tremy
- Jak sprawiać wrażenie pewnego siebie
- Techniki redukowania stresu i opanowywania tremy
- Narzędzia skutecznego porozumiewania się
- Aktywne słuchanie, parafraza, odzwierciedlenie, klaryfikacja
Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza
Organizacja
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.