Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632), lunch, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Jest pokazanie głównych elementów, dzięki którym wystąpienie będzie interesujące dla odbiorców. Uczestnicy będą mogli poznać również główne błędy jakie pojawiają się wśród prelegentów aby uchronić się przed nimi w sytuacji własnych wystąpień.
Prowadzący: Politolog, specjalista w zakresie wystąpień publicznych, wizerunku. Wysokiej klasy ekspert oraz ceniony trener.
Metody pracy: Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnego warsztatu, gdzie uczestnicy biorą udział w ćwiczeniach indywidualnych, grupowych, w scenkach z odgrywaniem ról prezentera. Będą również „burze mózgów’, mini-wykłady trenerskie oraz prezentacje na forum, praca z kamerą.
PROGRAM SZKOLENIA
- Wprowadzenie do tematu wystąpień publicznych
- Czym są w praktyce wystąpienia publiczne?
- Wystąpienia publiczne kontra umiejętność sprzedawania samego siebie-prawdy i mity
- Odbiorca i prezenter jako dwa odrębne światy czyli o potrzebach i oczekiwaniach odbiorcy wobec prezentera oraz o oczekiwaniach prezentera dotyczące odbiorców
- Sposoby zbierania informacji o odbiorcach prezentacji aby lepiej przygotować się do wystąpienia
- Podstawowe zasady skutecznej prezentacji
- Dobrze sprecyzowany cel czyli co konkretnie chcemy zyskać poprzez prezentację
- Efekt pierwszego wrażenia wśród słuchaczy czyli na co zwrócić szczególną uwagę przed rozpoczęciem wykładu?
- Co buduje autorytet mówcy oraz w jaki sposób można go stracić?
- Struktura prezentacji w podziale na otwarcie, temat główny i podsumowanie najważniejszych treści
- Co składa się na sukces interesującej prezentacji?
- Komunikacja werbalna czyli w jaki sposób wzbudzić zainteresowanie słuchaczy poprzez anegdoty, narracje i ciekawe fakty z życia
- Techniki prezentacyjne ułatwiające zapamiętanie prezentowanej treści (porównania, poruszanie wyobraźni, triady, powtórki)
- Umiejętność aktywnego słuchania, zadawania pytań oraz parafrazy aby lepiej zrozumieć uczestników
- Zastosowanie dyskusji moderowanej jako omówienie fragmentów filmowych lub case study
- Umiejętność budowania dynamiki podczas wystąpienia
- Gry i zabawy, podnoszące poziom energetyczny odbiorców
- Narzędzia wspomagające prezentację, czyli co i w jaki sposób przygotować aby wystąpienie było ciekawsze
- Prezentacja multimedialna-w jaki sposób ją stworzyć aby była atrakcyjna dla odbiorców
- Aspekty pracy z tablicą (white board) aby nie popełniać błędów
- Optymalne materiały dla uczestników, plusy i minusy obecnie stosowanych formatów
- Sposoby ustawienia sali aby prezenter czuł się komfortowo
- Weryfikacja sprzętu multimedialnego i tworzenie zabezpieczeń w sytuacji awarii
- Najczęstsze błędy prezenterów i sposoby aby im zapobiec
- Wchodzenie w konfrontację werbalną z uczestnikami
- Brak odpowiedzi na zadawane pytania
- Brak umiejętności słuchania uczestników
- Ignorowanie chęci wypowiedzi ze strony uczestników
- Brak przestrzegania stref dystansu, poprzez wchodzenie w strefy przestrzenne uczestników
- Rady dla początkujących prezenterów
- Jak poradzić sobie z krytyką dotyczącej przekazywanej treści?
- Jak zareagować na zarzuty natury personalnej?
- Jak poradzić sobie z liderami, którzy przyćmiewają swoją osobowością lub merytoryką prelegenta?
- Jak załagodzić sytuację, kiedy uczestnicy weszli w konflikt ze sobą?
- Jak poradzić sobie z rozproszeniem i brakiem uwagi odbiorców
- Wykaz najczęściej pojawiających się trudności mogących wystąpić podczas wystąpienia
- Autoanaliza SWOT czyli określenie swoich mocnych i słabszych stron, szans i zagrożeń jako prelegenta
- Studium przypadku.
Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza
Organizacja
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.