Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
23-25 marzec 2025 Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 23.03.2025 | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 18 h. - 3 dni 2 noclegi | WARIANT I 2280,00 zł - w pokoju 2 - os. 2480,00 zł - w pokoju 1 -os. Uwaga! Możliwość 2 faktur: FA 1- szkolenie(1500,00) FA 2-pobyt(780,00 lub 980,00) | + 23 % VAT |
23-26 marzec 2025 Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 23.03.2025 | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 28 h. - 4 dni 3 noclegi | WARIANT II 2480,00 zł - w pokoju 2 - os. 2780,00 zł - w pokoju 1 -os. Uwaga! Możliwość 2 faktur: FA 1- szkolenie(1600,00) FA 2- pobyt(880,00 lub 1180,00) | + 23 % VAT |
Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652), zakwaterowanie, pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele i korzyści ze szkolenia: poznanie aktualnych przepisów prawnych w zakresie spraw kadrowych, nadzoru oraz wymogów i zasad tworzenia bezpiecznych warunków pracy dla uczniów i pracowników. Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie zarządzania sprawami pracowniczymi( w odniesieniu do nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych), poznają zasady tworzenia i zarządzania ceremoniałem szkolnym, tworzenia procedur na wypadek agresji, ewakuacji, cyberbezpieczeństwa, postępowania na wypadek nagłego zdarzenia losowego(nagły wypadek), nadzoru nad procesem udzielania pierwszej pomocy w szkole, planu obrony cywilnej.
Ponadto: uczestnicy otrzymają/zdobędą aktualną wiedzę/nabędą umiejętności , a także otrzymają wzorcowe dokumenty i procedur w odniesieniu do:
-poznają i nabędą umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawa pracy, KN,
-poznają nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i przeciwdziałania agresji w placówce,
-poznają specyficzne obowiązki Dyrektora oraz przedstawicieli Organów Nadzoru i Prowadzących w zakresie RODO, działań antykryzysowych
-otrzymają komplet wzorcowych, przykładowych rozwiązań i procedur do wdrożenia w szkole/placówce uwzgledniające szczególne zagrożenia i sytuacje nadzwyczajne
-zostaną wyposażeni w aktualną wiedzę i zdobędą nowe umiejętności w zakresie wdrażania kolejnych zmian prawnych w systemie oświaty, szkole/placówce oświatowej,
-Ponadto program szkolenia przewiduje poznanie procedur bhp,
Metody i środki dydaktyczne: Prezentacja, elementy wykładu, dyskusja moderowana , ćwiczenia, konsultacje. Zajęcia prowadzone w sposób interaktywny,
PROWADZĄCY SZKOLENIE:
Mgr Bożenna Mojek – Król – specjalista i praktyk w dziedzinie praktycznego stosowania prawa oświatowego. Praktyk w zarządzaniu oświatą na różnych szczeblach. Wysoko oceniana jako wykładowca i praktyk na licznych kursach i szkoleniach. Wieloletni Dyrektor Dep. Kadr KO, wieloletni Dyrektor Dep. Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim.
Mjr mgr Marek Garbacz – specjalista i praktyk w dziedzinie bezpieczeństwa, ratownictwa medycznego, ceremoniału oraz postępowania w sytuacjach nadzwyczajnych,
Mgr Marek Kowalczyk – wieloletni Dyrektor Zespołu Szkół, praktyk w dziedzinie nadzoru pedagogicznego, zarzadzania bazą lokalową placówki.
PROGRAM SZKOLENIA – (UWAGA! PROGRAM PO AKTUALIZACJI)
I. Nowe regulacje prawne stosunku pracy nauczycieli według Karty Nauczyciela i Kodeksu pracy.
1. Zatrudnianie nauczycieli
– umowa na czas określony – zmiany
– umowa na czas nie określony – warunki
– stosunek pracy na podstawie mianowania.
2. Zwalnianie nauczycieli
– przyczyny organizacyjne
– porozumienie stron
– wypowiedzenie przez pracodawcę
– wypowiedzenie przez pracownika
– stan nieczynny
– wygaśniecie z mocy prawa
– zwolnienie dyscyplinarne
3. Warunki przejścia na emeryturę, rentę, świadczenie kompensacyjne
– art. 88 Karty Nauczyciela , emerytura powszechna
4. Zasady wynagradzania nauczycieli
– minimalne stawki z Rozporządzania Ministra Edukacji Narodowej
– wynagrodzenia z Karty Nauczyciela
– wynagrodzenia z Regulaminu wynagradzania iż Uchwał Jednostek Samorządu Terytorialnego.
– nagrody „trzynastki” – wyliczenia
– nagrody specjalne
5 . Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli
– ocena powiązana z awansem
– ocena na wniosek nauczyciela
– ocena z urzędu
6. Urlopy nauczycieli
– urlop wypoczynkowy- zasady udzielania
– urlop dla poratowania zdrowia
– urlop bezpłatny
– dni wolne z Kodeksu pracy i Dyrektywy Parlamentu Europejskiego
– dni wolne od zajęć dydaktycznych
– korzystanie z uprawnień rodzicielskich a zatrudnienie: obniżenie wymiaru zatrudnienia a urlop wychowawczy – zmiany w prawie pracy, ochrona prawna przed rozwiązaniem stosunku pracy w przypadku korzystania z uprawnień
II. Pracownicy administracji i obsługi
1.Zasady zatrudni niania urzędników samorządowych i pozostałych pracowników
– nabór na wolne stanowiska urzędnicze
– umowy o pracę
– zasady wynagradzania pracowników samorządowych
III. Organizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
1.Zakres praw i obowiązków określonych w Karcie Nauczyciela i Statucie placówki
– wymagania kwalifikacyjne nauczycieli
– przydział czynności / pensum, zajęcia obowiązkowe, zajęcia dodatkowe/
– czas pracy nauczycieli
– rozliczanie czasu pracy
– odpowiedzialność nauczycieli / porządkowa , dyscyplinarna/
2.Zadania w zakresie wsparcia psychologicznego dzieci i młodzieży
– działania profilaktyczne zapobiegające agresji
– przeciwdziałanie wykluczeniu
– współdziałanie ze środowiskiem lokalnym
– współdziałanie z organizacjami pozarządowymi i służbami publicznymi
– standardy ochrony małoletnich / ustawa Kamilka/
– procedury i odpowiedzialność
3. Status prawny dyrektora placówki i innych osób pełniących funkcje kierownicze
– zasady powierzenia funkcji dyrektora i innych stanowisk kierowniczych
– konkurs na stanowisko dyrektora
– powierzenia stanowiska a powierzenie obowiązków dyrektora
– ocena pracy dyrektora
– przyczyny odwołania dyrektora ze stanowiska
4. Praktyka dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego. Zadania dyrektora szkoły / placówki/, jako organu nadzoru pedagogicznego w podnoszeniu jakości i efektywności nauczania świetle aktualnych przepisów .
– planowanie nadzoru pedagogicznego na dany rok szkolny
– monitorowanie jako forma nadzoru pedagogicznego
– zakres danych na platformie elektronicznej
– kontrola jakości wykonywanych zadań
– ocena realizacji podstaw programowych
IV. Zakres obowiązków placówki w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
1. Zestaw wymaganych prawnie, niezbędnych w praktyce regulaminów, instrukcji i procedur postępowania zapewniających bezpieczeństwo dzieciom w przedszkolu
– Zapewnienie spójnego kontekstu wychowania- określenie podstawowych celów i metod wychowania, podejmowanie działań profilaktycznych,
– Współpraca z właściwymi służbami zewnętrznymi gwarantującymi bezpieczeństwo w przedszkolu w sytuacjach kryzysowych i działaniach interwencyjnych/ instrumenty wychowawcze
– Sposoby egzekwowania naruszenia regulaminów placówki naruszających zasady bezpieczeństwa
– Bezpieczeństwo w trakcie wycieczek organizowanych przez placówkę oświatową
– Regulaminy i procedury/zarządzenia – przykłady i wzorce
2.Bezpieczeństwo i higiena pracy nauczycieli i pozostałych pracowników przedszkola
– obowiązki Dyrektora placówki w zakresie bhp w odniesieniu do nauczycieli
– obowiązki Dyrektora placówki w zakresie bhp w odniesieniu do pozostałych pracowników przedszkola
– obowiązki Dyrektora w zakresie BHP w odniesieniu do stanu technicznego obiektów i urządzeń będących własnością przedszkola oraz wypożyczanych dla realizacji zadań statutowych
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-12:30-14:00-obiad
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
Harmonogram konferencji szkoleniowej WARIANT II.
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-12:30-14:00-obiad
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00- kolacja
Dzień czwarty:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.