EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
1001/25 DYREKTOR PLACÓWKI OŚWIATOWEJ/SZKOŁY, PRZEDSZKOLA/ – JAKO ORGAN ZARZADZAJĄCY KADRAMI, DYDAKTYKĄ ORAZ BEZPIECZEŃSTWEM W 2025 ROKU

Data szkolenia

Miejsce szkolenia

Forma

Cena ze środków publicznych

Cena szkolenia z pozostałych środków

23-25 marzec 2025 

Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 23.03.2025

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

18 h. - 3 dni

2 noclegi


WARIANT I

2280,00 zł - w pokoju 2 - os.

2480,00 zł - w pokoju 1 -os. 

Uwaga! Możliwość 2 faktur:

FA 1- szkolenie(1500,00)

FA 2-pobyt(780,00 lub 980,00)

+ 23 % VAT

23-26 marzec 2025 

Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 23.03.2025

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

28 h. - 4 dni

3 noclegi


WARIANT II

2480,00 zł - w pokoju 2 - os.

2780,00 zł - w pokoju 1 -os. 

Uwaga! Możliwość 2 faktur: 

FA 1- szkolenie(1600,00)

FA 2- pobyt(880,00 lub 1180,00)

+ 23 % VAT

Uwaga:

/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652), zakwaterowanie, pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele i korzyści ze szkolenia: poznanie aktualnych przepisów prawnych w zakresie spraw kadrowych, nadzoru oraz wymogów i zasad tworzenia bezpiecznych warunków pracy dla uczniów i pracowników. Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie zarządzania sprawami pracowniczymi( w odniesieniu do nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych), poznają zasady tworzenia i zarządzania ceremoniałem szkolnym, tworzenia procedur na wypadek agresji, ewakuacji, cyberbezpieczeństwa, postępowania na wypadek nagłego zdarzenia losowego(nagły wypadek), nadzoru nad procesem udzielania pierwszej pomocy w szkole, planu obrony cywilnej.

Ponadto: uczestnicy otrzymają/zdobędą aktualną wiedzę/nabędą umiejętności , a także otrzymają wzorcowe dokumenty i procedur w odniesieniu do:

-poznają i nabędą umiejętności w zakresie stosowania przepisów  prawa pracy, KN,

-poznają nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i przeciwdziałania agresji w placówce,

-poznają specyficzne obowiązki Dyrektora oraz przedstawicieli Organów Nadzoru i Prowadzących w zakresie  RODO,  działań antykryzysowych

-otrzymają komplet wzorcowych, przykładowych rozwiązań i procedur do wdrożenia w szkole/placówce uwzgledniające szczególne zagrożenia i sytuacje nadzwyczajne

-zostaną wyposażeni w aktualną wiedzę i zdobędą nowe umiejętności w zakresie wdrażania kolejnych zmian prawnych w systemie oświaty, szkole/placówce oświatowej,

-Ponadto program szkolenia przewiduje poznanie procedur bhp,

Metody i środki dydaktyczne: Prezentacja, elementy wykładu, dyskusja moderowana , ćwiczenia, konsultacje. Zajęcia prowadzone w sposób interaktywny,

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

Mgr Bożenna Mojek – Król – specjalista i praktyk w dziedzinie praktycznego stosowania prawa oświatowego. Praktyk w zarządzaniu oświatą na różnych szczeblach. Wysoko oceniana jako wykładowca i praktyk na licznych kursach i szkoleniach. Wieloletni Dyrektor Dep. Kadr KO, wieloletni Dyrektor Dep. Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim.

Mjr mgr Marek Garbacz – specjalista i praktyk w dziedzinie bezpieczeństwa, ratownictwa medycznego, ceremoniału oraz postępowania w sytuacjach nadzwyczajnych,

Mgr Marek Kowalczyk – wieloletni Dyrektor Zespołu Szkół, praktyk w dziedzinie nadzoru pedagogicznego, zarzadzania bazą lokalową placówki.

PROGRAM SZKOLENIA – (UWAGA! PROGRAM PO AKTUALIZACJI)

I. Nowe regulacje prawne stosunku pracy nauczycieli według Karty Nauczyciela i Kodeksu pracy.

1. Zatrudnianie nauczycieli

– umowa na czas określony – zmiany

– umowa na czas nie określony – warunki

– stosunek pracy na podstawie mianowania.

2. Zwalnianie nauczycieli

– przyczyny organizacyjne

– porozumienie stron

– wypowiedzenie przez pracodawcę

– wypowiedzenie przez pracownika

– stan nieczynny

– wygaśniecie z mocy prawa

– zwolnienie dyscyplinarne

3. Warunki przejścia na emeryturę, rentę, świadczenie kompensacyjne

– art. 88 Karty Nauczyciela , emerytura powszechna

4. Zasady wynagradzania nauczycieli

– minimalne stawki z Rozporządzania Ministra Edukacji Narodowej

– wynagrodzenia z Karty Nauczyciela

– wynagrodzenia z Regulaminu wynagradzania iż Uchwał Jednostek Samorządu Terytorialnego.

– nagrody „trzynastki” – wyliczenia

– nagrody specjalne

5 . Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli

– ocena powiązana z awansem

– ocena na wniosek nauczyciela

– ocena z urzędu

6. Urlopy nauczycieli

– urlop wypoczynkowy- zasady udzielania

– urlop dla poratowania zdrowia

– urlop bezpłatny

– dni wolne z Kodeksu pracy i Dyrektywy Parlamentu Europejskiego

– dni wolne od zajęć dydaktycznych

– korzystanie z uprawnień rodzicielskich a zatrudnienie: obniżenie wymiaru zatrudnienia a urlop wychowawczy – zmiany w prawie pracy, ochrona prawna przed rozwiązaniem stosunku pracy w przypadku korzystania z uprawnień

II. Pracownicy administracji i obsługi

1.Zasady zatrudni niania urzędników samorządowych i pozostałych pracowników

– nabór na wolne stanowiska urzędnicze

– umowy o pracę

– zasady wynagradzania pracowników samorządowych

III. Organizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych

1.Zakres praw i obowiązków określonych w Karcie Nauczyciela i Statucie placówki

– wymagania kwalifikacyjne nauczycieli

– przydział czynności / pensum, zajęcia obowiązkowe, zajęcia dodatkowe/

– czas pracy nauczycieli

– rozliczanie czasu pracy

– odpowiedzialność nauczycieli / porządkowa , dyscyplinarna/

2.Zadania w zakresie wsparcia psychologicznego dzieci i młodzieży

– działania profilaktyczne zapobiegające agresji

– przeciwdziałanie wykluczeniu

– współdziałanie ze środowiskiem lokalnym

– współdziałanie z organizacjami pozarządowymi i służbami publicznymi

– standardy ochrony małoletnich / ustawa Kamilka/

– procedury i odpowiedzialność

3. Status prawny dyrektora placówki i innych osób pełniących funkcje kierownicze

– zasady powierzenia funkcji dyrektora i innych stanowisk kierowniczych

– konkurs na stanowisko dyrektora

– powierzenia stanowiska a powierzenie obowiązków dyrektora

– ocena pracy dyrektora

– przyczyny odwołania dyrektora ze stanowiska

4. Praktyka dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego. Zadania dyrektora szkoły / placówki/, jako organu nadzoru pedagogicznego w podnoszeniu jakości i efektywności nauczania świetle aktualnych przepisów .

– planowanie nadzoru pedagogicznego na dany rok szkolny

– monitorowanie jako forma nadzoru pedagogicznego

– zakres danych na platformie elektronicznej

– kontrola jakości wykonywanych zadań

– ocena realizacji podstaw programowych

IV. Zakres obowiązków placówki w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w czasie zajęć organizowanych przez szkołę

1. Zestaw wymaganych prawnie, niezbędnych w praktyce regulaminów, instrukcji i procedur postępowania zapewniających bezpieczeństwo dzieciom w przedszkolu

– Zapewnienie spójnego kontekstu wychowania- określenie podstawowych celów i metod wychowania, podejmowanie działań profilaktycznych,

– Współpraca z właściwymi służbami zewnętrznymi gwarantującymi bezpieczeństwo w przedszkolu w sytuacjach kryzysowych i działaniach interwencyjnych/ instrumenty wychowawcze

– Sposoby egzekwowania naruszenia regulaminów placówki naruszających zasady bezpieczeństwa

– Bezpieczeństwo w trakcie wycieczek organizowanych przez placówkę oświatową

– Regulaminy i procedury/zarządzenia – przykłady i wzorce

2.Bezpieczeństwo i higiena pracy nauczycieli i pozostałych pracowników przedszkola

– obowiązki Dyrektora placówki w zakresie bhp w odniesieniu do nauczycieli

– obowiązki Dyrektora placówki w zakresie bhp w odniesieniu do pozostałych pracowników przedszkola

– obowiązki Dyrektora w zakresie BHP w odniesieniu do stanu technicznego obiektów i urządzeń będących własnością przedszkola oraz wypożyczanych dla realizacji zadań statutowych

Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów

-12:30-14:00-obiad
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.

Harmonogram konferencji szkoleniowej WARIANT II. 

Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów

-12:30-14:00-obiad
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00- kolacja
Dzień czwarty:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.