Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
20-22.03.2022 Przyjazd do godziny 14:00 w dniu 20.03.2022 | Zakopane, Hotel Hyrny *** ul. Piłsudskiego 20 | EDYCJA III 18 h. - 3 dni (Moduły programu od nr I do nr XI) | WARIANT I 1440,00 zł - w pokoju 2 - os., 1580,00 zł - w pokoju 1 -os. | + 23 % VAT |
20-23.03.2022 Przyjazd do godziny 14:00 w dniu 20.03.2022 | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | EDYCJA III 28 h. - 4 dni (Moduły programu od nr I do nr XV) | WARIANT II 1580,00 zł - w pokoju 2 - os., 1790,00 zł - w pokoju 1 -os. | + 23 % VAT |
Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Uwaga! Szkolenie/Konferencja odbędzie się z zależności od sytuacji epidemiologicznej oraz ilości zgłoszonych osób : w jednym lub w obu terminach.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652), zakwaterowanie, pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele i korzyści ze szkolenia: uczestnicy otrzymają/zdobędą aktualną wiedzę/nabędą umiejętności w odniesieniu do:
-komplet wzorcowych, przykładowych rozwiązań i procedur do wdrożenia w szkole/placówce uwzgledniające sytuację w Polsce w związku z pandemią/COVID-19.
-zostaną wyposażeni w aktualną wiedzę i zdobędą nowe umiejętności w zakresie wdrażania kolejnych zmian prawnych w systemie oświaty, szkole/placówce oświatowej,
-poznają i nabędą umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawa pracy, KN,
-poznają nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i przeciwdziałania agresji w placówce,
-poznają specyficzne obowiązki Dyrektora oraz przedstawicieli Organów Nadzoru i Prowadzących w zakresie RODO, działań antykryzysowych
-poznają skuteczne metody osiągania wyższych wyników dydaktycznych, wychowawczych , opiekuńczych,
-poznają zasady gospodarowania finansami oraz finansowania zajęć dodatkowych, doradztwa edukacyjno – zawodowego,
-poznają zasady gromadzenia i archiwizowania dokumentacji.
-Ponadto program szkolenia przewiduje poznanie procedur bhp, kontroli zarządczej, stosowania PZP, instrukcji kancelaryjnej i archiwum, możliwości wykorzystania wyników egzaminów i sprawdzianów dla poprawy jakości pracy szkoły. Ponadto uczestnicy poznają zmiany w procedurze awansu zawodowego, ramy prawne i zasady tworzenia szkolnych dokumentów związanych z realizacją i organizacją doradztwa zawodowego w szkołach i placówkach.
Metody i środki dydaktyczne: Prezentacja, elementy wykładu, dyskusja moderowana , ćwiczenia, konsultacje. Zajęcia prowadzone w sposób interaktywny,
PROWADZĄCY SZKOLENIE:
Prof. dr hab. Artur Piaszczyk – specjalista w dziedzinie kontroli wewnętrznej, finansów publicznych i kontroli zarządczej UJ w Krakowie
Mgr Bożenna Mojek – Król – specjalista i praktyk w dziedzinie praktycznego stosowania prawa oświatowego. Praktyk w zarządzaniu oświatą na różnych szczeblach. Wysoko oceniana jako wykładowca i praktyk na licznych kursach i szkoleniach. Wieloletni Dyrektor Dep. Kadr KO, wieloletni Dyrektor Dep. Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim.
Mgr Marta Mazur – pedagog resocjalizacji, specjalista i praktyk w dziedzinie wsparcia rodzin i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej.
Mgr Ryszard Kociński – specjalista i praktyk w dziedzinie zarządzania bezpieczeństwem w szkole/placówce oświatowej.
Mgr Krzysztof Bułkowski – specjalista w dziedzinie prawa zamówień publicznych, kontroli zarządczej, finansów publicznych, podatkach
Mgr Marek Kowalczyk – wieloletni Dyrektor Zespołu Szkół, praktyk w dziedzinie nadzoru pedagogicznego, zarzadzania bazą lokalową placówki.
PROGRAM SZKOLENIA-WARIANT I (3 dniowy/2 noclegi) – (UWAGA! Program będzie na bieżąco aktualizowany wraz ze zmianami w prawie oświatowym)
Tematyka szczegółowa szkolenia wariantu I:
Moduł I. Nowe przepisy oraz praktyczne aspekty organizacji pracy oraz zadania Dyrektora Szkoły/Placówki, Organów Nadzoru oraz Prowadzącego w 2022 roku
1.Omówienie zmian w przepisach prawa oświatowego- aspekty praktyczne zmian wprowadzonych w 2022 roku
1.1.Praktyka funkcjonowania szkół/placówek w obliczu COVID-19
2. Podział odpowiedzialności: Dyrektor Szkoły/Placówki – Organ Prowadzący – Organ Nadzoru w związku z sytuacjami mającymi COVID-19
3. Aktualne przepisy prawa oświatowego w 2022 r. w praktyce
4. Programy wsparcia oraz Programy zmniejszające straty edukacyjne powstałe w wyniku sytuacji nadzwyczajnej w Polsce.
5. Organizacja nauczania i wsparcia wychowawczego z uwzględnieniem przesunięć między klasowych treści merytorycznych i oddziaływań wychowawczych
6. Przydział zadań i czynności dodatkowych w szkołach/placówkach w związku ze zmieniającymi się warunkami pracy w trakcie roku szkolnego z powodu np. COVID-19
7. Delegowanie odpowiedzialności i zadań Pracownikom szkoły / placówki: nauczycielom, pracownikom niepedagogicznym z tytułu wdrażanych procedur związanych z COVID-19
8. Odpowiedzialność prawna Dyrektora/Nauczyciela/Pracowników Placówki za naruszenie procedur lub brak nadzoru nad przestrzeganiem procedur przez Uczniów i pracowników Placówki.
Moduł II. Prawo pracy w Placówce Oświatowej – Karta nauczyciela, Kodeks pracy , ustawa o pracownikach samorządowych z uwzględnieniem przepisów w związku z COVID-19
1. Zatrudnianie nauczycieli
2. Zmiany w stosunku pracy: przeniesienie służbowe nauczyciela: zmiana warunków zatrudnienia, w tym zmiany wynikające z reformy oświaty: ograniczenie wymiaru zatrudnienia; porozumienie zmieniające a wypowiedzenie zmieniające; uzupełnianie etatu w innej szkole – zadania organu prowadzącego i dyrektora szkoły; stan nieczynny i uprawnienia przysługujące pracownikowi.
3. Korzystanie z uprawnień rodzicielskich a zatrudnienie: obniżenie wymiaru zatrudnienia a urlop wychowawczy – zmiany w prawie pracy, ochrona prawna przed rozwiązaniem stosunku pracy w przypadku korzystania z uprawnień – zmiany w Karcie Nauczyciela.
4. Urlop wypoczynkowy i urlop uzupełniający i jego znaczenie w zatrudnieniu
5. Zasady udzielania urlopu dla poratowania zdrowia, dokumenty formalne i tryb odwołania.
6.Status prawny osób zajmujących stanowiska kierownicze
7. Rozwiązanie umowy o pracę – wszystkie możliwe warianty : oświadczenie woli pracownika lub pracodawcy, przyczyny rozwiązywania umów o pracę, kryteria pracodawcy, odprawy przysługujące pracownikom,
8. Aktualne zasady wynagradzania pracowników samorządowych: status inspektora BHP, status inspektora ochrony danych osobowych
9. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej wg aktualnych zasad i przepisów, Świadectwo pracy – jak je wypełnić zgodnie z nowym rozporządzeniem.
10. Wynagradzanie nauczycieli za pracę z uwzględnieniem zmienionych warunków pracy związanej z COVID-19.
Moduł III. Awans zawodowy nauczyciela z punktu widzenia Pracodawcy i Nauczyciela.
Moduł IV. Agresja w szkole/placówce oświatowej
1.Prawne zabezpieczenie szkoły/placówki przed przejawami agresji
2.Możliwe oddziaływania wychowawcze szkoły/placówki mające na celu zapobieganie agresji uczniów i pracowników
3.Procedury postępowania w przypadkach zaistnienia różnych form agresji
Moduł V. Zbiór wewnątrzszkolnych procedur/regulaminów/zarządzeń. Tryb i zasady redagowania wewnątrzszkolnych aktów prawnych
1. Rodzaje aktów prawnych i ich uaktualnianie/ generalne akty prawne , akty prawa miejscowego, indywidualne akty prawne, rodzaje wewnątrzszkolnych aktów prawnych:
2. Statut szkoły, Regulaminy,
3. Warunki niezbędne przy ogłaszaniu i wdrażaniu szkolnych aktów prawnych/ miejsca ogłaszania aktów prawnych, zasady ogłaszania aktów prawnych
4. Protokołowanie Rad Pedagogicznych. Uchwały Rady Pedagogicznej w ramach kompetencji stanowiących/tryb podejmowania uchwał/ tryb wyrażania opinii
Moduł VI. Procedury antymobbingowe, przeciw dyskryminacyjne oraz w zakresie molestowania seksualnego
1.Postępowanie w przypadku sytuacji mobbingowych(dotyczące uczniów i nauczycieli)
2.Procedury zabezpieczające dyskryminacje uczniów i pracowników
3.Procedury w zakresie molestowania seksualnego
Moduł VII. Prawo i praktyka w zakresie zarzadzania bezpieczną szkołą/placówką – sposoby opracowywania oraz stosowania procedur zapewniających bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
1. Bezpieczeństwo w szkole/placówce – sposoby opracowywania oraz stosowania procedur zapewniających bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
2. Ogólne i wewnętrzne akty prawne zapewniające bezpieczeństwo w szkole
3. Zestaw wymaganych prawnie, niezbędnych w praktyce szkoły/placówki regulaminów, instrukcji i procedur postępowania zapewniających bezpieczeństwo dzieciom i młodzieży w szkole.
4. Zapewnienie spójnego kontekstu wychowania- określenie podstawowych celów i metod wychowania, podejmowanie działań profilaktycznych,
5. Współpraca z właściwymi służbami zewnętrznymi gwarantującymi bezpieczeństwo w szkole w sytuacjach kryzysowych i działaniach interwencyjnych/ instrumenty wychowawcze stosowane w interwencji/ postępowanie wobec nieletnich dopuszczających się czynów zabronionych
6. Sposoby egzekwowania naruszenia regulaminów szkolnych naruszających zasady bezpieczeństwa
7. Bezpieczeństwo w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę/placówkę oświatową
8. Regulaminy i procedury/zarządzenia – przykłady i wzorce
Moduł VIII. Bezpieczeństwo i higiena pracy nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły/placówki
1. Obowiązki Dyrektora szkoły/placówki w zakresie bhp w odniesieniu do nauczycieli
2. Obowiązki Dyrektora szkoły/placówki w zakresie bhp w odniesieniu do pozostałych pracowników szkoły/placówki
3. Obowiązki Dyrektora w zakresie BHP w odniesieniu do stanu technicznego obiektów i urządzeń będących własnością szkoły oraz wypożyczanych dla realizacji zadań statutowych
Moduł IX. Bezpieczeństwo informacji w szkole: RODO w szkole/placówce – wybrane zagadnienia
1. RODO – w okresie pandemii – COVID – 19
2. RODO w odniesieniu do: zebrań z rodzicami, do wycieczek szkolnych, do egzaminów, do pracy kół zainteresowań i zajęć dodatkowych, do osób nie będących pracownikami szkoły/placówki – realizującymi zadania oświatowe(obowiązkowe i pozaobowiązkowe)
3. RODO – w odniesieniu do nadzoru , kontroli i monitorowania procesów
4. RODO – w odniesieniu do stosowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
5. Monitoring szkolny – zasady wdrażania, funkcjonowania i archiwizowania danych z monitoringu – szczególne uwarunkowania i wymogi.
Moduł X. Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty i Dyrektora Placówki/szkoły
1. Kompetencje KO w zakresie nadzoru w stosunku do Dyrektora i Placówki/Szkoły
2. Zadania dyrektora szkoły / placówki/, jako organu nadzoru pedagogicznego w podnoszeniu jakości i efektywności nauczania świetle aktualnych przepisów .
3. Monitorowanie jako forma nadzoru pedagogicznego(obserwacja, hospitacja) – monitorowanie i nadzór zajęć i innych procesów w różnych warunkach pracy: stacjonarnej i „zdalnej”.
4. Działania na rzecz wzrostu efektywności procesów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Moduł XI. Środki dydaktyczne w procesie kształcenia i wychowania – poradnik dla Dyrektora
1. Środki dydaktyczne w odniesieniu do programu kształcenia, podstaw programowych
2. Środek dydaktyczny w kontekście kierowania procesem poznawczym ucznia.
3. Środek dydaktyczny – jak oceniać przydatność i celowość stosowania konkretnych środków dydaktycznych stosowanych przez nauczycieli w trakcie nadzoru pedagogicznego/oceny pracy nauczyciela.
Moduł XI a. Nadzór Dyrektora nad procesem dydaktycznym w Placówce oraz wszelkimi zajęciami na terenie jednostki oświatowej.
Harmonogram konferencji szkoleniowej WARIANT I. (3 dni / 2 noclegi)
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
PROGRAM SZKOLENIA-WARIANT II (4 dniowy/3 noclegi) – (UWAGA! Program będzie na bieżąco aktualizowany wraz ze zmianami w prawie oświatowym)
Tematyka szczegółowa szkolenia wariantu II:
Moduł I. Nowe przepisy oraz praktyczne aspekty organizacji pracy oraz zadania Dyrektora Szkoły/Placówki, Organów Nadzoru oraz Prowadzącego w 2022 roku
1.Omówienie zmian w przepisach prawa oświatowego- aspekty praktyczne zmian wprowadzonych w 2022 roku
1.1.Praktyka funkcjonowania szkół/placówek w obliczu COVID-19
2. Podział odpowiedzialności: Dyrektor Szkoły/Placówki – Organ Prowadzący – Organ Nadzoru w związku z sytuacjami mającymi COVID-19
3. Aktualne przepisy prawa oświatowego w 2022 r. w praktyce
4. Programy wsparcia oraz Programy zmniejszające straty edukacyjne powstałe w wyniku sytuacji nadzwyczajnej w Polsce.
5. Organizacja nauczania i wsparcia wychowawczego z uwzględnieniem przesunięć między klasowych treści merytorycznych i oddziaływań wychowawczych
6. Przydział zadań i czynności dodatkowych w szkołach/placówkach w związku ze zmieniającymi się warunkami pracy w trakcie roku szkolnego z powodu np. COVID-19
7. Delegowanie odpowiedzialności i zadań Pracownikom szkoły / placówki: nauczycielom, pracownikom niepedagogicznym z tytułu wdrażanych procedur związanych z COVID-19
8. Odpowiedzialność prawna Dyrektora/Nauczyciela/Pracowników Placówki za naruszenie procedur lub brak nadzoru nad przestrzeganiem procedur przez Uczniów i pracowników Placówki.
Moduł II. Prawo pracy w Placówce Oświatowej – Karta nauczyciela, Kodeks pracy , ustawa o pracownikach samorządowych z uwzględnieniem przepisów w związku z COVID-19
1. Zatrudnianie nauczycieli
2. Zmiany w stosunku pracy: przeniesienie służbowe nauczyciela: zmiana warunków zatrudnienia, w tym zmiany wynikające z reformy oświaty: ograniczenie wymiaru zatrudnienia; porozumienie zmieniające a wypowiedzenie zmieniające; uzupełnianie etatu w innej szkole – zadania organu prowadzącego i dyrektora szkoły; stan nieczynny i uprawnienia przysługujące pracownikowi.
3. Korzystanie z uprawnień rodzicielskich a zatrudnienie: obniżenie wymiaru zatrudnienia a urlop wychowawczy – zmiany w prawie pracy, ochrona prawna przed rozwiązaniem stosunku pracy w przypadku korzystania z uprawnień – zmiany w Karcie Nauczyciela.
4. Urlop wypoczynkowy i urlop uzupełniający i jego znaczenie w zatrudnieniu
5. Zasady udzielania urlopu dla poratowania zdrowia, dokumenty formalne i tryb odwołania.
6.Status prawny osób zajmujących stanowiska kierownicze
7. Rozwiązanie umowy o pracę – wszystkie możliwe warianty : oświadczenie woli pracownika lub pracodawcy, przyczyny rozwiązywania umów o pracę, kryteria pracodawcy, odprawy przysługujące pracownikom,
8. Aktualne zasady wynagradzania pracowników samorządowych: status inspektora BHP, status inspektora ochrony danych osobowych
9. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej wg aktualnych zasad i przepisów, Świadectwo pracy – jak je wypełnić zgodnie z nowym rozporządzeniem.
10. Wynagradzanie nauczycieli za pracę z uwzględnieniem zmienionych warunków pracy związanej z COVID-19.
Moduł III. Awans zawodowy nauczyciela z punktu widzenia Pracodawcy i Nauczyciela.
Moduł IV. Agresja w szkole/placówce oświatowej
1.Prawne zabezpieczenie szkoły/placówki przed przejawami agresji
2.Możliwe oddziaływania wychowawcze szkoły/placówki mające na celu zapobieganie agresji uczniów i pracowników
3.Procedury postępowania w przypadkach zaistnienia różnych form agresji
Moduł. V. Zbiór wewnątrzszkolnych procedur/regulaminów/zarządzeń. Tryb i zasady redagowania wewnątrzszkolnych aktów prawnych
1. Rodzaje aktów prawnych i ich uaktualnianie/ generalne akty prawne , akty prawa miejscowego, indywidualne akty prawne, rodzaje wewnątrzszkolnych aktów prawnych:
2. Statut szkoły, Regulaminy,
3. Warunki niezbędne przy ogłaszaniu i wdrażaniu szkolnych aktów prawnych/ miejsca ogłaszania aktów prawnych, zasady ogłaszania aktów prawnych
4. Protokołowanie Rad Pedagogicznych. Uchwały Rady Pedagogicznej w ramach kompetencji stanowiących/tryb podejmowania uchwał/ tryb wyrażania opinii
Moduł VI. Procedury antymobbingowe, przeciw dyskryminacyjne oraz w zakresie molestowania seksualnego
1. Postępowanie w przypadku sytuacji mobbingowych(dotyczące uczniów i nauczycieli)
2. Procedury zabezpieczające dyskryminacje uczniów i pracowników
3. Procedury w zakresie molestowania seksualnego
Moduł VII. Prawo i praktyka w zakresie zarzadzania bezpieczną szkołą/placówką – sposoby opracowywania oraz stosowania procedur zapewniających bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
1. Bezpieczeństwo w szkole/placówce – sposoby opracowywania oraz stosowania procedur zapewniających bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
2. Ogólne i wewnętrzne akty prawne zapewniające bezpieczeństwo w szkole
3.Zestaw wymaganych prawnie, niezbędnych w praktyce szkoły/placówki regulaminów, instrukcji i procedur postępowania zapewniających bezpieczeństwo dzieciom i młodzieży w szkole.
4. Zapewnienie spójnego kontekstu wychowania- określenie podstawowych celów i metod wychowania, podejmowanie działań profilaktycznych,
5. Współpraca z właściwymi służbami zewnętrznymi gwarantującymi bezpieczeństwo w szkole w sytuacjach kryzysowych i działaniach interwencyjnych/ instrumenty wychowawcze stosowane w interwencji/ postępowanie wobec nieletnich dopuszczających się czynów zabronionych
6. Sposoby egzekwowania naruszenia regulaminów szkolnych naruszających zasady bezpieczeństwa
7. Bezpieczeństwo w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę/placówkę oświatową
8. Regulaminy i procedury/zarządzenia – przykłady i wzorce
Moduł VIII. Bezpieczeństwo i higiena pracy nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły/placówki
1. Obowiązki Dyrektora szkoły/placówki w zakresie bhp w odniesieniu do nauczycieli
2. Obowiązki Dyrektora szkoły/placówki w zakresie bhp w odniesieniu do pozostałych pracowników szkoły/placówki
3. Obowiązki Dyrektora w zakresie BHP w odniesieniu do stanu technicznego obiektów i urządzeń będących własnością szkoły oraz wypożyczanych dla realizacji zadań statutowych
Moduł IX. Bezpieczeństwo informacji w szkole: RODO w szkole/placówce – wybrane zagadnienia
1. RODO – w okresie pandemii – COVID – 19
2. RODO w odniesieniu do: zebrań z rodzicami, do wycieczek szkolnych, do egzaminów, do pracy kół zainteresowań i zajęć dodatkowych, do osób nie będących pracownikami szkoły/placówki – realizującymi zadania oświatowe(obowiązkowe i pozaobowiązkowe)
3. RODO – w odniesieniu do nadzoru , kontroli i monitorowania procesów
4. RODO – w odniesieniu do stosowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
5. Monitoring szkolny – zasady wdrażania, funkcjonowania i archiwizowania danych z monitoringu – szczególne uwarunkowania i wymogi.
Moduł X. Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty i Dyrektora Placówki/szkoły
1. Kompetencje KO w zakresie nadzoru w stosunku do Dyrektora i Placówki/Szkoły
2. Zadania dyrektora szkoły / placówki/, jako organu nadzoru pedagogicznego w podnoszeniu jakości i efektywności nauczania świetle aktualnych przepisów .
3. Monitorowanie jako forma nadzoru pedagogicznego(obserwacja, hospitacja) – monitorowanie i nadzór zajęć i innych procesów w różnych warunkach pracy: stacjonarnej i „zdalnej”.
4. Działania na rzecz wzrostu efektywności procesów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Moduł XI. Środki dydaktyczne w procesie kształcenia i wychowania – poradnik dla Dyrektora
1. Środki dydaktyczne w odniesieniu do programu kształcenia, podstaw programowych
2. Środek dydaktyczny w kontekście kierowania procesem poznawczym ucznia.
3. Środek dydaktyczny – jak oceniać przydatność i celowość stosowania konkretnych środków dydaktycznych stosowanych przez nauczycieli w trakcie nadzoru pedagogicznego/oceny pracy nauczyciela.
Moduł XI a. Nadzór Dyrektora nad procesem dydaktycznym w Placówce oraz wszelkimi zajęciami na terenie jednostki oświatowej.
Moduł XII. Zmiany w prawie zamówień publicznych – vademecum wiedzy dyrektora szkoły/placówki jako dysponenta środków publicznych- niezbędne procedury
1. Wydatkowanie środków publicznych do 130 000,00 zł (procedury, dokumentowanie, sprawozdawczość).
2. RODO w zamówieniach publicznych
3. Najczęstsze błędy Dyrektora szkoły/placówki w zakresie stosowania PZP
4. Odpowiedzialność Dyrektora szkoły/placówki w odniesieniu do naruszenia PZP
5. Procedury PZP w szkole/placówce pozwalające uniknięcia błędów
Moduł XIII. Kontrola zarządcza w szkole/placówce oświatowej – doskonalenie systemu
1. Istota kontroli zarządczej w szkole/placówce
2. Analiza ryzyka w szkole/placówce na potrzeby kontroli zarządczej
3. Dokumentowanie działań w zakresie kontroli zarządczej
Moduł XIV. Odpowiedzialność dyrektora szkoły/placówki z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
1. Ustawowe zapisy w zakresie dyscypliny finansów publicznych
2. Rodzaje sankcji za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w szkole/placówce
Moduł XV. Archiwum zakładowe/składnica akt – archiwizacja dokumentacji w szkole/placówce oświatowej w oparciu o aktualne przepisy.
1. Aktualne przepisy regulujące zasady tworzenia i działania instrukcji kancelaryjnej, obiegu dokumentów
2. Specyfikacja spraw i dokumentów podlegających procedurze archiwizacji w szkole/placówce
3. Dozwolone i niedozwolone brakowanie/niszczenie akt i dokumentów archiwizowanych
4. Zasady działania składnicy akt i współpraca z Archiwum Państwowym.
Harmonogram konferencji szkoleniowej WARIANT II. ( 4 dni /3 noclegi )
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00- kolacja
Dzień czwarty:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.