Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
07-09.05.2024 r. Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 07.04.2024 | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 18 h. - 3 dni/2 noclegi (Moduły: I-V) | WARIANT I 2150,00 zł - w pokoju 2 - os. 2350,00 zł - w pokoju 1 -os. Uwaga! Możliwość 2 faktur: FA 1- szkolenie(1500,00) FA 2-pobyt(650,00 lub 850,00) | + 23 % VAT |
07-10.05.2024 r. Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 07.04.2024 | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 28 h. - 4 dni/3 noclegi (Moduły: I-VIII) | WARIANT II 2450,00 zł - w pokoju 2 - os. 2750,00 zł - w pokoju 1 -os. Uwaga! Możliwość 2 faktur: FA 1- szkolenie(1700,00) FA 2- pobyt(750,00 lub 1050,00) | + 23 % VAT |
26-28.05.2024 r. Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 26.05.2024 | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 18 h. - 3 dni/2 noclegi (Moduły: I-V) | WARIANT I 2150,00 zł - w pokoju 2 - os. 2350,00 zł - w pokoju 1 -os. Uwaga! Możliwość 2 faktur: FA 1- szkolenie(1500,00) FA 2-pobyt(650,00 lub 850,00) | + 23 % VAT |
26-29.05.2024 r. Przyjazd do godziny 13:00 w dniu 26.05.2024 | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 28 h. - 4 dni/3 noclegi (Moduły: I-VIII) | WARIANT II 2450,00 zł - w pokoju 2 - os. 2750,00 zł - w pokoju 1 -os. Uwaga! Możliwość 2 faktur: FA 1- szkolenie(1700,00) FA 2- pobyt(750,00 lub 1050,00) | + 23 % VAT |
Uwaga:
/m/– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
/x/ – w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
/y/ – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych, zaświadczenie wydane na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652), zakwaterowanie, pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele i korzyści ze szkolenia: Cele szkolenia: poznanie aktualnych przepisów prawnych w zakresie spraw kadrowych, nadzoru oraz wymogów i zasad tworzenia bezpiecznych warunków pracy dla uczniów i pracowników. Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie zarządzania sprawami pracowniczymi( w odniesieniu do nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych), poznają zasady tworzenia i zarządzania ceremoniałem szkolnym, tworzenia procedur na wypadek agresji, ewakuacji, cyberbezpieczeństwa, postępowania na wypadek nagłego zdarzenia losowego(nagły wypadek), nadzoru nad procesem udzielania pierwszej pomocy w szkole, planu obrony cywilnej.
Ponadto: uczestnicy otrzymają/zdobędą aktualną wiedzę/nabędą umiejętności , a także otrzymają wzorcowe dokumenty i procedur w odniesieniu do:
-poznają i nabędą umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawa pracy, KN,
-poznają nowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i przeciwdziałania agresji w placówce,
-poznają specyficzne obowiązki Dyrektora oraz przedstawicieli Organów Nadzoru i Prowadzących w zakresie RODO, działań antykryzysowych
-otrzymają komplet wzorcowych, przykładowych rozwiązań i procedur do wdrożenia w szkole/placówce uwzgledniające szczególne zagrożenia i sytuacje nadzwyczajne
-zostaną wyposażeni w aktualną wiedzę i zdobędą nowe umiejętności w zakresie wdrażania kolejnych zmian prawnych w systemie oświaty, szkole/placówce oświatowej,
-Ponadto program szkolenia przewiduje poznanie procedur bhp,
Metody i środki dydaktyczne: Prezentacja, elementy wykładu, dyskusja moderowana , ćwiczenia, konsultacje. Zajęcia prowadzone w sposób interaktywny,
PROWADZĄCY SZKOLENIE:
Mgr Bożenna Mojek – Król – specjalista i praktyk w dziedzinie praktycznego stosowania prawa oświatowego. Praktyk w zarządzaniu oświatą na różnych szczeblach. Wysoko oceniana jako wykładowca i praktyk na licznych kursach i szkoleniach. Wieloletni Dyrektor Dep. Kadr KO, wieloletni Dyrektor Dep. Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim.
Mjr mgr Marek Garbacz – specjalista i praktyk w dziedzinie bezpieczeństwa, ratownictwa medycznego, ceremoniału oraz postępowania w sytuacjach nadzwyczajnych,
Mgr Marek Kowalczyk – wieloletni Dyrektor Zespołu Szkół, praktyk w dziedzinie nadzoru pedagogicznego, zarzadzania bazą lokalową placówki.
PROGRAM SZKOLENIA-WARIANT I (3 dniowy/2 noclegi) – (UWAGA! Program będzie na bieżąco aktualizowany wraz ze zmianami w prawie oświatowym)
Tematyka szczegółowa szkolenia Wariantu I:
Moduł I. Dyrektor jako Organ nadzoru oraz w roli pracodawcy w stosunku do pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych
1. Aktualne zmiany w prawie oświatowym
2. Obowiązki dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego
3. Zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli w placówkach publicznych i niepublicznych
4. Dyrektor w roli pracodawcy w stosunku do pracowników niepedagogicznych
5. Dyrektor jako dysponent ZFŚS
6. Współpraca Dyrektora z Organem Prowadzącym, Nadzoru oraz związkami zawodowymi
7. Odpowiedzialność dyrektora z tytułu prawidłowego gospodarowania środkami finansowymi.
Moduł II. Zarządzanie Ceremoniałem szkolnym
1.Ceremoniał szkolny jako rytuał wyróżniający Placówkę
2.Scenariusze i procedury uroczystości szkolnych
2.1.Wzorcowe scenariusze : ślubowanie na sztandar, pożegnanie ostatnich klas, jubileusze/dni Patrona, wręczenie sztandaru, dekoracje szkół medalami, akademie okolicznościowe,
2.2.Zasady szkolenia pocztów sztandarowych do uroczystości szkolnych i pozaszkolnych
2.3.Komendy do uroczystości szkolnych
2.4.Oprawa muzyczna uroczystości szkolnych
Moduł III. Zarządzanie i tworzenie procedur w zakresie agresji, cyberbezpieczeństwa, ewakuacji oraz sytuacji nadzwyczajnych
1. Agresja w szkole. Procedury reagowania i zapobiegania.
– rodzaje agresji
– agresja równorzędna
– przyczyny i skutki agresji, czynniki ryzyka
– reagowanie na agresję i przemoc w szkole
2. Cyberbezpieczeństwo.
– definicje i rodzaje cyberbezpieczeństwa
– zagrożenia w sieci i ich rodzaje cz. 1 i 2
– nielegalne treści w Internecie
3. Ewakuacja szkoły/placówki w trybie alarmowym.
– zasady ogłoszenia ewakuacji
– obowiązki uczniów i nauczycieli w trakcie ewakuacji
– obowiązki osób funkcyjnych
4. Procedury postępowania w sytuacjach nadzwyczajnych.
– atak terrorystyczny
– niebezpieczna przesyłka
– użycie środków obezwładniających i dusząco-łzawiących
– zagrożenia naturalne i techniczne
Moduł IV. Obowiązki Dyrektora w zakresie zarządzania procesem udzielania pierwszej pomocy w Placówce
1. Aktualne wymogi prawne stosunku do Dyrektora
2. Podstawy prawne zabezpieczenia medycznego placówki oświatowej. Sprzęt ratujący życie. Wyposażenie szkoleniowe w ramach pierwszej pomocy.
– stany zagrożenia życia, procedury postępowania
– sprzęt w szkole/zakładzie pracy ratujący życie
– sprzęt szkoleniowy i treningowy
3. Czynności Dyrektora (nauczyciela) na miejscu nagłego wypadku.
– ocena sytuacji i bezpieczeństwa poszkodowanego oraz świadków
– schemat postępowania ratowniczego na miejscu wypadku
– wezwanie pomocy specjalistycznej
– czynności ratownicze do czasu przyjazdu karetki
– pozycja bezpieczna i boczna ustalona
4. Ocena i analiza oddechu u osób poszkodowanych, chorych, nieprzytomnych bez oddechu i z zachowanym oddechem
– zasady sprawdzenia i oceny oddechu
– medyczna analiza jakości oddechu
– rodzaje zaburzeń oddechowych
– wstępna diagnoza i ocena urazu wypadkowego
5. Cukrzyca u dzieci i dorosłych.
– zasady postępowania z chorymi na cukrzycę typu I.
– zasady postępowania z chorymi na cukrzycę typu II.
– zasady podawania chorym insuliny i Glukagonu.
6. Wstrząs pourazowy.
– zasady postępowania we wstrząsie
– schematy ratownicze we wstrząsach: anafilaktycznym, kardiogennym, hipowolemicznym (krwotocznym), septycznym, oparzeniowym i urazowym
– pozycje przeciwwstrząsowe
7. Zadławienia i ciała obce w organizmie.
– przyczyny i rodzaje niedrożności dróg oddechowych
– objawy zadławienia
– schemat postępowania w zadławieniu z przytomnym
– schemat postępowania z poszkodowanym nieprzytomnym
– schemat postępowania w zadławieniach u dzieci
– pierwsza pomoc w przypadku ciał obcych w różnych narządach
Moduł V. Bezpieczeństwo i higiena pracy w szkole/placówce.
1. Bezpieczeństwo i higiena pracy w szkole/placówce.
– wybrane zagadnienia prawa bhp
– procedury bhp
– podstawowe akty prawne
2. Plan Obrony Cywilnej. Plan Ewakuacji Szkoły.
– spis treści
– obowiązki osób funkcyjnych i nauczycieli
– systemy ostrzegania i powiadamiania
– rejony alarmowe i ewakuacji
– schemat ewakuacji
– plan zabezpieczenia logistycznego działań.
3. Plan ochrony przeciwpożarowej obiektu.
– plan ochrony przeciwpożarowej szkoły
– pożar w szkole zasady postępowania
– sprzęt przeciwpożarowy w miejscu pracy
– środki gaśnicze
– zasady rozmieszczenia gaśnic i hydrantów wewnętrznych
4. Powszechne systemy ostrzegania i alarmowania.
– sygnały alarmowania i ostrzegania
– komunikaty ostrzegawcze
– wewnątrzszkolny system powiadamiania i alarmowania
– rejony ewakuacyjne
5. Indywidualne i zbiorowe środki ochrony.
– indywidualny sprzęt oczyszczający
– indywidulany sprzęt izolujący
– zbiorowe środki ochrony
– bezpieczne miejsca ukrycia na terenie szkoły/zakładu pracy w przypadku ataku lotniczego
6. Ocena obciążenia fizycznego pracownika według metody Lehmanna.
– wydatek energetyczny w zależności od pozycji ciała
– wydatek energetyczny w zależności od rodzaju wykonywanej pracy
– klasyfikacja ciężkości pracy na podstawie efektywnego wydatku energetycznego
7. Ocena ryzyka zawodowego na stanowisku pracy.
– definicja ryzyka zawodowego i podstawy prawne
– kiedy oceniamy ryzyko i kto ocenia
– identyfikacja zagrożeń
– prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzeń negatywnych na stanowisku – wstępna analiza zagrożeń
– prace szczególnie niebezpieczne
– organizacja stanowisk pracy w pozycji stojącej
– organizacja stanowisk pracy z komputerem
8. Wypadki przy pracy.
– schemat postępowania na miejscy wypadku
– ustalenie okoliczności wypadki, powołanie komisji
– postępowanie powypadkowe
– dokumentacja powypadkowa
Moduł VI. Optymalizacja procesu nadzoru w myśl przepisów prawa
Moduł VII. Case study, wzorcowe procedury w odniesieniu do poszczególnych placówek oraz zdarzeń losowych, nadzwyczajnych w placówce oświatowej
Moduł VIII. Archiwizowanie dokumentacji w placówce oświatowej
Harmonogram konferencji szkoleniowej WARIANT I. (3 dni / 2 noclegi – moduły I-V)
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-12:30-14:00-obiad
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
Harmonogram konferencji szkoleniowej WARIANT II. ( 4 dni /3 noclegi – moduły I-VII )
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-12:30-14:00-obiad
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00- kolacja
Dzień czwarty:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.