Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
05-07.12.2022 Przyjazd do godziny 14:00 w dniu 05.12.2022 | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 18 h. - 3 dni | 1540,00 zł - w pok. 2-os. 1680,00 zł - w pok. 1-os. | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: poznanie specyfiki różnych emocji osób niepełnosprawnych, problematyki seksualności osób z zaburzeniami psychicznymi, nabycie umiejętności rozmowy i postępowania z tymi osobami w środowisku.
Trener: Pedagog specjalny, specjalista w zakresie psychiatrii i terapii uzależnień, rozwoju osobowości osób z zaburzeniami psychicznymi.
Metody pracy: Prezentacja multimedialna, wykład interaktywny, dyskusja, praca warsztatowa w grupach, ćwiczenia, studium przypadku.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Specyfika emocji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
2. Asertywność i manipulacja osób niepełnosprawnych.
3. Agresja osób z upośledzeniem umysłowym – uwarunkowania i przejawy.
4. Potrzeby osób z niepełnosprawnością intelektualną.
5. Rozwój psychoseksualny człowieka
– etapy rozwoju psychoseksualnego i ich charakterystyka,
– różnice w rozwoju psychoseksualnym dziewcząt i chłopców,
– świadomość swojej płci; kobiecość i męskość,
– zaburzenia w rozwoju psychoseksualnym.
6. Rozwojowe ujęcie seksualności
– seksualność dziecięca,
– seksualność młodzieńcza,
– seksualność dojrzała,
– seksualność starcza,
7. Okres dojrzewania
– charakterystyka okresu dojrzewania,
– emocjonalne trudności okresu dojrzewania,
– zaburzenia w dojrzewaniu,
– zachowania erotyczne w okresie dojrzewania,
– formy aktywności seksualnej: masturbacja i inne przejawy seksualności,
– inicjacja seksualna: potrzeby i motywy,
– seksualność niepełnosprawnej młodzieży.
8. Dojrzałość psychoseksualna
– akceptacja dojrzałości płciowej,
– współżycie seksualne w aspekcie fizycznym, zdrowotnym, psychicznym i etycznym,
– rola kobiety i rola mężczyzny.
9. Rozwój psychoseksualny osób niepełnosprawnych intelektualnie.
10. Przejawy seksualności w upośledzeniu umysłowym.
11. Świadomość seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie.
12. Czynniki zaburzające rozwój psychoseksualny osób niepełnosprawnych intelektualnie.
13. Mity dotyczące rozwoju seksualnego osób niepełnosprawnych.
14. Przestępstwa seksualne w świetle prawa
– przemoc seksualna w rozumieniu psychicznym i fizycznym,
– nienaruszalność psychiczna i fizyczna człowieka,
– odpowiedzialność karna przestępców seksualnych,
– osoby niepełnosprawne intelektualnie a nadużycia seksualne.
15. Ubezwłasnowolnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskiej rzeczywistości prawnej.
16. Edukacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie, w tym z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
17. Społeczne uwarunkowania dorosłości osób niepełnosprawnych intelektualnie.
18. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną jako partnerzy, małżonkowie i rodzice.
19. Podejmowanie ról małżeńskich przez osoby niepełnosprawne intelektualnie i ich zdrowych rówieśników
20. Spędzanie czasu wolnego przez dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
21. Reakcje środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych
– problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym,
– negatywne reakcje społeczne,
– pozytywne reakcje społeczne.
Harmonogram szkolenia (3 dni / 2 noclegi)
Dzień pierwszy (przyjazdowy):
-do godz. 14:00-rejestracja uczestników, zakwaterowanie, odbiór materiałów
-14:00-16:30-zajęcia szkoleniowe
-16:30-17:00-serwis kawowy
-17:00-19:00-zajęcia szkoleniowe
-19:00-kolacja
Dzień drugi:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-13:30-zajęcia szkoleniowe
-13:30-14:30-obiad
-14:30-16:00-zajęcia szkoleniowe
-16:00-17:30-zajęcia szkoleniowe
-19:00-uroczysta kolacja
Dzień trzeci:
-07:30-08:30-śniadanie
-08:30-10:30-zajęcia szkoleniowe
-10:30-11:00-serwis kawowy
-11:00-12:30-zajęcia szkoleniowe
-12:30-obiad, zakończenie szkolenia, wręczenie zaświadczeń, ewaluacja.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.