Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
02-04.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
02-05.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 28 h. -4 noclegi | 2900,00 zł - w pok. 2-os. 3150,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Szkolenie skierowane jest do pracowników PUP, – warsztatów terapii zajęciowej, środowiskowych domów samopomocy, domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz wszelkich ośrodków wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami.
Cele szkolenia: Na poziomie wiedzy: znajomość wybranych teorii i nowoczesnych praktyk na temat specyfiki niepełnosprawności, poznanie kanonu obowiązujących norm społecznych i obyczajów przydatnych w obsłudze osób z niepełnosprawnością.
Na poziomie umiejętności: umiejętność efektywnego komunikowania się z osobą dotkniętą dysfunkcją intelektualną, zdrowotną/fizyczną, stosowanie najnowszych standardów w zakresie obsługi osób niepełnosprawnych intelektualnie w instytucjach publicznych.
Metody pracy: Prezentacja multimedialna, wykład interaktywny, praca warsztatowa w grupach, ćwiczenia, energizery, studium przypadku.
Odbiorcy szkolenia: jest do pracowników PUP, – warsztatów terapii zajęciowej, środowiskowych domów samopomocy, domów pomocy społecznej, domów dziennego pobytu, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz wszelkich ośrodków wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami.
Prowadzący: Marta Mazur, pedagog resocjalizacji, od 2009 roku wykładowca na kursach (zaświadczenie MEN), starszy specjalista pracy socjalnej o specjalności niepełnosprawność, studia podyplomowe z zakresu psychologii komunikacji społecznej i funduszy europejskich w samorządzie terytorialnym; od 16 lat na stanowisku ds. strategii i programów pomocy społecznej oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi w instytucji pomocy i integracji społecznej, od 2008 roku koordynator projektu współfinansowanego ze środków unijnych, przez 10 lat prezes lokalnej organizacji pozarządowej działającej na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
PROGRAM SZKOLENIA
1. Dawna i dzisiejsza nomenklatura dotycząca niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnościami (OzN)
a) etykietowanie, stygmatyzacja, piętnowanie;
b) „portretowanie” a język inkluzywny wobec osób z niepełnosprawnościami;
c) język „kształtujący rzeczywistość”;
d) język „wrażliwy” na niepełnosprawność.
2. Niepełnosprawność jako temat tabu
a) mity dotyczące osób niepełnosprawnych;
b) infantylizacja i protekcjonalność wobec ozn;
c) medykalizacja tematu niepełnosprawności.
3. Praca i komunikacja z OzN o szczególnych potrzebach komunikacyjnych, dodatkowe kanały komunikacji. Nawiązywanie kontaktu, oferowanie pomocy, kontakt fizyczny w relacjach pracownik – klient z niepełnosprawnością, poszanowanie prywatności.
4. Klasyfikacja rodzajów i stopni niepełnosprawności. Potrzeby osób z poszczególnymi niepełnosprawnościami.
5. Ewolucja poglądów na temat miejsca osób niepełnosprawnych w społeczeństwach: rys historyczny, uwarunkowania kulturowe, czynniki ekonomiczne.
a) pułapka stereotypów wobec osób niepełnosprawnych, ich możliwości intelektualnych, motywacji do rozwoju osobistego, cech osobowościowych;
b) zjawisko marginalizacji i automarginalizacji, dyskryminacja, podwójne wykluczenie, etykietowanie i stygmatyzacja.
6. Prawne aspekty niepełnosprawności
a) dualny system orzekania o niepełnosprawności: do celów rentowych oraz pozarentowych;
b) przepisy prawa regulujące obowiązek zapewnienia dostępności instytucji publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami;
c) konstytucja RP, Karta praw osób niepełnosprawnych, „nowojorska” Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych – akty prawne gwarantujące równe prawa osobom niepełnosprawnym;
d) ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – zadania i wymogi w stosunku do jednostek sektora publicznego. akty wykonawcze i inne akty prawne obowiązujące w tym obszarze;
e) zasada uniwersalnego projektowania i mechanizm racjonalnych usprawnień.
7. Umiejętności psychologiczne, społeczne, prakseologiczne przydatne w relacjach z osobami niepełnosprawnymi z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności
a) rola osobistych przekonań na temat osób niepełnosprawnych i indywidualnych doświadczeń w poziomie kompetencji emocjonalnych; istota komunikacji międzyludzkiej w aspekcie rozpoznawania emocji własnych i emocji innych osób – dbałość o relacje;
b) zachowanie form grzecznościowych, komunikacja przez pośrednika;
c) umiejętność dostosowania komunikatu do systemu reprezentacji sensorycznej rozmówcy;
d) techniki komunikacyjne wzmacniające kontakt z osobą niepełnosprawną, komunikacja werbalna i niewerbalna, bariery komunikacyjne i ich pokonywanie.
8. Problem niepełnosprawności klienta w tradycyjnym i nowoczesnym podejściu
a) pomiędzy heteronomią a autonomią – osoby z niepełnosprawnością we współczesnym społeczeństwie;
b) integracja, włączanie społeczne i aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych w praktyce. proces marginalizacji i wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnościami – od bezradności do samowykluczenia;
c) przejawy dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami;
d) zagadnienie rzecznictwa i reprezentacji ozn. prawo decydowania o własnym życiu.
9. Specyfika i standardy pracy z OzN i ich rodzinami. Aktywizacja zawodowa i społeczna OzN i ich otoczenia
a) sieć wsparcia społecznego OzN w społeczeństwie włączającym. wsparcie udzielane a wsparcie odczuwane;
b) zasady obowiązujące w relacjach z osobami z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności. wypracowanie procedur postępowania z klientami niepełnosprawnymi.
10. Praktyczny warsztat obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnych.
11. Zasady savoir-vivre’u wobec osób z niepełnosprawnościami.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.