Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Zapoznanie uczestników z istotą problemu korupcji, metodami zabezpieczania się przez Pracownika i Urząd/Firmę przed wystąpieniem zjawisk korupcyjnych, nadużyć, oszustw oraz z technikami oraz metodami kontroli/audytu w celu wykrywania i zwalczania oszustw finansowych i korupcji
Prowadzący: Prawnik, finansista, wieloletni współpracownik Ministerstwa Finansów, Departamentu Służby Celnej, MRR, MPiPS, ekspert w dziedzinie finansów publicznych, wieloletnie doświadczenie w kierowaniu centralnymi i regionalnymi instytucjami karno – skarbowymi. Od wielu lat specjalizujący się w dziedzinie zwalczania i przeciwdziałaniu procesom korupcyjnym i nadużyciom finansowym. Doświadczony wykładowca i praktyk
Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.
PROGRAM SZKOLENIA
I. KORUPCJA W PRAWIE POLSKIM I MĘDZYNARODOWYM
II. ROZPOZNAWANIE KORUPCJI W SEKTORZE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
1. Co to jest korupcja
– Definicja
– Wymiary korupcji
2. Korupcja – sfera publiczna I sektor prywatny
– Sfera prywatna i publiczna
– Korupcja w sferze publicznej
– Konflikt interesów
– Dyskusja – jakie konsekwencje może nieść konflikt interesów
– Skala korupcji – Polska na tle innych krajów UE
– Korupcja jako przestępstwo – regulacje dotyczące korupcji w polskim prawie
– Społeczne, polityczne i ekonomiczne konsekwencje korupcji.
– Typy korupcji i ich konsekwencje.
– Korupcja i zaufanie
– Korupcja jako kontrakt
– Korupcja w polityce
– Instytucjonalne uwarunkowania korupcji
– Stanowienie prawa wewnętrznego
– Analiza procesu decyzyjnego (przykładowego) i poszukiwanie zagrożeń korupcyjnych – burza mózgów Jak uczynić instytucję bardziej przejrzystą – własne doświadczenia uczestników
3. Sytuacje korupcyjne podczas wykonywanych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych
III. ZACHOWANIA NIEETYCZNE – OSZUSTWA FINANSOWE – NEPOTYZM – DEFRAUDACJA CZY KORUPCJA? – NORMY POSTĘPOWANIA
1. Kodeks etyki pracownika
– Normy wyznaczające właściwą postawę
– Normy stojące na straży rzetelności i uczciwości
– Normy stojące na straży godności i zawodowego prestiżu
– Normy regulujące stosunki
2. Podstawy działań nieetycznych i antykorupcyjnych w urzędzie
– Budowanie granic i asertywne domaganie się w relacjach zawodowych
– Autodiagnoza osobistego stylu komunikowania się w relacjach zawodowych
– Przejrzysta komunikacja w relacjach zawodowych wg zasad ‘’clear hand’’
3. Struktura zachowania nieetycznego i korupcyjnego – omówienie poszczególnych elementów
– Łapówkarstwo – przyjęcie łapówki – danie łapówki – pośredniczenie w łapówkarstwie – sprowokowanie łapówki
– Opłacony protekcjonizm
– Nepotyzm
– Szantaż
– Defraudacja pieniędzy publicznych
4. Przyczyny zachowań niezgodnych z prawem i normami etycznymi oraz ich konsekwencje
– Gospodarcze
– Etyczne
– Karne
5. Przejrzysty Urząd jako wynik dobrej współpracy w zespole
– Warunki organizacyjne i psychologiczne blokujące właściwe zarządzanie przepływem informacji i wiedzy jako możliwy czynnik korupcjogenny
– Określanie standardów kooperacji w urzędzie – aspekt psychologiczny
– Lider a szef, modelowanie wzorców zachowań i pozycji nieformalnej w grupie
– Prawidłowości funkcjonowania grupy w kontekście zachowań o charakterze korupcyjnym
– Nawiązywanie kontaktów zawodowych – warunki, atuty i zagrożenia
– Wprowadzanie zmiany w zespole i miejscu pracy – wzmacnianiem, albo osłabianiem działań antykorupcyjnych w urzędzie
6. Podejmowanie rozstrzygnięć i rozwiązywanie konfliktów
– Wyznaczanie standardów podejmowania decyzji w urzędzie oraz podpisywania umów
– Konflikt interesów – prowadzenie negocjacji w sytuacji korupcjogennej
– Psychologiczne aspekty zachowań etycznych, opartych na wartościach: Zachowania ludzi w sytuacji konfliktu wartości i pokusy; Źródła władzy, psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu; Manipulacje, autotest podatności na manipulację; Obrona przed manipulacjami i socjotechnikami budowania zobowiązań; Minimalizowanie psychologicznych kosztów podejmowania przedsięwzięć antykorupcyjnych – wykorzystanie osobistych zasobów w pełnieniu roli lidera standardów etycznych i działań antykorupcyjnych.
7. Budowanie pozytywnego wizerunku publicznego pracowników i urzędu
IV. PRZECIWDZIAŁANIE I WALKA ZE SKUTKAMI OSZUSTW FINANSOWYCH I NADUŻYĆ ORAZ KORUPCJĄ W SFERZE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
1. Instytucje powołane do walki z korupcją
2. Współpraca urzędów z organami ścigania – dobre praktyki,
3. Wstępne ustalenie administracyjne lub sądowe,
4. Schemat przepływu informacji o nieprawidłowościach,
5. Ochrona informacji niejawnych – dane osobowe,
6. Przykłady nieprawidłowości w realizacji projektów – wskazówki dla administracji,
7. Europejski Urząd ds. zwalczania nieprawidłowości – OLAF,
8. Inne instytucje międzynarodowe działające w zakresie zwalczania zjawisk korupcji i oszustwa,
9. Zalecenia UKS i KE w zakresie naruszeń przepisów Prawa Zamówień Publicznych,
10. System kontroli wg prawa UE,
11. Kontrole na dokumentach w siedzibie kontrolującego,
12. Kontrole na miejscu realizacji projektów, kontrole systemowe – audyty
13. Jak kontrolować projekt, aby zminimalizować możliwość przeoczenia nieprawidłowości,
14. System dotyczący zapobiegania, wykrywania i korygowania nieprawidłowości,
15. Przepisy ustawy o finansach publicznych w walce z oszustwami finansowymi – omówienie.
16. Przeciwdziałanie korupcji w Urzędzie oraz samorządzie Systemy jakości ISO i CAF a korupcja „Nakładka antykorupcyjna” w systemie ISO
17. Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji
V. KONTROLA ZARZĄDCZA, KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY – W SYSTEMIE PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKOM KORUPCYJNYM W URZĘDZIE
VI. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE ZACHOWAŃ KORUPCYJNYCH ORAZ OSZUSTW .
1. Jak przeprowadzić konstruktywną burzę mózgów dotyczącą oszustw (Ćwiczenie pt. – “Myśl jak złodziej”).
2. Stworzenie profilu nadużyć korupcyjnych / finansowych dla Urzędu
3. Jak ocenić Waszą podatność na atak korupcyjny, jak ocenić prawdopodobieństwo wystąpienia oszustwa i jak ocenić jego wpływ na organizację. (ćwiczenie – “nie strzelać do posłańca!”)
4. Czym jest apetyt i tolerancja na zachowania korupcyjne.
5. Korzystanie z mapy ryzyka w celu dopasowania swoich badań kontrolnych i programów budowania świadomości i postaw antykorupcyjnych.
VII. STUDIUM PRZYPADKU – MOŻLIWE SYTUACJE NADUŻYĆ, OSZUSTW, KORUPCJI W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI I NADZORU W URZĘDZIE /FIRMIE
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.