EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
1212/24 PRZECIWDZIAŁANIE ZJAWISKU KORUPCJI W URZĘDACH / FIRMACH ORAZ INSTYTUCJACH

Data szkolenia

Miejsce szkolenia

Forma

Cena ze środków publicznych

Cena szkolenia z pozostałych środków

GRUDZIEŃ

GRUDZIEŃ

GRUDZIEŃ

GRUDZIEŃ

GRUDZIEŃ

09-10.12.2024 

Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

16 h. -2 noclegi

2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os.

Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby

+ 23 % VAT

09-11.12.2024 

Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

22 h. -3 noclegi

2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os.

Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby

+ 23 % VAT

11-12.12.2024 

Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

16 h. -2 noclegi

2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os.

Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby

+ 23 % VAT

11-13.12.2024 

Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

22 h. -3 noclegi

2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os.

Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby

+ 23 % VAT

16-18.12.2024 

Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

22 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os.

Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby

+ 23 % VAT

Uwaga:

– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os.,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele szkolenia: Zapoznanie uczestników z istotą problemu korupcji, metodami zabezpieczania się przez Pracownika i Urząd/Firmę przed wystąpieniem zjawisk korupcyjnych, nadużyć, oszustw oraz z technikami oraz metodami kontroli/audytu w celu wykrywania i zwalczania oszustw finansowych i korupcji

Prowadzący: Prawnik, finansista, wieloletni współpracownik Ministerstwa Finansów, Departamentu Służby Celnej, MRR, MPiPS, ekspert w dziedzinie finansów publicznych, wieloletnie doświadczenie w kierowaniu centralnymi i regionalnymi instytucjami karno – skarbowymi. Od wielu lat specjalizujący się w dziedzinie zwalczania i przeciwdziałaniu procesom korupcyjnym i nadużyciom finansowym. Doświadczony wykładowca i praktyk

Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.

PROGRAM SZKOLENIA

I. KORUPCJA W PRAWIE POLSKIM I MĘDZYNARODOWYM

II. ROZPOZNAWANIE KORUPCJI W SEKTORZE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

1. Co to jest korupcja

– Definicja

– Wymiary korupcji

2. Korupcja – sfera publiczna I sektor prywatny

– Sfera prywatna i publiczna

– Korupcja w sferze publicznej

– Konflikt interesów

– Dyskusja – jakie konsekwencje może nieść konflikt interesów

– Skala korupcji – Polska na tle innych krajów UE

– Korupcja jako przestępstwo – regulacje dotyczące korupcji w polskim prawie

– Społeczne, polityczne i ekonomiczne konsekwencje korupcji.

– Typy korupcji i ich konsekwencje.

– Korupcja i zaufanie

– Korupcja jako kontrakt

– Korupcja w polityce

– Instytucjonalne uwarunkowania korupcji

– Stanowienie prawa wewnętrznego

– Analiza procesu decyzyjnego (przykładowego) i poszukiwanie zagrożeń korupcyjnych – burza mózgów Jak uczynić instytucję bardziej przejrzystą – własne doświadczenia uczestników

3. Sytuacje korupcyjne podczas wykonywanych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych

III. ZACHOWANIA NIEETYCZNE – OSZUSTWA FINANSOWE – NEPOTYZM – DEFRAUDACJA CZY KORUPCJA? – NORMY POSTĘPOWANIA

1. Kodeks etyki pracownika

– Normy wyznaczające właściwą postawę

– Normy stojące na straży rzetelności i uczciwości

– Normy stojące na straży godności i zawodowego prestiżu

– Normy regulujące stosunki

2. Podstawy działań nieetycznych i antykorupcyjnych w urzędzie

– Budowanie granic i asertywne domaganie się w relacjach zawodowych

– Autodiagnoza osobistego stylu komunikowania się w relacjach zawodowych

– Przejrzysta komunikacja w relacjach zawodowych wg zasad ‘’clear hand’’

3. Struktura zachowania nieetycznego i korupcyjnego – omówienie poszczególnych elementów

– Łapówkarstwo – przyjęcie łapówki – danie łapówki – pośredniczenie w łapówkarstwie – sprowokowanie łapówki

– Opłacony protekcjonizm

– Nepotyzm

– Szantaż

– Defraudacja pieniędzy publicznych

4. Przyczyny zachowań niezgodnych z prawem i normami etycznymi oraz ich konsekwencje

– Gospodarcze

– Etyczne

– Karne

5. Przejrzysty Urząd jako wynik dobrej współpracy w zespole

– Warunki organizacyjne i psychologiczne blokujące właściwe zarządzanie przepływem informacji i wiedzy jako możliwy czynnik korupcjogenny

– Określanie standardów kooperacji w urzędzie – aspekt psychologiczny

– Lider a szef, modelowanie wzorców zachowań i pozycji nieformalnej w grupie

– Prawidłowości funkcjonowania grupy w kontekście zachowań o charakterze korupcyjnym

– Nawiązywanie kontaktów zawodowych – warunki, atuty i zagrożenia

– Wprowadzanie zmiany w zespole i miejscu pracy – wzmacnianiem, albo osłabianiem działań antykorupcyjnych w urzędzie

6. Podejmowanie rozstrzygnięć i rozwiązywanie konfliktów

– Wyznaczanie standardów podejmowania decyzji w urzędzie oraz podpisywania umów

– Konflikt interesów – prowadzenie negocjacji w sytuacji korupcjogennej

– Psychologiczne aspekty zachowań etycznych, opartych na wartościach: Zachowania ludzi w sytuacji konfliktu wartości i pokusy; Źródła władzy, psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu; Manipulacje, autotest podatności na manipulację; Obrona przed manipulacjami i socjotechnikami budowania zobowiązań; Minimalizowanie psychologicznych kosztów podejmowania przedsięwzięć antykorupcyjnych – wykorzystanie osobistych zasobów w pełnieniu roli lidera standardów etycznych i działań antykorupcyjnych.

7. Budowanie pozytywnego wizerunku publicznego pracowników i urzędu

IV. PRZECIWDZIAŁANIE I WALKA ZE SKUTKAMI OSZUSTW FINANSOWYCH I NADUŻYĆ ORAZ KORUPCJĄ W SFERZE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

1. Instytucje powołane do walki z korupcją

2. Współpraca urzędów z organami ścigania – dobre praktyki,

3. Wstępne ustalenie administracyjne lub sądowe,

4. Schemat przepływu informacji o nieprawidłowościach,

5. Ochrona informacji niejawnych – dane osobowe,

6. Przykłady nieprawidłowości w realizacji projektów – wskazówki dla administracji,

7. Europejski Urząd ds. zwalczania nieprawidłowości – OLAF,

8. Inne instytucje międzynarodowe działające w zakresie zwalczania zjawisk korupcji i oszustwa,

9. Zalecenia UKS i KE w zakresie naruszeń przepisów Prawa Zamówień Publicznych,

10. System kontroli wg prawa UE,

11. Kontrole na dokumentach w siedzibie kontrolującego,

12. Kontrole na miejscu realizacji projektów, kontrole systemowe – audyty

13. Jak kontrolować projekt, aby zminimalizować możliwość przeoczenia nieprawidłowości,

14. System dotyczący zapobiegania, wykrywania i korygowania nieprawidłowości,

15. Przepisy ustawy o finansach publicznych w walce z oszustwami finansowymi – omówienie.

16. Przeciwdziałanie korupcji w Urzędzie oraz samorządzie Systemy jakości ISO i CAF a korupcja „Nakładka antykorupcyjna” w systemie ISO

17. Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji

V. KONTROLA ZARZĄDCZA, KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY – W SYSTEMIE PRZECIWDZIAŁANIA ZJAWISKOM KORUPCYJNYM W URZĘDZIE

VI. ĆWICZENIA PRAKTYCZNE ZACHOWAŃ KORUPCYJNYCH ORAZ OSZUSTW .

1. Jak przeprowadzić konstruktywną burzę mózgów dotyczącą oszustw (Ćwiczenie pt. – “Myśl jak złodziej”).

2. Stworzenie profilu nadużyć korupcyjnych / finansowych dla Urzędu

3. Jak ocenić Waszą podatność na atak korupcyjny, jak ocenić prawdopodobieństwo wystąpienia oszustwa i jak ocenić jego wpływ na organizację. (ćwiczenie – “nie strzelać do posłańca!”)

4. Czym jest apetyt i tolerancja na zachowania korupcyjne.

5. Korzystanie z mapy ryzyka w celu dopasowania swoich badań kontrolnych i programów budowania świadomości i postaw antykorupcyjnych.

VII. STUDIUM PRZYPADKU – MOŻLIWE SYTUACJE NADUŻYĆ, OSZUSTW, KORUPCJI W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI I NADZORU W URZĘDZIE /FIRMIE

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.