| | | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
| | | | |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Szkolenie pozwala na nabycie sprawnej umiejętności obsługi Sekretariatu oraz doskonalenie posiadanych umiejętności merytorycznych i interpersonalnych wspierających zarządzanie firmą/instytucją.
Metody pracy: prezentacja, elementy wykładu, analiza przypadków, elementy inscenizacji, twórcza dyskusja, praca zespołowa, trening interpersonalny i asertywności, ćwiczenia, konsultacje. Zajęcia prowadzone w sposób interaktywny, w formie warsztatowej.
Prowadzący:
mgr Zofia Kukiełka – wybitny specjalista w dziedzinie organizacji oraz doskonalenia pracy sekretariatu/biura zarządu. Doświadczony i bardzo wysoko oceniany trener.
Mgr Luiza Mądrowska – psycholog biznesu. Doświadczony i bardzo wysoko oceniany trener.
PROGRAM SZKOLENIA
- Sekretariat – „mózg firmy” – łącznik pomiędzy „Centrum Kompetencyjnym” a pozostałą częścią komórek i wydziałów w strukturze firmy/instytucji.
- Rodzaje struktur organizacyjnych.
- Schematy organizacyjne i więzi organizacyjne
- Obieg informacji wewnętrznej i zewnętrznej a zadania Sekretariatu
- Model kompetencyjny pracownika Sekretariatu
- Główne zadania, umiejętności, kompetencje osobiste, biurowe, kierownicze, prawnicze, informatyczne i branżowe pracownika
- uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność pracownika według Regulaminu Organizacyjnego, Przydziału Czynności; referencje
- Sekretariat/biuro zarządu – centrum kształtowania kultury organizacyjnej.
- Typy kultur organizacyjnych występujących w organizacji
- Funkcje kultury organizacyjnej
- Zarządzanie informacją – sekretariat Centrum Informacyjnym firmy
- Przekazywanie informacji
- Proces decyzyjny
- rola informacji w procesie decyzyjnym, cechy dobrej informacji, udzielanie informacji,
- znaczenie informacji niejawnych, dyskrecja, nośniki informacji,
- Komunikacja w firmie – rola sekretariatu/biura zarządu
- podstawowe podmioty i pojęcia komunikacji,
- mowa niewerbalna, ,
- styl i techniki stosowane przez nadawcę,
- kanały komunikacyjne,
- bariery w komunikacji,
- efektywność komunikacji,
- techniki wywierania wpływu,
- Sposoby podniesienia skuteczności komunikacji, praca w zespole
- Trening indywidualny i zespołowy,
- Savoir vivre w sekretariacie firmy/biurze zarządu
- przedstawianie, powitanie, pukanie, zakończenie wizyty;
- zasady etykiety w kontaktach ze zwierzchnikiem, gościem, współpracownikiem;
- przekazywanie informacji w “trudnych sytuacjach”
- savoir vivre w samochodzie i podróży,
- kody zachowań w kontaktach z cudzoziemcami
- Podstawy protokołu dyplomatycznego.
- Precedencja służbowa i towarzyska w firmie.
- Zasada pierwszeństwa i prawej strony
- Zasady protokołu dyplomatycznego
- Kultura organizacyjna sekretariatu/biura zarządu – miejsca pracy wyrażana: wyglądem, strojem służbowym i wystrojem wnętrza
- Ergonomiczne stanowisko pracy, wyposażenie i estetyka wnętrza
- wygląd dostosowany do okoliczności, rola stroju w życiu zawodowym,
- kreowanie pierwszego wrażenia,
- sposób siedzenia, postawa, dystans
- Kreatywność pracownika sekretariatu/biura zarządu
- trening kreatywnego myślenia
- źródła i inspiracje kreatywności
- Przykłady i ćwiczenia
- Kontakty z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- Indywidualne podejście do interesanta – typologia klientów,
- asertywność,
- błędy atrybucji,
- sytuacje stresowe a postawa pracownika sekretariatu/biura zarządu,
- Rola słowa mówionego – rozmowy i pytania,
- parafraza informacje zwrotne,
- zadawanie właściwych pytań,
- negatywne postawy i błędy podczas rozmowy,
- manipulacja,
- język kobiecy i męski,
- kontakt wzrokowy i słuchowy,
- aktywne słuchanie;
- Sztuka rozmowy sekretarki z klientem wewnętrznym i zewnętrznym– narzędzie zadawania pytań i uzyskiwania odpowiedzi.
- przeprowadzenie wywiadu,
- anonsowanie,
- obsługa gościa oczekującego na spotkanie z szefem: profesjonalna obsługa gościa zapowiedzianego i niezapowiedzianego,
- „Trudny” interesant/współpracownik,
- Dlaczego klient jest “trudny”,
- Postępowanie z agresywnym klientem
- umiejętność zadawania pytań, parafrazy ćwiczenia
- Telefon w sekretariacie/biurze zarządu jako narzędzie komunikacji z klientem
- pośredniczenie w kontaktach telefonicznych szefa,
- rejestrowanie telefonów i przekazywanie informacji,
- anonsowanie rozmów,
- plan rozmówców i rozmowy – lista pytań przy przyjmowaniu telefonów,
- znaczenie dykcji – podstawowe ćwiczenia kształtujące dykcję.
- Telefon komórkowy a zasady savoir vivre’u
- Współpraca pracownika sekretariatu/biura zarządu z przełożonym
- Pośredniczenie w osobistych kontaktach zwierzchnika z interesantami i współpracownikami:
- oczekiwania szefa wobec sekretarki/asystentki,
- zasady zachowania wobec szefa,
- pośredniczenie w kontaktach szefa z pracownikami,
- współpraca z wieloma przełożonymi,
- zasady poufności i lojalności,
- przyjmowanie gości i organizacja poczęstunku w sekretariacie i gabinecie, zasady podawania,
- przerwanie przedłużającej się wizyty gościa.
- prowadzenie terminarza
- przygotowanie podróży służbowej szefa,
- przygotowanie i obsługa wizyty delegacji (gości) w firmie
- Sekretariat/biuro zarządu a instrukcja kancelaryjno – archiwalna
- Zarządzanie dokumentacją/obieg korespondencji: dokumenty prawne regulujące obieg: Instrukcja kancelaryjna – najnowsze zmiany prawne,
- prowadzenie dokumentacji według różnych systemów kancelaryjnych, rejestracja komputerowa,
- Wykaz akt, rejestry kancelaryjne, rejestracja faksów i poczty elektronicznej,
- przyjmowanie, znakowanie, przekazywanie i wysyłanie korespondencji według różnych systemów,
- przydatne formularze – usprawnianie pracy,
- postępowanie z korespondencją tajną i poufną
- Zadania asystenckie pracownika Sekretariatu
- Przygotowanie zebrania, narady, konferencji, formy zebrań, czynności przygotowawcze, przygotowanie sali i środków technicznych, porządek zebrania, zaproszenia, materiały, protokoły
- przygotowanie i przeprowadzenie konferencji prasowej: zaproszenia, przygotowanie materiałów, zbieranie informacji prasowych;
- wizyta delegacji krajowej i zagranicznej, przygotowanie programu, przygotowanie sali konferencyjnej, poczęstunek, wizyty, różnice kulturowe.
- Przyjęcia i spotkania służbowe,
- organizowanie przyjęć,
- formy przyjęć,
- savoir vivre przy stole,
- poczęstunek i jego przygotowanie w zależności od rodzaju i rangi spotkania,
- karty wizytowe, zaproszenia i ich rodzaje,
- rozmieszczenie przy stole gości i gospodarzy, menu, dobór napojów.
- Zasady tworzenia i wykorzystania poczty elektronicznej.
- forma i poprawność poczty elektronicznej,
- efektywność przekazu,
- zasady redagowania pism
- E-sekretariat w świetle przepisów Instrukcji Kancelaryjnej oraz nowoczesne komunikatory społeczne
-
Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza
Organizacja
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.