Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Poszerzenie wiedzy na temat formalnych aspektów procesu kontroli w sektorze publicznym, z uwzględnieniem specyfiki kontroli MZ, NFZ, PFRON a także nabycie umiejętności w zakresie stosowanych technik, sporządzania dokumentacji kontrolnej oraz rozwinięcie i wzmocnienie umiejętności interpersonalnych w pracy kontrolera.
Prowadzący:
Moduł I – prof. dr Artur Piaszczyk –Uniwersytet Jagielloński, specjalista w dziedzinie kontroli zewnętrznych, wewnętrznych oraz audytu, znający problematykę kontroli NFZ, autor licznych publikacji, poradników praktycznych i książek z dziedziny kontroli. Bardzo wysoko oceniany wykładowca na licznych kursach i szkoleniach. Posiada bogate doświadczenie w zakresie kontroli w sektorze publicznym. Praktyk w dziedzinie kontroli/audytu, znający problematykę i prawo regulujące kontrole NFZ. Prowadził szkolenia dla kontrolerów oraz audytorów pracujących w Ministerstwach, Urzędach Marszałkowskich, Urzędach Wojewódzkich, urzędach miast i gmin, banków, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Firm Farmaceutycznych, kopalni, elektrowni, Izb Celnych.
Moduł II – mgr Luiza Mądrowska -psycholog, specjalizujący się w dziedzinie doskonalenia technik oddziaływania i skutecznego postepowania kontrolera. Bardzo wysoko oceniany wykładowca na licznych kursach i szkoleniach dla kontrolerów i audytorów. Prowadziła szkolenia dla kontrolerów oraz audytorów pracujących w Ministerstwach, Izbach Celnych, Urzędach Marszałkowskich, Urzędach Wojewódzkich, urzędach miast i gmin, banków, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Firm Farmaceutycznych, kopalni, elektrowni
Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I. Prawne i merytoryczne aspekty kontroli prowadzonych w służbie zdrowia, NFZ
1. Przedmiot (tematyka) kontroli a zakres kompetencji kontrolnych
2. Opracowanie rocznych planów kontroli w oparciu o zadania ustawowe podmiotów zobowiązanych do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych w zakresie udzielania świadczeniobiorcom świadczeń opieki zdrowotnej.
3. Analiza ryzyka na potrzeby rocznego planu kontroli.
4. Metodyka postępowania kontrolnego.
5. Omówienie technik kontroli: weryfikacja dokumentów, oględziny, pobieranie pisemnych i ustnych wyjaśnień, zasięganie informacji z innego źródła i in.
6. Podstawowe zasady doboru próby do kontroli.
7. Rodzaje i znaczenie dowodów zebranych w trakcie kontroli.
8. Raportowanie wyników kontroli: protokół kontroli i wystąpienie pokontrolne.
9. Omówienie kryteriów oceny: legalność, gospodarność, celowość, rzetelność. Interpretacja kryteriów a cele kontroli NFZ.
10. Dokumentacja medyczna, księgowa, biznesowa – identyfikacja wiarygodności.
Moduł II. Techniki i metody skutecznego postępowania kontrolera w służbie zdrowia/NFZ.
1. Podstawowe zasady etyki kontrolerskiej
– etyka, moralność, rzetelność a problemy wyboru w pracy kontrolera
– obszary zagrożeń i ryzyk etycznych
– dylemat etyczny – metody analizy sytuacji etycznych w zawodzie kontrolera
2. Zachowania asertywne i ich znaczenie w pracy kontrolera typy zachowań: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja. Pojęcie i filary asertywności. Prawa osobiste,
– obrona własnego terytorium psychologicznego w sytuacjach społecznych i osobistych (egzekwowanie własnych praw w procesie kontroli),
– obrona własnych opinii i przekonań,
– rodzaje krytyki. Reagowanie na krytykę niesłuszną, oraz nauka przekazywania konstruktywnych komunikatów negatywnych,
– komunikacja z pozycji “Dorosłego” – warunek zachowań asertywnych,
3. Psychologiczne aspekty kontroli – umiejętność skutecznego komunikowania się, rola pierwszego wrażenia, komunikacja werbalna i niewerbalna w pracy kontrolera, umiejętność przekazywania komunikatów negatywnych.
4. Pierwsze wrażenie w postępowaniu kontrolera
– rola emocji,
– rola pierwszego wrażenia w pracy kontrolera,
– efekt aureoli,
– efekt hallo,
5. Komunikacja niewerbalna i pierwsze wrażenie- funkcja informacyjna dla kontrolera:
– dystans,
– postawa,
– gestykulacja,
– mimika,
– rola obserwacji w procesie oceny
6. Komunikacja werbalna –bardzo ważna umiejętność w trakcie rozmowy kontrolnej:
– komunikacja werbalna,
– ton głosu,
– aktywne słuchanie,
– jakie pytania zadawać a jakich unikać w procesie kontroli – konstruowanie pytań,
– parafraza – znakomite narzędzie ułatwiające porządkowanie informacji.
7. Wykrywanie symptomów kłamstwa w procesie kontroli
8. Umiejętność przekazywania komunikatów negatywnych w pracy kontrolera
9. Trudne sytuacje i przypadki w pracy kontrolera
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.