EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
1409/22 KOMUNIKACJA I PRACA Z PACJENTEM NIEPEŁNOSPRAWNYM PERSONELU PIELĘGNIARSKIEGO, PRACOWNIKÓW NIEMEDYCZNYCH, LEKARZY I KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ, ZGODNIE ZE STANDARDEM RZĄDOWEGO PROGRAMU DOSTĘPNOŚĆ PLUS DLA ZDROWIA

Data szkolenia

Miejsce szkolenia

Forma

Cena ze środków publicznych

Cena szkolenia z pozostałych środków

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

10-11.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 09.10.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16

14 h. - 2 noclegi

1820,00 zł - w pok. 2-os. 2080,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

10-12.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 09.10.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2130,00 zł - w pok. 2-os. 2490,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

12-14.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 11.10.2022 r.

Toruń, Hotel Mercure*** ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2130,00 zł - w pok. 2-os. 2490,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

24-26.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 23.10.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

1990,00 zł - w pok. 2-os.  2350,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

26-28.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 25.10.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16  

20 h. -3 noclegi

2130,00 zł - w pok. 2-os. 2490,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

LISTOPAD 

LISTOPAD 

LISTOPAD 

LISTOPAD 

LISTOPAD 

07-09.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 06.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

1990,00 zł - w pok. 2-os.  2350,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

16-18.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 15.11.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16  

20 h. -3 noclegi

2130,00 zł - w pok. 2-os. 2490,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

28-30.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 27.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

1990,00 zł - w pok. 2-os.  2350,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

GRUDZIEŃ 

GRUDZIEŃ 

GRUDZIEŃ  

GRUDZIEŃ 

GRUDZIEŃ 

30.11-02.12.2022 Przyjazd po południu w dn. 29.11.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16  

20 h. -3 noclegi

2130,00 zł - w pok. 2-os. 2490,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

05-07.12.2022 Przyjazd po południu w dn. 04.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

1990,00 zł - w pok. 2-os.  2350,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

Uwaga:

– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os.,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele szkolenia: poznanie podstaw teoretycznych i przykładów praktycznych na temat obowiązujących standardów dostępności w obsłudze pacjenta ze szczególnymi potrzebami, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych pożądanych w stosunkach międzyludzkich w obszarze komunikacji, relacji i współpracy z osobami niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami ułatwiających trafny dobór form indywidualnej pracy z pacjentem, kształtowanie prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z niepełnosprawnościami oraz projektowanie działań podnoszących jakość obsługi na rzecz likwidowania barier, w tym mentalnych, dotyczących osób z ograniczoną sprawnością.

Metody szkolenia: warsztatowa praca z grupą, analiza przypadku, miniwykład, dyskusje, ćwiczenia indywidualne i w grupach, kwestionariusze do pracy indywidualnej, obserwacja i udzielanie informacji zwrotnej.

Wykładowca: Trener biznesu, przygotowanie z zakresu studiów z psychologii, zarządzania, komunikacji z osobami o szczególnych potrzebach zdrowotnych. Pracownik instytucji pomocy i integracji społecznej; starszy specjalista pracy socjalnej o specjalności niepełnosprawność, pedagog resocjalizacji, trener biznesu. Ponadto ukończyła Studium Pomocy Rodzinie w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz studia podyplomowe, między innymi w zakresie psychologii komunikacji społecznej. Posiada potwierdzone zaświadczeniem MEN kwalifikacje w zawodzie wykładowcy na kursach. Prowadzi szkolenia i warsztaty między innymi z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych i komunikacji interpersonalnej od 2010 roku. Społecznie w latach 2003-2013 prezes stowarzyszenia rodziców dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1. Przepisy prawa regulujące obowiązek zapewnienia dostępności instytucji publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami.

1. Konstytucja RP, Karta Praw Osób Niepełnosprawnych, „nowojorska” Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych – akty prawne gwarantujące równe prawa osobom niepełnosprawnym.

2. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – zadania i wymogi w stosunku do jednostek sektora publicznego.

3. Akty wykonawcze i inne akty prawne obowiązujące w tym obszarze.

4. Zasada uniwersalnego projektowania i mechanizm racjonalnych usprawnień.

5. Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej.

6. Jednostki sektora finansów publicznych obowiązane do realizacji ustawy.

Moduł 2. Organizacyjne aspekty jednostki w zakresie obsługi  osób ze szczególnymi potrzebami. Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na obsługę osób z niepełnosprawnościami.

1. Specyfika funkcjonowania osób niepełnosprawnych w zależności od rodzaju dysfunkcji.

2. Ewolucja poglądów na temat miejsca osób niepełnosprawnych  w społeczeństwach: rys historyczny, uwarunkowania kulturowe, czynniki ekonomiczne.

3. Pułapka stereotypów wobec osób niepełnosprawnych, ich możliwości intelektualnych, motywacji do rozwoju osobistego, cech osobowościowych.

Moduł 3. Możliwe problemy osób niepełnosprawnych: percepcyjne, poznawcze, społeczne, komunikacyjne oraz sposoby ich niwelowania.

1. Zadawanie pytań jako narzędzie kontroli nad procesem komunikacji.

2. Psychologiczne pułapki oceniania. Teoria atrybucji, błędy atrybucji.

3. Standardy obsługi a satysfakcja klienta z relacji z personelem placówki, czyli zarządzanie doświadczeniami klienta.

Moduł 4. Integracja zespołu na rzecz obsługi pacjentów niepełnosprawnych. Efektywne metody komunikacji z osobami niepełnosprawnymi w odniesieniu do ich indywidualnych dysfunkcji.

1. Związek umiejętności i kompetencji społecznych ze zdolnością komunikowania się z otoczeniem.

2. Umiejętność dostosowania komunikatu do systemu reprezentacji sensorycznej rozmówcy.

3. Analiza transakcyjna Erica Berne’a, czyli w co grają ludzie; wybrane pojęcia: skrypty podświadomości.

4. Rola osobistych przekonań i indywidualnych doświadczeń w podejściu do osób z niepełnosprawnościami.

5. Zarządzanie emocjami, samokontrola emocjonalna, zmiana emocji (reinterpretacja sytuacji), praktyczne radzenie sobie z emocjami w sytuacji trudnej. Automatyczny kontra refleksyjny system wartościowania zdarzeń.

Moduł 5. Praca i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi o szczególnych potrzebach komunikacyjnych, dodatkowe kanały komunikacji.

1. Reguły i zasady komunikacyjne w pracy z osobą niepełnosprawną: rodzaje i funkcja pytań, poziomy słuchania, komunikaty werbalne i niewerbalne, bariery komunikacyjne.

2. Charakterystyka języka i sposobów komunikowania się osób w zależności od rodzaju dysfunkcji.

3. Niewerbalne wskaźniki konwersacyjne – niespójność lub sprzeczność między różnymi kanałami komunikacyjnymi. Kody komunikacji pozawerbalnej.

Moduł 6. Nowoczesne technologie w komunikacji z klientem niepełnosprawnym.

1. Kanały komunikacji we współczesnym świecie.

2. Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej (feedbacku) za pomocą komunikacji fonicznej, wizualno-przestrzennej, wspomagającej i alternatywnej.

3. Wpływ preferowanej formy komunikacji na zadowolenie rozmówcy z niepełnosprawnością.

Moduł 7. Rozmowa wspierająca, motywująca, budująca u osób niepełnosprawnych poczucie wartości i wiary we własne siły.

1. Zjawisko marginalizacji i automarginalizacji, dyskryminacja, podwójne wykluczenie, etykietowanie i stygmatyzacja.

2. Strategie konwersacyjne: możliwe reakcje i zakłócenia motywacyjne. Współdziałanie obu stron relacji międzyludzkiej.

3. Budowanie wiarygodności i zaufania. Analiza własnych przekonań i motywacji.

4. Techniki wpływu społecznego – argumentacja, perswazja, manipulacja. Techniki manipulacji i strategie przeciwstawiania się im. Asertywne techniki autoprezentacji: ingracjacja, podwyższanie samooceny, konformizm.

Moduł 8. Wypracowanie procedur postępowania z pacjentami niepełnosprawnymi.

1. Umiejętności psychologiczne, społeczne, prakseologiczne przydatne w relacjach z osobami niepełnosprawnymi z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności.

2. Praktyczne warsztaty obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnych.

3. Zasady savoir-vivre’u wobec osób niepełnosprawnych.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.