EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
168/24 POMOC DE MINIMIS W DZIAŁALNOŚCI POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W 2024 ROKU Z UWZGLĘDNIENIEM ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (UE) NR 2023/2831 Z DNIA 13 GRUDNIA 2023 R. W SPRAWIE STOSOWANIA ART. 107 I 108 TRAKTATU O FUNKCJONOWANIU UNII EUROPEJSKIEJ DO POMOCY DE MINIMIS
[wptb id="7711" not found ]

Uwaga:

– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, ewentualne zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os.,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cel szkolenia: przygotowanie uczestnika do pracy z instrumentami wsparcia objętymi regułami pomocy de minimis, w szczególności w zakresie zadań związanych z kontrolą (w tym w ramach POWER). Przygotowanie to ma charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu szkolenia uczestnik posiadał wiedzę i umiejętności z zakresu podstaw udzielania pomocy, a także potrafił w praktyce stosować szczegółowe zasady związane z udzielaniem pomocy de minimis. Celem jest także wskazanie sposobu i przygotowanie uczestnika do pracy na etapie rozpatrywania indywidualnych przypadków i identyfikowania lub wykluczania występowania pomocy de minimis. Na szkoleniu omówione zostaną krajowe przepisy związane z udzielaniem pomocy de minimis oraz przepisy wspólnotowe. Celem zajęć jest także nabycie przez uczestników umiejętności określania wartości udzielanej pomocy (EDB) w kontekście realizacji np. prac interwencyjnych, a także przypadków rozkładania pomocy na raty lub odraczania terminu zwrotu pomocy – ma to zastosowanie w sytuacji zwrotu pomocy w przypadku niedotrzymania przez beneficjenta pomocy warunków udzielenia pomocy.

Dotyczy: Powiatowe Urzędy Pracy, Wojewódzkie Urzędy Pracy, Urzędy Wojewódzkie

Prowadzący: Maciej Zasłona –Wykształcenie wyższe: ekonomia oraz politologia. Doświadczenie zawodowe: Ministerstwo Gospodarki w Warszawie, wiele instytucji szczebla centralnego i regionalnego. Wysokiej klasy specjalista i praktyk w dziedzinie pomocy publicznej oraz pomocy de minimis, Autor i współautor licznych publikacji oraz raportów i analiz z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Pomoc de minimis w „okresie przejściowym

1) Pomoc de minimis na startych zasadach – stosowanie rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013

2) Pomoc de minimis na nowych zasadach – stosowanie rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831

3) Przełożenie dotychczasowej oraz nowej pomocy de minimis na instrumenty ustawy o promocji zatrudnienia – zastosowanie „okresu przejściowego”

2. Ograniczenia w możliwości stosowania stosowanie rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831 wynikające z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej

3. Identyfikacja pomocy de minimis w instrumentach ustawy o promocji zatrudnienia

– bon na zasiedlenie (art. 66n UoPZ)

– organizowanie szkoleń dla osób bezrobotnych (art. 40 UoPZ)

– programy pilotażowe (art. 9c UoPZ)

– ulga w spłacie zobowiązań (art. 76 UoPZ)

4. Kiedy występuje pomoc de minimis – spojrzenie na pojęcie działalności gospodarczej

– ustawa prawo przedsiębiorców a ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej – różnice

– beneficjent pomocy a podmiot prowadzący działalność gospodarczą

– specyfika podmiotów prowadzących jednocześnie działalność gospodarczą oraz niegospodarczą

– specyfika działalności: jednostki samorządu terytorialnego oraz ich jednostki budżetowe, publiczna oraz niepubliczna działalność edukacyjna, usługi medyczne, organizacje pozarządowe, opieka społeczna

– wzór przykładowego oświadczenia

– możliwość wykluczenia pomocy de minimis z uwagi na „lokalnych charakter działalności” wnioskodawcy – efekt pomocy de minimis z rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831

5. Który rodzaj pomocy de minimis wybrać

– rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831

– rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013

– na wsparcie działalności w zakresie podstawowej produkcji rolnej

– na wsparcie działalności podstawowej w sektorze rybołówstwa i akwakultury

– różnice w limitach oraz procedurach

– odróżnienie działalność podstawowej od działalności związanej z przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu

6. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831

– nowy mechanizm ustalania okresu referencyjnego: konieczność dostosowania oświadczenia

– nowy pułap pomocy de minimis oraz odejście od dyskryminowania sektora drogowego transportu towarów

– konieczność dostosowania formularza informacji do nowej pomocy de minimis

– nowa pomoc de minimis a zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis

7. Pojęcie jednego przedsiębiorstwa w kontekście kumulowania pomocy de minimis

– powiązania kapitałowe – metody oceny posiadania większości praw do głosu, dokumenty źródłowe

– powiązania osobowe – dokumenty źródłowe wskazujące na istnienie powiązań,

– wywieranie dominującego wpływu – przykłady oraz wskazanie dokumentów źródłowych, pełnienie przez osobę fizyczną funkcji w organie osoby prawnej

– relacje bezpośrednie oraz pośrednie

– praktyczne przykłady wskazujące na relacje pomiędzy przedsiębiorcami z uwzględnieniem różnych form prowadzenia działalności gospodarczej

– źródła pozyskiwania danych nt. relacji pomiędzy przedsiębiorstwami

– przykłady oraz ćwiczenia dla uczestników

8. Dyskontowanie pomocy de minimis w odniesieniu do poszczególnych form wsparcia

– pojęcie czynnika dyskontującego oraz stopy dyskontowej

– postępowanie w przypadku zmian w wysokości udzielonej pomocy de minimis

– praca z kalkulatorem EDB (udostępniony przez prowadzącego plik xlms)

9. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis: omówienie formularza wraz z formalną procedurą uzupełniania braków

10. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie: omówienie wzoru zaświadczenia oraz przypadki korygowania zaświadczeń

11. Sukcesja prawna – zmiany przedsiębiorców na etapie realizacji umowy; postępowanie w przypadku zmiany formy prawnej beneficjenta pomocy w trakcie realizacji umowy (przekształcenie, przejęcie)

12. Sprawozdania z udzielonej pomocy de minimis: system SHRIMP2

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.