Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cel główny: wzmacnianie kompetencji audytorów/kontrolerów w zakresie audytu śledczego.
Cele szczegółowe:
– Poznanie nowoczesnych i skutecznych kompetencji audytora śledczego
– Poznanie metod i technik stosowanych w audycie śledczym
– Nabycie umiejętności korzystania ze źródeł i sposobów pozyskiwania informacji podczas audytu śledczego
– Nabycie umiejętności zbierania i zabezpieczania dowodów w trakcie audytu
– Nabycie umiejętności w zakresie selekcji i doboru próby do kontroli
– Nabycie umiejętności minimalizowania ryzyka
– Nabycie umiejętności prezentowania wyników kontroli i postępowania w przypadku nieprawidłowości.
Wykładowca: Prof. Dr hab. Artur Piaszczyk – audytor, specjalista i praktyk w dziedzinie kontroli i audytu(Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach). Autor licznych publikacji książkowych:-„Audyt środków unijnych”, „Audyt śledczy”, „Kontrola wewnętrzna w praktyce”, „Kontrola i audyt – aspekty teoretyczne i praktyczne”, „System kontroli przedsiębiorstwa w gospodarce pokryzysowej”, „Kontrola zarządcza”, oraz wielu innych publikacji książkowych, ponad 100 różnych artykułów w dziedzinie kontroli i audytu.
PROGRAM SZKOLENIA
1.Kompetencje audytora śledczego.
Umiejętność:
– identyfikacji znamion przestępstwa,
– określenia czynników ryzyka oszustwa,
– opracowania planów działania
2.Audyt śledczy prewencyjny i reaktywny – metody, narzędzia, techniki:
– ustanowienie procedur przeciwdziałania ryzyku oszustwa,
-wdrożenie audytu wewnętrznego lub instytucjonalnej kontroli wewnętrznej.
3.Źródła, sposoby pozyskiwania i weryfikacji wiarygodności informacji:
– informacje od pracowników (doniesienia)
– informacje od kontrahentów,
– podział obowiązków i uprawnień,
– wprowadzenie mechanizmów kontrolnych,
– monitoring (kamery, straż przemysłowa i in.).
4. Zabezpieczenie dowodów (zeznania, wywiad, dokumenty, dowody elektroniczne):
– oryginały dokumentów,
– ewidencja obiegu materiału dowodowego,
– przechowywanie dowodów w miejscu o ograniczonym dostępie.
5.Kryteria oraz sposoby selekcjonowania, grupowania i dokumentowania informacji:
– selekcja według źródła informacji,
– grupowanie według kategorii (zeznania, dowody pisane, materiał elektroniczny),
– dokumentowanie według ewidencji obiegu materiału dowodowego
6.Analiza śledcza – specjalistyczne techniki i narzędzia przetwarzania informacji:
– analiza dokumentów przez co najmniej dwóch niezależnych od siebie pracowników,
– analiza trendu i odchyleń od trendu z wykorzystaniem Excela.
– powołanie biegłego, np. z dziedziny informatyki.
7.Analiza dużych zbiorów danych jako narzędzie do automatyzacji wykrywania nadużyć:
– analiza trendu,
– wyznaczanie i analiza odchyleń od planu,
– wyznaczenie kwot “progowych” dla określonych transakcji,
-dobór próby do kontroli
– Prawo Benforda.
8.Wnioskowanie analityczne – zasady tworzenia przesłanek i formułowania wniosków:
– analiza “trójkąta oszustwa”: okazja, motyw, samousprawiedliwienie sprawcy (kto, jak, dlaczego),
– sylogizm Arystotelesa.
9.Wizualizacja i dokumentowanie wyników prac analitycznych:
– graficzna prezentacja (wykresy),
– mapa ryzyka.
10.Aspekty formalno-prawne wykorzystania uzyskanych informacji:
– przepisy kodeksu karnego,
– przepisy kodeksu karnego skarbowego,
– formalne zawiadomienie kierownika jednostki o możliwości popełnienia przestępstwa.
11.Tryby postępowania w przypadku podejrzenia wystąpienia nadużycia:
– ustanowienie planu działania,
-wyznaczenie osób odpowiedzialnych za postępowanie śledcze,
-ustanowienie procedur raportowania
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.