Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Poznanie i uaktualnienie wiedzy oraz poszerzenie umiejętności w zakresie postępowania kontrolnego, planowania procesu, wykorzystywania najnowszych środków i metod kontroli. Rozwój zawodowy kontrolerów uwzględniający zagadnienia z zakresu etyki, metodyki prowadzenia kontroli, rozpoznawania systemowych słabości obszarów kontrolowanych, identyfikacji mechanizmów korupcjogennych, umiejętności społecznych (komunikacja i współpraca w zespole) oraz narzędzi informatycznych
Prowadzący: Prof. dr hab. Artur Piaszczyk – główny specjalista w zakresie kontroli (Uniwersytet Jagielloński). Autor licznych publikacji z dziedziny kontroli, audytu, kontroli zarządczej.
PORGRAM SZKOLENIA
1. Zasady prowadzenia kontroli: obiektywizm, czyli ustalenie prawdy materialnej (obiektywnej), pisemność, kontradyktoryjność, podmiotowość.
2. Tryb realizacji kontroli, prawa i obowiązku kontrolowanych i kontrolujących, uchylanie się i utrudnianie czynności kontrolnych, wyłączenie kontrolera:
– Ustalenie stanu wymaganego (wzorca kontroli),
– Ustalenie stanu faktycznego (na podstawie dowodów kontroli),
– Określenie różnic pomiędzy stanem wymaganym a faktycznym,
– Ustalenie przyczyn, skutków i zakresu nieprawidłowości lub uchybień oraz osób za nie odpowiedzialnych,
– Upoważnienie do kontroli – dokument inicjujący postępowanie kontroli,
– Prawo kontrolera do wglądu do wszystkich materiałów, niezbędnych do realizacji celów kontroli,
– Prawo kontrolera do pobierania pisemnych i ustnych wyjaśnień,
– Obowiązek kontrolera do informowania kierownika kontrolowanej jednostki o stwierdzonych nieprawidłowościach,
– Prawo kontrolowanych do wglądu do materiału dowodowego,
– Prawo kontrolowanych do składania oświadczeń na potrzeby kontroli,
– Obowiązek kontrolowanych do udzielania wszystkich informacji związanych z tematem kontroli – w formie pisemnej i ustnej,
– Przyczyny i skutki uchylania się od kontroli – podstawy prawne,
– Przesłanki wyłączenia kontrolera z postępowania kontrolnego z przyczyn merytorycznych i formalnych.
3. Porozumiewanie się w zespole kontrolnym i z podmiotem kontrolowanym, asertywność kontrolera, radzenie sobie z manipulacją w trakcie kontroli, przeciwdziałanie korupcji:
– Współpraca zespołu kontrolującego pod kierownictwem koordynatora kontroli: wyznaczanie celów i zadań do realizacji przez koordynatora kontroli,
– Sposoby i formy oficjalnego porozumiewania się z kontrolowanymi: pisemna, elektroniczna, ustna,
– Cechy osobowościowe kontrolera – nieuleganie naciskom, sugestiom, itp.,
– Przygotowanie kontrolera do rozpoznania czynników korupcjogennych i właściwej reakcji na nie.
4. Przygotowanie kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem programu kontroli:
– Rozpoznanie wstępne kontrolowanego obszaru (kontrola wstępna, bez upoważnienia)
– Przygotowanie pisemnego programu kontroli z uwzględnieniem: terminu rozpoczęcia i zakończenia kontroli, kontrolowanego podmiotu, celów kontroli, metodyki przeprowadzenia kontroli, wskazania istotnych zagadnień lub problemów wymagających szczególnej uwagi, osób wyznaczonych do kontroli.
5. Metodologia kontroli, w tym zasady doboru próby, mierniki i kryteria oceny:
– Dobór próby przy wykorzystaniu metod statystycznych: dobór losowy prosty; dobór losowy z interwałem; dobór na podstawie jednostki monetarnej (tzw. metoda MUS); dobór warstwowy; dobór wielostopniowy,
– Dobór próby przy wykorzystaniu metod niestatystycznych: na podstawie wiedzy i doświadczenia zawodowego kontrolera; na podstawie wyników wcześniejszych kontroli; na podstawie sygnałów z zewnątrz dotyczących ewentualnych ieprawidłowości,
– Ustalanie progu istotności – ze względu na wartość, charakter lub kontekst,
6. Mierniki i kryteria oceny: legalność, gospodarność, celowość, rzetelność; mierniki ilościowe i jakościowe w odniesieniu do:
– Temat i cel kontroli
– Zakres podmiotowy kontroli
– Przedmiot kontroli/tematyka kontroli/Okres objęty kontrolą
– Wyniki analizy przedkontrolnej
7.Metodyka kontroli: Kryteria kontroli. Mierniki. Zasady oceniania. Metody i techniki kontroli. Metodyka kontroli – zasady i metody doboru próby w kontroli przy wykorzystaniu metod statystycznych i niestatystycznych. Założenia organizacyjne. Przygotowanie kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem programu kontroli.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.