Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
LISTOPAD | LISTOPAD | LISTOPAD | LISTOPAD | LISTOPAD |
06-07.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 05.11.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
06-08.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 05.11.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
13-14.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 12.11.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
13-15.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 12.11.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
18-20.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 17.11.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
25-27.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 24.11.2024 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | 3250,00 zł - w pok. 2-os. 3700,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
02-04.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia:
– pomoc uczestnikom w adekwatnej, efektywnej i skutecznej realizacji kontroli zarządczej, a zwłaszcza procesie zarządzania ryzykiem, w kształcie nadanym ustawą o finansach publicznych i zgodnie ze standardami oraz wytycznymi Ministra Finansów.
– efektem szkolenia będzie także umiejętność oceny systemu kontroli zarządczej istniejącego w reprezentowanych przez nich jednostkach, umiejętność określania celów wraz z miernikami, konstruowania pytań w zakresie samooceny kontroli zarządczej oraz zastosowania zarządzania ryzykiem jako narzędzia rozwiązywania problemów na poziomie jednostki.
Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja
Prowadzący: specjalista i praktyk w dziedzinie kontroli wewnętrznej, zewnętrznej, audytu, audytor sektora finansów publicznych, współautorka książki z zakresu kontroli zarządczej. Bardzo wysoko oceniany wykładowca na licznych kursach i szkoleniach
PROGRAM SZKOLENIA
1. Kontrola zarządcza jako narzędzie kierowania i zarządzania jednostką sektora finansów publicznych.
2. Prawne podstawy kontroli zarządczej a „Standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych” oraz wytyczne ministerialne.
3. Obszary kontroli zarządczej wg ustawy o finansach publicznych oraz standardów i wytycznych ministerialnych.
4. Ocena adekwatności, skuteczności i efektywności istniejących w jednostce mechanizmów kontroli zarządczej.
5. Obszary kontroli zarządczej w zakresie środowiska wewnętrznego jednostki:
– przestrzeganie wartości etycznych,
– kompetencje zawodowe,
– struktura organizacyjna,
– delegowanie uprawnień.
6. Obszary kontroli zarządczej w zakresie celów i zadań (warsztaty):
– określenie celu istnienia jednostki (misji),
– system określania i wyznaczania celów i zadań jednostki.
7. Obszary kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem (warsztaty):
– identyfikacja ryzyka na poziomie jednostki, działów lub procesów,
– analiza ryzyka pod względem przyczyn, skutków i częstotliwości wystąpienia,
– wybór reakcji na ryzyko, monitorowanie ryzyk i efektywności podejmowanych działań,
– sprawozdawczość z procesu zarządzania ryzykiem,
– zarządzanie ryzykiem jako narzędzie rozwiązywania problemów.
8. Mechanizmy kontroli jako odpowiedź na konkretne ryzyko:
– dokumentowanie systemu kontroli zarządczej, w tym sprawozdawczość (warsztaty),
– sprawowanie nadzoru,
– ciągłość działalności,
– ochrona zasobów,
– szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych obejmujące m.in. rzetelne i pełne dokumentowanie i rejestrowanie operacji finansowych i gospodarczych, zatwierdzanie (autoryzację) operacji finansowych przez kierownika jednostki lub osoby przez niego upoważnione, podział kluczowych obowiązków, weryfikacja operacji finansowych i gospodarczych przed i po realizacji,
– mechanizmy kontroli dotyczące systemów informatycznych.
9. Obszary kontroli zarządczej w zakresie informacji i komunikacji:
– pozyskiwanie i weryfikacja bieżących informacji,
– komunikacja wewnętrzna,
– komunikacja zewnętrzna.
10. Obszary kontroli zarządczej w zakresie monitorowania i samooceny:
– system monitorowania realizacji wyznaczonych celów i zadań,
– ocena systemu kontroli zarządczej przez osoby zarządzające i pracowników jednostki (samoocena – warsztaty),
– ocena kontroli zarządczej przez audytora wewnętrznego,
– źródła informacji o stanie kontroli zarządczej.
11. Osoby odpowiedzialne za zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej:
– na poziomie kontroli jednostki sektora finansów publicznych (tzw. I poziom kontroli dotyczący wszystkich jednostek organizacyjnych),
– na poziomie działu administracji rządowej i jednostki samorządu terytorialnego (tzw. II poziom kontroli).
12. Proces realizacji kontroli zarządczej:
– obowiązki kierownika jednostki, głównego księgowego, kierownika działu/referatu i poszczególnych pracowników
– dokumentacja kontroli zarządczej (procedury wewnętrzne, instrukcje, wytyczne, dokumenty określające zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników oraz inne dokumenty wewnętrzne)
– oświadczenie o stanie kontroli zarządczej
– sposoby ujęcia kontroli zarządczej w regulaminie organizacyjnym jednostki i innych aktach -kierownictwa wewnętrznego
13. Ocena kontroli zarządczej przez instytucje kontroli zewnętrznej (NIK, RIO):
– najczęstsze błędy w zakresie kontroli zarządczej (wewnętrznej),
– typowe zalecenia pokontrolne dotyczące kontroli zarządczej.
14. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na nie wykonywaniu lub niewłaściwym wykonywaniu obowiązków w zakresie kontroli zarządczej.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.