EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
06/24 PROCEDURY POSTĘPOWANIA KONTROLNEGO W PRAKTYCE W 2024 R. – DOSKONALENIE WARSZTATU KONTROLERSKIEGO

Data szkolenia

Miejsce szkolenia

Forma

Cena ze środków publicznych

Cena szkolenia z pozostałych środków

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

22-24.04.2024 Przyjazd po południu w dn. 21.04.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2595,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

MAJ

MAJ

MAJ

MAJ

MAJ

06-07.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 05.05.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

14 h. -2 noclegi

2295,00 zł - w pok. 2-os. 2595,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

06-08.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 05.05.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2595,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

08-09.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 07.05.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

14 h. -2 noclegi

2295,00 zł - w pok. 2-os. 2595,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

08-10.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 07.05.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2595,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

20-22.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 19.05.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2595,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

27-28.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 26.05.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

14 h. -2 noclegi

2295,00 zł - w pok. 2-os. 2595,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

27-29.05.2024 Przyjazd po południu w dn. 26.05.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2595,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

CZERWIEC

CZERWIEC

CZERWIEC

CZERWIEC

CZERWIEC

03-05.06.2024 Przyjazd po południu w dn. 02.06.2024 r.

Bydgoszcz, Hotel Park***, ul. Wrocławska 3

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

10-11.06.2024 Przyjazd po południu w dn. 09.06.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

14 h. -2 noclegi

2395,00 zł - w pok. 2-os. 2695,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

10-12.06.2024 Przyjazd po południu w dn. 09.06.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

19-20.06.2024 Przyjazd po południu w dn. 18.06.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

14 h. -2 noclegi

2395,00 zł - w pok. 2-os. 2695,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

19-21.06.2024 Przyjazd po południu w dn. 18.06.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

24-26.06.2024 Przyjazd po południu w dn. 23.06.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

LIPIEC

LIPIEC

LIPIEC

LIPIEC

LIPIEC

01-03.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 30.06.2024 r.

Lublin, Hotel Victoria***, ul. Narutowicza 58/60

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

08-10.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 07.07.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

15-16.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 14.07.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

14 h. -2 noclegi

2395,00 zł - w pok. 2-os. 2695,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

15-17.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 14.07.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

22-24.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 21.07.2024 r.

Bydgoszcz, Hotel Park***, ul. Wrocławska 3

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

24-25.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 23.07.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

14 h. -2 noclegi

2395,00 zł - w pok. 2-os. 2695,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

24-26.07.2024 Przyjazd po południu w dn. 23.07.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

SIERPIEŃ

SIERPIEŃ

SIERPIEŃ

SIERPIEŃ

SIERPIEŃ

05-07.08.2024 Przyjazd po południu w dn. 04.08.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

19-20.08.2024 Przyjazd po południu w dn. 18.08.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

14 h. -2 noclegi

2395,00 zł - w pok. 2-os. 2695,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

19-21.08.2024 Przyjazd po południu w dn. 18.08.2024 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

26-28.08.2024 Przyjazd po południu w dn. 25.08.2024 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

28-29.08.2024 Przyjazd po południu w dn. 27.08.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

14 h. -2 noclegi

2395,00 zł - w pok. 2-os. 2695,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

28-30.08.2024 Przyjazd po południu w dn. 27.08.2024 r.

Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2695,00 zł - w pok. 2-os. 3095,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

Uwaga:

– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
 – istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os.,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Metody pracy: Warsztaty szkoleniowe prowadzone będą w całości i poparte formami aktywizującymi. Ćwiczenia grupowe i indywidualne, dyskusje i symulacje, oparte na autentycznych przykładach pozwolą na praktyczne spojrzenie na problemy pojawiające się podczas kontroli.

Cele szkolenia: Poznanie i uaktualnienie wiedzy oraz poszerzenie umiejętności w zakresie postępowania kontrolnego, planowania procesu, wykorzystywania najnowszych środków i metod kontroli. Rozwój zawodowy kontrolerów uwzględniający  zagadnienia z zakresu etyki, metodyki prowadzenia kontroli, rozpoznawania systemowych słabości obszarów kontrolowanych, identyfikacji mechanizmów korupcjogennych, umiejętności społecznych (komunikacja i współpraca w zespole) oraz narzędzi informatycznych

Prowadzący:

Prof. dr hab. Artur Piaszczyk – główny specjalista w zakresie kontroli (Uniwersytet Jagielloński). Autor licznych publikacji z dziedziny kontroli, audytu, kontroli zarządczej.

PORGRAM SZKOLENIA
1. Zasady prowadzenia kontroli: obiektywizm, czyli ustalenie prawdy materialnej (obiektywnej), pisemność, kontradyktoryjność, podmiotowość.
2. Tryb realizacji kontroli, prawa i obowiązku kontrolowanych i kontrolujących, uchylanie się i utrudnianie czynności kontrolnych, wyłączenie kontrolera:
– Ustalenie stanu wymaganego (wzorca kontroli),
– Ustalenie stanu faktycznego (na podstawie dowodów kontroli),
– Określenie różnic pomiędzy stanem wymaganym a faktycznym,
– Ustalenie przyczyn, skutków i zakresu nieprawidłowości lub uchybień oraz osób za nie odpowiedzialnych,
– Upoważnienie do kontroli – dokument inicjujący postępowanie kontroli,
– Prawo kontrolera do wglądu do wszystkich materiałów, niezbędnych do realizacji celów kontroli,
– Prawo kontrolera do pobierania pisemnych i ustnych wyjaśnień,
– Obowiązek kontrolera do informowania kierownika kontrolowanej jednostki o stwierdzonych nieprawidłowościach,
– Prawo kontrolowanych do wglądu do materiału dowodowego,
– Prawo kontrolowanych do składania oświadczeń na potrzeby kontroli,
– Obowiązek kontrolowanych do udzielania wszystkich informacji związanych z tematem kontroli – w formie pisemnej i ustnej,
– Przyczyny i skutki uchylania się od kontroli – podstawy prawne,
– Przesłanki wyłączenia kontrolera z postępowania kontrolnego z przyczyn merytorycznych i formalnych.
3. Porozumiewanie się w zespole kontrolnym i z podmiotem kontrolowanym, asertywność kontrolera, radzenie sobie z manipulacją w trakcie kontroli, przeciwdziałanie korupcji:
– Współpraca zespołu kontrolującego pod kierownictwem koordynatora kontroli: wyznaczanie celów i zadań do realizacji przez koordynatora kontroli,
– Sposoby i formy oficjalnego porozumiewania się z kontrolowanymi: pisemna, elektroniczna, ustna,
– Cechy osobowościowe kontrolera – nieuleganie naciskom, sugestiom, itp.,
– Przygotowanie kontrolera do rozpoznania czynników korupcjogennych i właściwej reakcji na nie.
4. Przygotowanie kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem programu kontroli:
– Rozpoznanie wstępne kontrolowanego obszaru (kontrola wstępna, bez upoważnienia)
– Przygotowanie pisemnego programu kontroli z uwzględnieniem: terminu rozpoczęcia i zakończenia kontroli, kontrolowanego podmiotu, celów kontroli, metodyki przeprowadzenia kontroli, wskazania istotnych zagadnień lub problemów wymagających szczególnej uwagi, osób wyznaczonych do kontroli.
5. Metodologia kontroli, w tym zasady doboru próby, mierniki i kryteria oceny:
– Dobór próby przy wykorzystaniu metod statystycznych: dobór losowy prosty; dobór losowy z interwałem; dobór na podstawie jednostki monetarnej (tzw. metoda MUS); dobór warstwowy; dobór wielostopniowy,
– Dobór próby przy wykorzystaniu metod niestatystycznych: na podstawie wiedzy i doświadczenia zawodowego kontrolera; na podstawie wyników wcześniejszych kontroli; na podstawie sygnałów z zewnątrz dotyczących ewentualnych nieprawidłowości,
– Ustalanie progu istotności – ze względu na wartość, charakter lub kontekst,
6. Mierniki i kryteria oceny: legalność, gospodarność, celowość, rzetelność; mierniki ilościowe i jakościowe w odniesieniu.
– Temat i cel kontroli
– Zakres podmiotowy kontroli
– Przedmiot kontroli/tematyka kontroli/Okres objęty kontrolą
– Wyniki analizy przedkontrolnej
– Metodyka kontroli: Kryteria kontroli. Mierniki. Zasady oceniania. Metody i techniki kontroli. Metodyka kontroli – zasady i metody doboru próby w kontroli przy wykorzystaniu metod statystycznych i niestatystycznych. Założenia organizacyjne. Przygotowanie kontroli, ze szczególnym uwzględnieniem programu kontroli.
7. Czynności kontrolne:
– Planowanie kontroli,
– Ustalenie stanu wymaganego na podstawie analizy przedkontrolnej,
– Ustalenie stanu faktycznego na podstawie dowodów kontroli, w tym: badanie dokumentów, pobieranie pisemnych i ustnych wyjaśnień, oględziny (kontrola na miejscu), przyjmowanie oświadczeń i inne,
– Analiza różnic pomiędzy stanem wymaganym a faktycznym.
8. Dowody w kontroli: pisemne i ustne wyjaśnienia, przyjmowanie i protokołowanie oświadczeń, przeprowadzanie oględzin i protokołowanie ich wyników, sporządzanie notatek służbowych, zasadność korzystania z pomocy biegłych i rzeczoznawców, pozostałe
9. Dokumentacja kontroli ze szczególnym uwzględnieniem projektu wystąpienia pokontrolnego:
– Zasady sporządzania wystąpienia pokontrolnego, analiza dowodów kontroli, elementy wystąpienia,
– Formułowanie zaleceń pokontrolnych, możliwość i terminy wnoszenia zastrzeżeń przez kontrolowanych,
– Rozpatrywanie zastrzeżeń kontrolowanych,
– Sporządzanie protokołu kontroli w oparciu o zebrany materiał dowodowy, przykłady protokołów kontroli,
– Sprawozdanie jako dokument kończący postępowanie kontrolne dla przypadków, gdy brak protokołu kontroli lub projektu wystąpienia pokontrolnego – w sytuacji kontroli uproszczonych albo gdy nie występują nieprawidłowości w kontrolowanym obszarze.
10. Informacja o wynikach kontroli:
– Zasady i tryb sporządzania,
– Przypadki konieczności podawania informacji do wiadomości publicznej (np. w BIP).
11. Monitorowanie realizacji zaleceń i wniosków:
– Powtórna kontrola,
– Czynności sprawdzające i ich dokumentowanie.
12. Nadzór a kontrola – podobieństwa a różnice:
– Pojęcia nadzoru w sektorze publicznym i prywatnym,
– Nadzór właścicielski,
– Kontrola jako element nadzoru.
13. Kontrola jednostek samorządu terytorialnego, a kontrola podmiotów spoza sektora finansów publicznych:
– Ustawa o kontroli w administracji rządowej,
– Autonomia jednostek samorządu terytorialnego w zakresie potrzeb kontrolnych,
– Dobrowolność poddania się kontroli w podmiotach spoza sektora finansów publicznych z uwzględnieniem istotnych wyłączeń, gdy te jednostki korzystają ze środków publicznych (krajowych i zagranicznych) – na przykład dotacji.
14. Studium przypadku

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.