EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
409/23 CONTROLLING FINANSOWY W FIRMIE – NOWE PODEJŚCIE DO ZASAD WDRAŻANIA I GŁÓWNE NARZĘDZIA

Data szkolenia

Miejsce szkolenia

Forma

Cena ze środków publicznych

Cena szkolenia z pozostałych środków

LUTY

LUTY

LUTY

LUTY

LUTY

13-15.02.2023 Przyjazd po południu w dn. 12.02.2023 r.

Toruń, Hotel Mercure***, ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

15-17.02.2023 Przyjazd po południu w dn. 14.02.2023 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

20-22.02.2023 Przyjazd po południu w dn. 19.02.2023 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

27.02-01.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 26.02.2023 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

MARZEC

MARZEC

MARZEC

MARZEC

MARZEC

06-08.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 05.03.2023 r.

Toruń, Hotel Mercure***, ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

15-17.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 14.03.2023 r.

Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60

20 h. -3 noclegi

2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

20-22.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 19.03.2023 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

29-31.03.2023 Przyjazd po południu w dn. 28.03.2023 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

KWIECIEŃ

17-19.04.2023 Przyjazd po południu w dn. 16.04.2023 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

19-21.04.2023 Przyjazd po południu w dn. 18.04.2023 r.

Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2580,00 zł - w pok. 2-os. 2995,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

Uwaga:

– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os.,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele szkolenia: Istota i rodzaje controllingu jako narzędzia wspomagającego zarządzanie firmą. Wskazanie zasad tworzenia ośrodków odpowiedzialności. Praktyczne wykorzystanie technik analizy i rozliczania kosztów. Zaakcentowanie związku rentowności z gospodarką pieniężną firmy. Wykorzystanie sposobów budżetowania operacyjnego i finansowego w krótkim i długim okresie z opcją włączania ryzyka do budżetowania. Wykorzystanie funkcji MS EXCEL w wybranych technikach stosowanych w controllingu.

Metody pracy: Mini-wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia grupowe i indywidualne, Case study, symulacja.

Prowadzący: Dr Jacek Kowalczyk – dr nauk ekonomicznych, specjalista i praktyk w dziedzinie zarządzania finansami firmy. Pracownik naukowo – dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego. Autor wielu publikacji, analiz i ekspertyz z zakresu planowania, pozyskiwania i metod zachowania płynności finansowej w trudnych warunkach otoczenia gospodarczego.

Dr Aleksander Kusak – dr nauk ekonomicznych, specjalista i praktyk w dziedzinie zarządzania finansami firmy. Pracownik naukowo – dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego. Autor wielu publikacji, analiz i ekspertyz z zakresu planowania, pozyskiwania i metod zachowania płynności finansowej w trudnych warunkach otoczenia gospodarczego.

PROGRAM SZKOLENIA

1. CONTROLLING w FIRMIE

– Controlling jako narzędzie wspomagania decyzji – controlling operacyjny i strategiczny.

– Organizacja controllingu w firmie: planowanie, budżetowanie, monitoring, analiza i korekta odchyleń; warunki i etapy wdrożenia controllingu: struktura zarządzania, obieg informacji – raporty kontrolne.

– Tworzenie ośrodków odpowiedzialności – podmiotowych i przedmiotowych: centra kosztów, przychodów, zysków, inwestycji. Ocena ośrodków odpowiedzialności – zmodyfikowane formuły wskaźników finansowych.

2. CONTROLLING KOSZTÓW

– Koszty tradycyjne i decyzyjne: kategorie kosztów pomocne w podejmowaniu decyzji.

– Zasady rozliczania i analizy kosztów – monitorowanie kosztów – techniki analizy odchyleń kosztów i analizy czynnikowej.

– Zalety i wady rachunku kosztów zmiennych. Koszty stałe i zmienne – metody wydzielania – przykłady liczbowe. Wykorzystanie funkcji MS EXCEL do podziału kosztów na część stałą i zmienną

– Identyfikacja miejsc powstawania kosztów (MPK); Centra kosztów.

– Rozliczanie kosztów pośrednich na jednostkowe nośniki kosztów. Metoda ABC (Activity Based Costing) czyli rachunek kosztów działań – możliwość stosowania w praktyce – Przykłady liczbowe z wykorzystaniem arkusza MS EXCEL.

– Koszty tzw. działalności pomocniczej – techniki rozliczania przy użyciu MS EXCEL.

3. CONTROLLING RENTOWNOŚCI

– Modyfikacje rachunku zysków: marża pokrycia, rachunek szczeblowy i segmentowy w różnych przekrojach.

– Planowanie przychodów i kosztów – model planowania syntetycznego, przykład liczbowy powiązań planów operacyjnych i finansowych – użycie arkusza MS EXCEL.

– Analiza zakłóceń płynności przez zmianę rentowności firmy.

– Analiza progu rentowności jedno- i wieloasortymentowego – decyzje planistyczne; użycie funkcji programu „Solver” arkusza MS EXCEL. Analiza wrażliwości progu rentowności. Próg rentowności a próg gotówkowy.

4. BUDŻETOWANIE

– Wykorzystanie funkcji MS EXCEL w prognozowaniu.

– Budżety produkcji, sprzedaży, kosztów, gotówki – przykłady budżetowania gotówki. Planowanie przepływów pieniężnych (Cash Flow) i przepływów funduszy (Fund Flow).

– Kontrola, analiza i ocena wykonania budżetów.

– Planowanie stanu gotówki i kapitału obrotowego. Optymalny poziom gotówki – kontrolowanie kondycji gotówkowej firmy.

– Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy (plany techniczno-ekonomiczne a plany finansowe). Polityka agresywna i konserwatywna sterowania kapitałem obrotowym (płynność a rentowność).

– Kryteria zmian struktury finansowania firmy.

– Zmiany wielkości i struktury majątku i kapitałów: budżetowanie inwestycji i sposobów finansowania (dźwignia finansowa, zdolność kredytowa) czyli optymalny budżet kapitałowy. Planowanie zapotrzebowania na dodatkowe fundusze.

– Ryzyko w planowaniu – metody analizy ryzyka: podejście scenariuszowe i badanie wrażliwości.

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.