EUROPEJSKIE CENTRUM EKONOMICZNE „PRESTIŻ” Sp. z o. o.
20-010 Lublin, ul. Dolna Panny Marii 56 lok. UB,
tel./fax. 81 534 60 65,
tel. kom.: 603402181, 601243961, 502879151
www.eceprestiz.pl, e-mail: szkolenia@eceprestiz.pl
NIP: 712-314-85-02, REGON: 060429943, KRS: 0000320097.
517/22 KONTROLA I AUDYT PROJEKTÓW UNIJNYCH. DOŚWIADCZENIA PESPEKTYWY 2014-2020 – BAZĄ REALIZACJI ZADAŃ KONTROLI I AUDYTU 2021- 2027. KOMPENDIUM DOBRYCH PRAKTYK

Data szkolenia

Miejsce szkolenia

Forma

Cena ze środków publicznych

Cena szkolenia z pozostałych środków

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

PAŻDZIERNIK 

04-06.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 03.10.2022 r.

Sopot, Aqua House*** ul. Zamkowa Góra 21

20 h. -3 noclegi

2750,00 zł - w pok. 2-os. 3150,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

10-11.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 09.10.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16

14 h. - 2 noclegi

2140,00 zł - w pok. 2-os.  2300,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

10-12.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 09.10.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16

20 h. -3 noclegi

2640,00 zł - w pok. 2-os. 3040,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

12-14.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 11.10.2022 r.

Toruń, Hotel Mercure*** ul. Kraszewskiego 1/3

20 h. -3 noclegi

2640,00 zł - w pok. 2-os. 3040,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

24-26.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 23.10.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

24-27.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 23.10.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

30 h. -4 noclegi

3020,00 zł - w pok. 2-os.  3450,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

26-28.10.2022 Przyjazd po południu w dn. 25.10.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16  

20 h. -3 noclegi

2640,00 zł - w pok. 2-os. 3040,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

LISTOPAD 

LISTOPAD 

LISTOPAD 

LISTOPAD 

LISTOPAD 

07-09.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 06.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

07-10.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 06.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

30 h. -4 noclegi

3020,00 zł - w pok. 2-os.  3450,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

16-18.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 15.11.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16  

20 h. -3 noclegi

2640,00 zł - w pok. 2-os. 3040,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

28-30.11.2022 Przyjazd po południu w dn. 27.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

GRUDZIEŃ 

GRUDZIEŃ 

GRUDZIEŃ  

GRUDZIEŃ 

GRUDZIEŃ 

30.11-02.12.2022 Przyjazd po południu w dn. 29.11.2022 r.

Kraków, Hotel Kazimierz *** , ul. Miodowa 16  

20 h. -3 noclegi

2640,00 zł - w pok. 2-os. 3040,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

05-07.12.2022 Przyjazd po południu w dn. 04.11.2022 r.

Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20

20 h. -3 noclegi

2500,00 zł - w pok. 2-os. 2940,00 zł - w pok. 1 os.

+ 23 % VAT

Uwaga:

– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.

Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp i wymogów sanitarnych w okresie pandemii COVID – 19, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os.,  pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.

Cele szkolenia: zdobycie aktualnych wiadomości na temat kontroli i audytu projektów, zrozumienie różnic pomiędzy kontrolą i audytem projektów unijnych w perspektywie 2014-2021 oraz 2021-2027.

Prowadzący szkolenie: 

Prof. dr hab. Artur Piaszczyk – główny specjalista w zakresie kontroli (Uniwersytet Jagielloński). Autor licznych publikacji z dziedziny kontroli, audytu, kontroli zarządczej. Doświadczony wykładowca z bardzo wysokimi ocenami na licznych kursach i szkoleniach.

dr Krzysztof Bułkowski – doktor ekonomii i organizacji a także prawa podatkowego. Wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w Urzędzie Kontroli Skarbowej, Urzędzie Skarbowym a także Instytucjach Administracji Rządowej i Samorządowej. Doradca w Ministerstwie Finansów oraz Ministerstwie Rozwoju Regionalnego w zakresie projektów współfinasowanych ze środków unijnych. Posiada 15 letnie doświadczenie w prowadzeniu  szkoleń za zakresu: dyscypliny finansów publicznych, oszustw finansowych, korupcji, projektów unijnych (tworzenie projektów, kontrola, monitoring, ewaluacja, zarządzanie), budżetu UE, egzekucji należności, windykacji, VAT, prawa podatkowego, prawa cywilnego i administracyjnego, rachunkowości, finansów publicznych w samorządach. Prowadził szkolenia dla Ministerstwa Energii, Ministerstwa Zdrowia, NFZ, ARiMR, Urzędów Marszałkowski, Urzędów Wojewódzkich, Urzędów Miast i Gmin a także Instytucji Samorządowych. Wykładowca jest praktykiem z wieloletnim doświadczeniem zawodowym oraz z doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń. Wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Kontrola projektów współfinansowanych ze środków UE w latach 2014-2020 wprowadzenie

1.1.Podstawy prawne oraz podmioty uprawnione do kontroli

1.2.Postępowanie w przypadku rozbieżności wyników kontroli

1.3.Obowiązek kontroli projektu zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie

2. Organizacja procesu kontroli w praktyce

2.1.Cele oraz rodzaje kontroli

2.2.Obszary kontrolowane oraz funkcje kontroli w procesie realizacji projektu

2.3.Prawa kontrolującego i kontrolowanego.

2.4.Obowiązki kontrolującego i kontrolowanego

2.5.Zasady oraz techniki przeprowadzania kontroli planowanych i doraźnych

2.6.Wizyty monitorujące realizację projektu

3.Dokumenty kontroli

4.Rodzaje uchybień – drobne i istotne

5.Informacja pokontrolna oraz zalecenia pokontrolne/rekomendacje

6.Wdrażanie oraz monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych

7. Kontrola wydatków

7.1.Kontrola wniosków o płatność

7.2.Kontrole krzyżowe – istota i sposób realizacji

7.3.Kontrole projektów w trakcie realizacji

7.4.Case study – kontrola kwalifikowalności wydatków(dowody księgowe i dokumentacja rozliczeniowa)

8.Informatyczne narzędzia wsparcia w procesie kontroli – mf.gov.pl

9.Zmiany w procesach kontroli i audytu na perspektywę 2021-2027

10. Audyt, a kontrola – różnice i cechy wspólne

10.1.Czynności audytora projektów

10.2.Dokumentacja audytowa,

10.3.Informatyczne  narzędzia audytora na okres 2021 -2027

10.4.Rekomendacje procesu audytu – zasady i terminy sporządzania

11.Działania naprawcze i korygujące  po procesie audytu,

12. Kontrola na zakończenie projektu

12.1.Podstawowe reguły przeprowadzania kontroli na zakończenie realizacji projektu

12.2.Metodyka doboru obszarów do kontroli na zakończenie realizacji projektu

12.3.Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na dokumentach dla wszystkich projektów

12.4.Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na miejscu realizacji projektu

12.5.Case study – w zakresie rzeczowej i finansowej realizacji projektu oraz osiągnięcia założonych wskaźników

13. Kontrola trwałości projektu
13.1.Terminy realizacji kontroli trwałości projektu

13.2.Wytyczne w zakresie kontroli na okres 2021-2027,

14.Wytyczne w zakresie kwalifikowalności do perspektywy 2021 – 2027 z poszczególnych funduszy nowej perspektywy,

15.Weryfikacja możliwych okoliczności powodujące naruszenie trwałości projektu:

– o zaprzestanie działalności produkcyjnej lub przeniesienie jej poza obszar objęty programem;

– o zmianie własności elementu infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;

15.1.stotna zmiana wpływająca na charakter operacji, jej cele lub warunki wdrażania, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jej pierwotnych celów

15.2.Weryfikacja stopnia osiągniecia i utrzymania założonych wskaźników rezultatu

15.3.Weryfikacja dochodu generowanego przez projektu

15.4.Weryfikacja podwójnego finansowania projektu (w tym związanego z odzyskaniem podatku VAT)

16.Kontrola sposobu prowadzenia działań promocyjnych

17.Kontrola sposobu archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu

18.Case study w zakresie monitorowania obszarów szczególnego ryzyka na etapie trwałości projektów

19.Trwałość projektów perspektywy 2021-2027

20. Katalog najczęściej występujących :- uchybień – nieprawidłowości,- nadużyć,

21. Bezpieczeństwo finansowe realizowanych projektów w nowej perspektywie 2021-2027

22. Zmiany rachunkowe i podatkowe nowej perspektywy finansowej – zasady przeciwdziałania, wykrywania i zwalczania negatywnych zjawisk finansowych dla budżetu,

23. Odpowiedzialność kierownika jednostki, głównego księgowego, oraz personelu projektów za negatywne zjawiska występujące w projekcie,

24. Konsekwencje karne i dyscyplinarne ,

Formularz zgłoszeniowy

    Szkolenie
    Nazwa Szkolenia:

    Data Szkolenia:

    Od:
    Do:

    Miejsce Szkolenia:

    Cena:

    Oświadczamy,że szkolenie jest finansowane w całości ze środków publicznych:

    Dane zgłaszającego
    Imię i nazwisko Zgłaszającego:

    Stanowisko:

    Telefon kontaktowy:

    Email kontaktowy:

    Dane firmy
    Nazwa firmy:

    Adres firmy:

    NIP:

    Dane o uczestnikach
    Ilosc uczestników:

    Imię i Nazwisko uczestnika/ów oraz data i miejsce urodzenia oraz NUMER PESEL (potrzebne do wystawienia certyfikatu)

    Stanowisko(Stanowiska):

    Adres e-mail osób zgłoszonych:

    UWAGI (rezerwacja pokoju jednoosobowego):

    [recaptcha]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu przedstawienia
    ofertyi ewentualnego zawarcia umowy.*

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o danych Administratora oraz moich uprawnieniach
    wskazanych w Informacji.*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych w celach marketingowych Administratora.*

    * Wyrażenie zgody jest konieczne

    Zgłoszenia udziału dokonać można też tradycyjnie poprzez pobranie i wypełnienie formularza

    Organizacja

    Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.