Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
LISTOPAD | LISTOPAD | LISTOPAD | LISTOPAD | LISTOPAD |
06-07.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 05.11.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
06-08.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 05.11.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
13-14.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 12.11.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
13-15.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 12.11.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
18-20.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 17.11.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
25-27.11.2024 Przyjazd po południu w dn. 24.11.2024 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | 3250,00 zł - w pok. 2-os. 3700,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
02-04.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2495,00 zł - w pok. 2-os. 2795,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2795,00 zł - w pok. 2-os. 3195,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: zdobycie aktualnych wiadomości na temat kontroli i audytu projektów, zrozumienie różnic pomiędzy kontrolą i audytem projektów unijnych w perspektywie 2014-2021 oraz 2021-2027.
Prowadzący szkolenie:
Prof. dr hab. Artur Piaszczyk – główny specjalista w zakresie kontroli (Uniwersytet Jagielloński). Autor licznych publikacji z dziedziny kontroli, audytu, kontroli zarządczej. Doświadczony wykładowca z bardzo wysokimi ocenami na licznych kursach i szkoleniach.
dr Krzysztof Bułkowski – doktor ekonomii i organizacji a także prawa podatkowego. Wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w Urzędzie Kontroli Skarbowej, Urzędzie Skarbowym a także Instytucjach Administracji Rządowej i Samorządowej. Doradca w Ministerstwie Finansów oraz Ministerstwie Rozwoju Regionalnego w zakresie projektów współfinasowanych ze środków unijnych. Posiada 15 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń za zakresu: dyscypliny finansów publicznych, oszustw finansowych, korupcji, projektów unijnych (tworzenie projektów, kontrola, monitoring, ewaluacja, zarządzanie), budżetu UE, egzekucji należności, windykacji, VAT, prawa podatkowego, prawa cywilnego i administracyjnego, rachunkowości, finansów publicznych w samorządach. Prowadził szkolenia dla Ministerstwa Energii, Ministerstwa Zdrowia, NFZ, ARiMR, Urzędów Marszałkowski, Urzędów Wojewódzkich, Urzędów Miast i Gmin a także Instytucji Samorządowych. Wykładowca jest praktykiem z wieloletnim doświadczeniem zawodowym oraz z doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń. Wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Kontrola projektów współfinansowanych ze środków UE w latach 2014-2020 wprowadzenie
1.1.Podstawy prawne oraz podmioty uprawnione do kontroli
1.2.Postępowanie w przypadku rozbieżności wyników kontroli
1.3.Obowiązek kontroli projektu zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie
2. Organizacja procesu kontroli w praktyce
2.1.Cele oraz rodzaje kontroli
2.2.Obszary kontrolowane oraz funkcje kontroli w procesie realizacji projektu
2.3.Prawa kontrolującego i kontrolowanego.
2.4.Obowiązki kontrolującego i kontrolowanego
2.5.Zasady oraz techniki przeprowadzania kontroli planowanych i doraźnych
2.6.Wizyty monitorujące realizację projektu
3.Dokumenty kontroli
4.Rodzaje uchybień – drobne i istotne
5.Informacja pokontrolna oraz zalecenia pokontrolne/rekomendacje
6.Wdrażanie oraz monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych
7. Kontrola wydatków
7.1.Kontrola wniosków o płatność
7.2.Kontrole krzyżowe – istota i sposób realizacji
7.3.Kontrole projektów w trakcie realizacji
7.4.Case study – kontrola kwalifikowalności wydatków(dowody księgowe i dokumentacja rozliczeniowa)
8.Informatyczne narzędzia wsparcia w procesie kontroli – mf.gov.pl
9.Zmiany w procesach kontroli i audytu na perspektywę 2021-2027
10. Audyt, a kontrola – różnice i cechy wspólne
10.1.Czynności audytora projektów
10.2.Dokumentacja audytowa,
10.3.Informatyczne narzędzia audytora na okres 2021 -2027
10.4.Rekomendacje procesu audytu – zasady i terminy sporządzania
11.Działania naprawcze i korygujące po procesie audytu,
12. Kontrola na zakończenie projektu
12.1.Podstawowe reguły przeprowadzania kontroli na zakończenie realizacji projektu
12.2.Metodyka doboru obszarów do kontroli na zakończenie realizacji projektu
12.3.Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na dokumentach dla wszystkich projektów
12.4.Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na miejscu realizacji projektu
12.5.Case study – w zakresie rzeczowej i finansowej realizacji projektu oraz osiągnięcia założonych wskaźników
13. Kontrola trwałości projektu
13.1.Terminy realizacji kontroli trwałości projektu
13.2.Wytyczne w zakresie kontroli na okres 2021-2027,
14.Wytyczne w zakresie kwalifikowalności do perspektywy 2021 – 2027 z poszczególnych funduszy nowej perspektywy,
15.Weryfikacja możliwych okoliczności powodujące naruszenie trwałości projektu:
– o zaprzestanie działalności produkcyjnej lub przeniesienie jej poza obszar objęty programem;
– o zmianie własności elementu infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;
15.1.stotna zmiana wpływająca na charakter operacji, jej cele lub warunki wdrażania, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jej pierwotnych celów
15.2.Weryfikacja stopnia osiągniecia i utrzymania założonych wskaźników rezultatu
15.3.Weryfikacja dochodu generowanego przez projektu
15.4.Weryfikacja podwójnego finansowania projektu (w tym związanego z odzyskaniem podatku VAT)
16.Kontrola sposobu prowadzenia działań promocyjnych
17.Kontrola sposobu archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu
18.Case study w zakresie monitorowania obszarów szczególnego ryzyka na etapie trwałości projektów
19.Trwałość projektów perspektywy 2021-2027
20. Katalog najczęściej występujących :- uchybień – nieprawidłowości,- nadużyć,
21. Bezpieczeństwo finansowe realizowanych projektów w nowej perspektywie 2021-2027
22. Zmiany rachunkowe i podatkowe nowej perspektywy finansowej – zasady przeciwdziałania, wykrywania i zwalczania negatywnych zjawisk finansowych dla budżetu,
23. Odpowiedzialność kierownika jednostki, głównego księgowego, oraz personelu projektów za negatywne zjawiska występujące w projekcie,
24. Konsekwencje karne i dyscyplinarne ,
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.