Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: poznanie zasad edytkiety i savoir-vivre w zastosowaniu w adminsitracji publicznej.
Metody szkolenia: wykład, ćwiczenia, warsztaty, case study, dyskusja moderowana.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Czym jest etykieta i savoir-vivre? Kanon elegancji i dobrych manier.
Podstawowe zasady profesjonalnej prezentacji. Podstawowe pojęcia komunikacji interpersonalnej. Zasady pierwszego kontaktu. Efekt pierwszego wrażenia – efekt „hallo” i „devil”. Błędy atrybucji.
2. Pojęcia mowy niewerbalnej i ich praktyczne wykorzystanie.
Czynniki budowania kontaktu z rozmówcą: gestykulacja, mimika i wyraz twarzy, dotyk i kontakt fizyczny, dystans przestrzenny, kontakt wzrokowy,
Bariery w komunikacji niewerbalnej i sposoby ich pokonywania.
3. Budowanie profesjonalnego wizerunku: O czym świadczy postawa naszego ciała?
Prawidłowa postawa stojąca i siedząca wyrażająca szacunek do innych osób,
Jak siadać, wstawać, stać?
Ćwiczenia – wykorzystanie w praktyce zasad komunikacji niewerbalnej sprzyjających budowaniu pozytywnego pierwszego wrażenia.
4. Klucze pierwszeństwa (starszeństwa, płci, podległości zawodowej, stanowiska) i zasady precedencji służbowej i towarzyskiej. Podstawy protokołu dyplomatycznego. Stosowanie zasady prawej strony.
Pozdrawianie, witanie, podawanie ręki, zakończenie wizyty według zasad etykiety towarzyskiej i służbowej. Sposoby unikania błędów.
Ćwiczenia: prawidłowe podanie ręki w różnych sytuacjach
5. Savoir-vivre w relacjach zawodowych.
Zasady prawidłowego przedstawiania w różnych sytuacjach służbowych. Tytułowanie i przechodzenie na „ty”. Zasady zachowania w windzie, przy drzwiach, na korytarzu, w gabinecie szefa, w pokoju służbowym.
Zasady precedencji w samochodzie i podróży służbowej, kolejność zajmowania miejsc w gabinecie szefa i sali konferencyjnej, zachowanie hierarchii ważności.
Ćwiczenia: ustalanie zasad pierwszeństwa w różnych sytuacjach służbowych
6. Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.
Zasady przyjmowania gości w instytucji. Składanie kondolencji według zasad savoir vivre
Ćwiczenia – powitanie i zasady prawidłowej prezentacji i autoprezentacji (symulacje)
7. Podstawowe zasady organizowania spotkań biznesowych:
Zaproszenia i ich rodzaje w zależności od spotkania, skróty używane na zaproszeniach, prawidłowe formy reakcji na zaproszenie.
Zasady obowiązujące podczas przygotowania spotkań oficjalnych. Stosowanie zasad precedencji i protokołu dyplomatycznego podczas powitania.
8. Podstawowe zasady organizowania spotkań biznesowych:
Kiedy krzyżują się precedencje – czyli z parterką/parterem na oficjalnym przyjęciu, zasady alternatu, przyczyny niepowodzeń podczas organizacji spotkań oficjalnych, poczęstunek w firmie organizacja i zasady, najważniejsze miejsca przy stole w zależności od rodzaju spotkania. Zasady etykiety podczas spotkań służbowo-towarzyskich. Rodzaje przyjęć oficjalnych: zasiadne, ‘na stojąco’, dobór menu i zasady etykiety w zależności od rodzaju spotkania. Sposoby serwowania potraw i nakrycie stołu. Zasady wymieniania wizytówek podczas spotkań
Ćwiczenia – zasady usadzania gości.
9. Oficjalne spotkanie w restauracji. Wejście do restauracji, zajmowanie miejsc, prawidłowe umieszczenie torebki, kluczy, komórki i notesu, opuszczanie restauracji. Podstawy zachowania przy stole, zamawianie potraw, wręczanie napiwków. Co nas kompromituje?
10. Zasady dress code, wygląd dostosowany do okoliczności, rola stroju w życiu zawodowym. Zasady dress code mężczyzny i kobiety w zależności od sytuacji, prawidłowy strój służbowy. Ubranie formalne i nieformalne, mundur dyplomatyczny. Kiedy można pozwolić sobie „na luz”?
11. Zasady dress code:
Prawidłowy dobór kolorów według dress code, dobór obuwia i dodatków. Podkreślanie atutów urody i ukrywanie niedoskonałości, prawidłowy dobór stroju do figury. Elementy stroju niedopuszczalne w pracy. Błędy w doborze garderoby i wyglądzie.
Ćwiczenia – rozpoznanie gaf w ubiorze i wyglądzie (stylizacje damskie i męskie)
12. Etykieta, a skuteczna komunikacja:
Niewerbalne aspekty mowy: – intonacja głosu, akcent, rytm mówienia, westchnienia, aktywne słuchanie. Bariery w komunikacji werbalnej.
Etykieta żywego słowa- rola słowa mówionego – rozmowy i pytania, parafraza, informacje zwrotne, zadawanie właściwych pytań, negatywne postawy i błędy podczas rozmowy, manipulacja, kontakt wzrokowy i słuchowy, aktywne słuchanie
Small talk – w jaki sposób prowadzić konwersację podczas oficjalnych spotkań
Ćwiczenia – komunikacja werbalna i niewerbalna w wybranych sytuacjach
13. Etykieta w korespondencji pisemnej, zasady prawidłowego i eleganckiego konstruowania pism. Zwroty grzecznościowe w korespondencji i ich zastosowanie.
Netykieta, czyli etykieta w Internecie.
Ćwiczenia – zasady prawidłowej i eleganckiej korespondencji
14. Dobre maniery i zasady prowadzenia rozmów przez telefon
Powitanie, anonsowanie rozmów, plan rozmówców i rozmowy, znaczenie dykcji, Telefon komórkowy a zasady savoir vivre’u.
15. Zasady organizacji wizyt delegacji:
Przygotowanie wizyty: oficjalna, nieoficjalna, służbowa. Program oficjalny i program roboczy – sposoby rozpisywania. Rozmowy formalne i nieformalne – o co warto zadbać, organizacja, sposoby rozsadzania.
Sposoby podpisywania umów, stosowanie zasady alternatu, zachowanie równości, podpisywanie, wręczanie teczki z umową, wręczanie upominków.
16. Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty, savoir vivre w kontach z cudzoziemcami
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.