Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Wypracowanie najwyższej jakości obsługi osób niepełnosprawnych intelektualnie w instytucjach publicznych na podbudowie wiedzy o specyfice ich funkcjonowania, z uwzględnieniem konieczności zachowania norm społecznych i dobrych obyczajów.
Metody pracy: Prezentacja multimedialna, mini-wykład, praca warsztatowa w grupach, ćwiczenia, energizery, studium przypadku.
Prowadzący: Psycholog, socjolog, praktyk w dziedzinie wspomagania osób niepełnosprawnych w relacjach zawodowych i funkcjonowania w środowisku
PROGRAM SZKOLENIA
1. Upośledzenie umysłowe, niepełnosprawność intelektualna, osoba z niepełnosprawnością intelektualną – przegląd terminologii i definicji prawnych, naukowych, zwyczajowych.
2. Problemy osób niepełnosprawnych intelektualnie: percepcyjne, poznawcze, społeczne, komunikacyjne.
3. Reguły i zasady komunikacyjne w pracy z osobą niepełnosprawną: rodzaje i funkcja pytań, poziomy słuchania, komunikaty werbalne i niewerbalne, bariery komunikacyjne.
4. Niewerbalne środki komunikacji ułatwiające niepełnosprawnym intelektualnie komunikowanie się z otoczeniem.
5. Charakterystyka osób z różnymi stopniami niepełnosprawności intelektualnej
– Czterostopniowa skala niepełnosprawności intelektualnej/upośledzenia umysłowego; specyfika funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim;
– Podstawa diagnozy stopnia niepełnosprawności intelektualnej – podejście współczesne.
6. Przyczyny genetyczne, czynniki mechaniczne, fizyczne i chemiczne, uwarunkowania środowiskowe wywołujące niepełnosprawność intelektualną.
7. Zasady savoir-vivre’u obowiązujące w kontaktach z osobą niepełnosprawną intelektualnie
– Nawiązywanie kontaktu, oferowanie pomocy, kontakt fizyczny w relacjach urzędnik-klient, poszanowanie prywatności;
– Zasady konwersacji, ustalanie zakresu tematycznego i czasowego rozmowy, zachowanie form grzecznościowych, komunikacja przez pośrednika.
8. Problemy i utrudnienia mogące wynikać w trakcie obsługi osób z niepełnosprawnością intelektualną
– „Mój trudny klient” – studium przypadku;
– Psychologiczne i sytuacyjne uwarunkowania agresji i autoagresji;
– Systemowe rozumienie potrzeb: kontekst osobisty, rodzinny i społeczny klienta;
– Techniki i metody wydobywania zasobów klienta, analiza deficytów.
9. Redagowanie zrozumiałych dla osób niepełnosprawnych intelektualnie urzędowych dokumentów, instrukcji i komunikatów
– Dostosowanie tekstu do indywidualnych możliwości intelektualnych;
– Formułowanie zdań, przekazywanie konstruktów abstrakcyjnych, liczb, pojęć specjalistycznych;
– Graficzny układ tekstów;
10. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w komunikacji z klientem niepełnosprawnym
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.