Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
02-04.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
02-05.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 28 h. -4 noclegi | 2900,00 zł - w pok. 2-os. 3150,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: poznanie podstaw teoretycznych i przykładów praktycznych na temat obowiązujących standardów dostępności w obsłudze pacjenta ze szczególnymi potrzebami, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych pożądanych w stosunkach międzyludzkich w obszarze komunikacji, relacji i współpracy z osobami niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami ułatwiających trafny dobór form indywidualnej pracy z pacjentem, kształtowanie prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z niepełnosprawnościami oraz projektowanie działań podnoszących jakość obsługi na rzecz likwidowania barier, w tym mentalnych, dotyczących osób z ograniczoną sprawnością.
Metody szkolenia: warsztatowa praca z grupą, analiza przypadku, miniwykład, dyskusje, ćwiczenia indywidualne i w grupach, kwestionariusze do pracy indywidualnej, obserwacja i udzielanie informacji zwrotnej.
Wykładowca: Trener biznesu, przygotowanie z zakresu studiów z psychologii, zarządzania, komunikacji z osobami o szczególnych potrzebach zdrowotnych. Pracownik instytucji pomocy i integracji społecznej; starszy specjalista pracy socjalnej o specjalności niepełnosprawność, pedagog resocjalizacji, trener biznesu. Ponadto ukończyła Studium Pomocy Rodzinie w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz studia podyplomowe, między innymi w zakresie psychologii komunikacji społecznej. Posiada potwierdzone zaświadczeniem MEN kwalifikacje w zawodzie wykładowcy na kursach. Prowadzi szkolenia i warsztaty między innymi z zakresu obsługi osób niepełnosprawnych i komunikacji interpersonalnej od 2010 roku. Społecznie w latach 2003-2013 prezes stowarzyszenia rodziców dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1. Przepisy prawa regulujące obowiązek zapewnienia dostępności instytucji publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
1. Konstytucja RP, Karta Praw Osób Niepełnosprawnych, „nowojorska” Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych – akty prawne gwarantujące równe prawa osobom niepełnosprawnym.
2. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – zadania i wymogi w stosunku do jednostek sektora publicznego.
3. Akty wykonawcze i inne akty prawne obowiązujące w tym obszarze.
4. Zasada uniwersalnego projektowania i mechanizm racjonalnych usprawnień.
5. Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej.
6. Jednostki sektora finansów publicznych obowiązane do realizacji ustawy.
Moduł 2. Organizacyjne aspekty jednostki w zakresie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na obsługę osób z niepełnosprawnościami.
1. Specyfika funkcjonowania osób niepełnosprawnych w zależności od rodzaju dysfunkcji.
2. Ewolucja poglądów na temat miejsca osób niepełnosprawnych w społeczeństwach: rys historyczny, uwarunkowania kulturowe, czynniki ekonomiczne.
3. Pułapka stereotypów wobec osób niepełnosprawnych, ich możliwości intelektualnych, motywacji do rozwoju osobistego, cech osobowościowych.
Moduł 3. Możliwe problemy osób niepełnosprawnych: percepcyjne, poznawcze, społeczne, komunikacyjne oraz sposoby ich niwelowania.
1. Zadawanie pytań jako narzędzie kontroli nad procesem komunikacji.
2. Psychologiczne pułapki oceniania. Teoria atrybucji, błędy atrybucji.
3. Standardy obsługi a satysfakcja klienta z relacji z personelem placówki, czyli zarządzanie doświadczeniami klienta.
Moduł 4. Integracja zespołu na rzecz obsługi pacjentów niepełnosprawnych. Efektywne metody komunikacji z osobami niepełnosprawnymi w odniesieniu do ich indywidualnych dysfunkcji.
1. Związek umiejętności i kompetencji społecznych ze zdolnością komunikowania się z otoczeniem.
2. Umiejętność dostosowania komunikatu do systemu reprezentacji sensorycznej rozmówcy.
3. Analiza transakcyjna Erica Berne’a, czyli w co grają ludzie; wybrane pojęcia: skrypty podświadomości.
4. Rola osobistych przekonań i indywidualnych doświadczeń w podejściu do osób z niepełnosprawnościami.
5. Zarządzanie emocjami, samokontrola emocjonalna, zmiana emocji (reinterpretacja sytuacji), praktyczne radzenie sobie z emocjami w sytuacji trudnej. Automatyczny kontra refleksyjny system wartościowania zdarzeń.
Moduł 5. Praca i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi o szczególnych potrzebach komunikacyjnych, dodatkowe kanały komunikacji.
1. Reguły i zasady komunikacyjne w pracy z osobą niepełnosprawną: rodzaje i funkcja pytań, poziomy słuchania, komunikaty werbalne i niewerbalne, bariery komunikacyjne.
2. Charakterystyka języka i sposobów komunikowania się osób w zależności od rodzaju dysfunkcji.
3. Niewerbalne wskaźniki konwersacyjne – niespójność lub sprzeczność między różnymi kanałami komunikacyjnymi. Kody komunikacji pozawerbalnej.
Moduł 6. Nowoczesne technologie w komunikacji z klientem niepełnosprawnym.
1. Kanały komunikacji we współczesnym świecie.
2. Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej (feedbacku) za pomocą komunikacji fonicznej, wizualno-przestrzennej, wspomagającej i alternatywnej.
3. Wpływ preferowanej formy komunikacji na zadowolenie rozmówcy z niepełnosprawnością.
Moduł 7. Rozmowa wspierająca, motywująca, budująca u osób niepełnosprawnych poczucie wartości i wiary we własne siły.
1. Zjawisko marginalizacji i automarginalizacji, dyskryminacja, podwójne wykluczenie, etykietowanie i stygmatyzacja.
2. Strategie konwersacyjne: możliwe reakcje i zakłócenia motywacyjne. Współdziałanie obu stron relacji międzyludzkiej.
3. Budowanie wiarygodności i zaufania. Analiza własnych przekonań i motywacji.
4. Techniki wpływu społecznego – argumentacja, perswazja, manipulacja. Techniki manipulacji i strategie przeciwstawiania się im. Asertywne techniki autoprezentacji: ingracjacja, podwyższanie samooceny, konformizm.
Moduł 8. Wypracowanie procedur postępowania z pacjentami niepełnosprawnymi.
1. Umiejętności psychologiczne, społeczne, prakseologiczne przydatne w relacjach z osobami niepełnosprawnymi z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności.
2. Praktyczne warsztaty obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnych.
3. Zasady savoir-vivre’u wobec osób niepełnosprawnych.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.