Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
04-06.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 03.12.2023 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2450,00 zł - w pok. 2-os. 2750,00 zł - w pok. 1 os. RABAT 100,00 zł / osoba przy zgłoszeniu min. 3 osób z tego samego tematu w tym terminie | + 23 % VAT |
04-07.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 03.12.2023 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 28 h. -4 noclegi | 2850,00 zł - w pok. 2-os. 3200,00 zł - w pok. 1 os. RABAT 100,00 zł / osoba przy zgłoszeniu min. 3 osób z tego samego tematu w tym terminie | + 23 % VAT |
06-07.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 05.12.2023 r. | Toruń, Hotel Mercure***, ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | 2090,00 zł - w pok. 2-os. 2350,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
06-08.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 05.12.2023 r. | Toruń, Hotel Mercure***, ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | 2450,00 zł - w pok. 2-os. 2750,00 zł - w pok. 1 os. RABAT 100,00 zł / osoba przy zgłoszeniu min. 3 osób z tego samego tematu w tym terminie | + 23 % VAT |
11-12.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2023 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2090,00 zł - w pok. 2-os. 2350,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
11-13.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2023 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2450,00 zł - w pok. 2-os. 2750,00 zł - w pok. 1 os. RABAT 100,00 zł / osoba przy zgłoszeniu min. 3 osób z tego samego tematu w tym terminie | + 23 % VAT |
13-14.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 12.12.2023 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | 2290,00 zł - w pok. 2-os. 2590,00 zł - w pok. 1 os. | + 23 % VAT |
13-15.12.2023 Przyjazd po południu w dn. 12.12.2023 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | 2450,00 zł - w pok. 2-os. 2750,00 zł - w pok. 1 os. RABAT 100,00 zł / osoba przy zgłoszeniu min. 3 osób z tego samego tematu w tym terminie | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cele szkolenia: Doskonalenie warsztatu pracy urzędników w zakresie komunikacji interpersonalnej oraz budowania i utrzymywania pozytywnej relacji z klientem. Samopoznanie i identyfikacja własnego profilu w relacjach z innymi ludźmi. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz samoświadomości w zakresie obsługi klienta. Świadome zarządzanie emocjami i panowanie nad sytuacjami stresowymi w pracy.
Metody i środki szkoleniowe: Analiza przypadku, dyskusja, symulacje. Praca warsztatowa, kwestionariusze do pracy indywidualnej, praca z grupą, obserwacja i udzielanie informacji zwrotnej. Ćwiczenia indywidualne i w grupach, Miniwykład, test szkoleniowy, dyskusja.
Prowadzący szkolenie: Mgr psychologii i zarządzania zasobami ludzkimi. Trener biznesu, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Doświadczony i wysoko oceniany wykładowca i praktyk.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1. Trudny klient – pojęcie, typy klientów trudnych
1. Interesant – podmiot czy przedmiot obsługi.
2. Osobiste predyspozycje konieczne w pracy z interesantem.
3. Trudny klient czy trudna sytuacja – perspektywa klienta i urzędnika.
4. Typologia klientów „trudnych”.
5. Teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera i przynależne im cechy.
Moduł 2. Komunikacja w obsłudze trudnego klienta,
1. Skuteczna komunikacja interpersonalna – wybrane ujęcia. Błędy i blokady komunikacji interpersonalnej i sposoby ich przezwyciężania. Jak słuchać i jak mówić, żeby nas słuchano.
2. Zachowania uważane za zwiększające wiarygodność komunikatu. Kłamstwo jako blokada komunikacyjna.
3. Znaczenie osobowości i rola odczuwanych emocji w pracy urzędnika. Psychologiczne pułapki oceniania, błędy atrybucji.
4. Istota inteligencji emocjonalnej, kompetencje emocjonalne i społeczne warunkujące inteligencję emocjonalną: samoświadomość, samoregulacja, motywacja, empatia, umiejętności społeczne.
5. Koncepcja inteligencji emocjonalnej wg Daniela Golemana. Kompetencje psychologiczne, społeczne i prakseologiczne. Różnice indywidualne w rozeznaniu emocjonalnym.
6. Wzmocnienie poczucia własnej wartości: adekwatna samoocena, konfrontacja własnych wyobrażeń o sobie z ocenami innych.
Moduł 3. Narzędzia do skutecznej komunikacji z trudnym klientem
1. Umiejętne słuchanie komunikatów werbalnych i dostrzeganie treści niewerbalnych; sygnały wizualne, mowa ciała w kontakcie z klientami urzędu i współpracownikami.
2. Odpowiedź na nierealne oczekiwania klienta, czyli asertywna odmowa.
3. Umiejętność wyrażania i przyjmowania krytyki, umiejętność odmawiania, autentyczność, obrona własnych granic psychologicznych.
4. Wywieranie wpływu na ludzi, sztuka manipulacji, techniki manipulacyjne.
5. Komunikacja interpersonalna jako narzędzie wpływu: przekaz werbalny i niewerbalny w kontakcie, rozpoznawanie i interpretacja mowy ciała, odczytywanie informacji niewyrażonych słowami.
6.Dopasowanie w kontakcie na poziomie komunikatu werbalnego i niewerbalnego: postawa ciała, gestykulacja, rozumienie znaczenia gestów, mimika i kontakt wzrokowy, dystans i wykorzystanie przestrzeni, język ciała.
Moduł 4. Sytuacje konfliktowe w kontakcie z trudnym klientem
1. Psychologia konfliktu.
2. Zrozumienie zjawiska konfliktu, jego przyczyn oraz faz jego rozwoju.
3. Reakcje na sytuację konfliktową: percepcja, emocje, myślenie, zachowania.
4. Określenie indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktu; kwestionariusz Thomasa – Kilmanna.
5. Manipulacje w rozwiązywaniu konfliktów: techniki ingracjacyjne, tworzenie stresowych sytuacji, eskalacja żądań, zachowania irracjonalne.
6. Psychologia konfliktu.
7. Zrozumienie zjawiska konfliktu, jego przyczyn oraz faz jego rozwoju.
8. Reakcje na sytuację konfliktową: percepcja, emocje, myślenie, zachowania.
9. Określenie indywidualnego stylu rozwiązywania konfliktu; kwestionariusz Thomasa – Kilmanna.
10. Manipulacje w rozwiązywaniu konfliktów: techniki ingracjacyjne, tworzenie stresowych sytuacji, eskalacja żądań, zachowania irracjonalne.
Moduł 5. Techniki radzenia sobie ze stresem w obsłudze trudnego klienta
1. Zarządzanie emocjami, samokontrola emocjonalna, zmiana emocji (reinterpretacja sytuacji), praktyczne radzenie sobie z emocjami i ze stresem. Automatyczny kontra refleksyjny system wartościowania zdarzeń.
2. Fizjologia i psychologia stresu.
3. Symptomy narastającego stresu i wypalenia zawodowego. Strategie radzenia sobie ze stresem w pracy zawodowej.
4. Proste techniki redukcji stresu.
Moduł 6. Etyka, moralność, rzetelność w pracy urzędnika/pracownika firmy
1. Obszary zagrożeń i ryzyk etycznych.
2. Dylemat etyczny – metody analizy sytuacji etycznych w pracy urzędnika.
3. Przykłady dylematów etycznych i możliwych rozwiązań, w tym sposób postępowania w przypadku naruszenia lub bycia świadkiem naruszenia zasad etyki, przykłady łamania zasad w urzędzie.
4. Dobre praktyki w radzeniu sobie z sytuacją trudną, niejednoznaczną moralnie, nieetyczną.
5. Skuteczne środki zaradcze w przypadku dostrzeżenia naruszenia lub złamania zasad.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.