Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
STYCZEŃ | STYCZEŃ | STYCZEŃ | STYCZEŃ | STYCZEŃ |
20-21.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 19.01.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
20-22.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 19.01.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
27-29.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 26.01.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
29-30.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 28.01.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
29-31.01.2025 Przyjazd po południu w dn. 28.01.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
LUTY | LUTY | LUTY | LUTY | LUTY |
10-11.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.02.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
10-12.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.02.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
17-18.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.02.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
17-19.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.02.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
24-26.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 23.02.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
26-27.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 25.02.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
26-28.02.2025 Przyjazd po południu w dn. 25.02.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
MARZEC | MARZEC | MARZEC | MARZEC | MARZEC |
03-04.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 02.03.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
03-05.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 02.03.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
05-06.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.03.2025 r. | Warszawa, Hotel HIT***, ul. Kłopotowskiego 33 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
05-07.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.03.2025 r. | Warszawa, Hotel HIT***, ul. Kłopotowskiego 33 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
10-11.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.03.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
10-12.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 09.03.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
17-18.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.03.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
17-19.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 16.03.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
24-26.03.2025 Przyjazd po południu w dn. 23.03.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ | KWIECIEŃ |
02-03.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.04.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
02-04.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.04.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
07-09.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 06.04.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
14-15.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.04.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
14-16.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.04.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
28-29.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 27.04.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
28-30.04.2025 Przyjazd po południu w dn. 27.04.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
MAJ | MAJ | MAJ | MAJ | MAJ |
05-06.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.05.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
05-07.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 04.05.2025 r. | Lublin, Hotel Victoria*** ul. Narutowicza 58/60 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
12-13.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 11.05.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
12-14.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 11.05.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
14-15.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.05.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
14-16.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 13.05.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
19-20.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 18.05.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
19-21.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 18.05.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
26-28.05.2025 Przyjazd po południu w dn. 25.05.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
CZERWIEC | CZERWIEC | CZERWIEC | CZERWIEC | CZERWIEC |
02-03.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.06.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
02-04.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 01.06.2025 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
09-10.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 08.06.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
09-11.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 08.06.2025 r. | Gdańsk, Hotel Mercure Posejdon***, ul. Kapliczna 30 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
16-17.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 15.06.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 14 h. -2 noclegi | + 23 % VAT | |
16-18.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 15.06.2025 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
23-25.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 22.06.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 20 h. -3 noclegi | + 23 % VAT | |
23-26.06.2025 Przyjazd po południu w dn. 22.06.2025 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 28 h. -4 noclegi | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Odbiorcy szkolenia: pracownicy instytucji, placówek i ośrodków wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, członkowie organizacji pozarządowych działających w obszarze włączenia społecznego.
Cel szkolenia: poszerzenie wiedzy na temat specyfiki pracy z osobami z niepełnosprawnościami oraz kompetencji osobistych w zakresie umiejętności efektywnego komunikowania się i udzielania wsparcia.
Metody pracy: Prezentacja multimedialna, wykład interaktywny, praca warsztatowa w grupach, ćwiczenia, energizery, studium przypadku.
Prowadzący: Marta Mazur, pedagog resocjalizacji, od 2009 roku wykładowca na kursach (zaświadczenie MEN), starszy specjalista pracy socjalnej o specjalności niepełnosprawność, studia podyplomowe z zakresu psychologii komunikacji społecznej i funduszy europejskich w samorządzie terytorialnym; od 16 lat na stanowisku ds. strategii i programów pomocy społecznej oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi w instytucji pomocy i integracji społecznej, od 2008 roku koordynator projektu współfinansowanego ze środków unijnych, przez 10 lat prezes lokalnej organizacji pozarządowej działającej na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej
PROGRAM SZKOLENIA
1. Dawna i dzisiejsza nomenklatura dotycząca niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnościami (OzN)
a) etykietowanie, stygmatyzacja, piętnowanie;
b) „portretowanie” a język inkluzywny wobec osób z niepełnosprawnościami;
c) język „kształtujący rzeczywistość”;
d) język „wrażliwy” na niepełnosprawność.
2. Niepełnosprawność jako temat tabu
a) mity dotyczące osób niepełnosprawnych;
b) infantylizacja i protekcjonalność wobec ozn;
c) medykalizacja tematu niepełnosprawności.
3. Praca i komunikacja z OzN o szczególnych potrzebach komunikacyjnych, dodatkowe kanały komunikacji. Nawiązywanie kontaktu, oferowanie pomocy, kontakt fizyczny w relacjach pracownik – klient z niepełnosprawnością, poszanowanie prywatności.
4. Klasyfikacja rodzajów i stopni niepełnosprawności. Potrzeby osób z poszczególnymi niepełnosprawnościami.
5. Ewolucja poglądów na temat miejsca osób niepełnosprawnych w społeczeństwach: rys historyczny, uwarunkowania kulturowe, czynniki ekonomiczne.
a) pułapka stereotypów wobec osób niepełnosprawnych, ich możliwości intelektualnych, motywacji do rozwoju osobistego, cech osobowościowych;
b) zjawisko marginalizacji i automarginalizacji, dyskryminacja, podwójne wykluczenie, etykietowanie i stygmatyzacja.
6. Prawne aspekty niepełnosprawności
a) dualny system orzekania o niepełnosprawności: do celów rentowych oraz pozarentowych;
b) przepisy prawa regulujące obowiązek zapewnienia dostępności instytucji publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami;
c) konstytucja RP, Karta praw osób niepełnosprawnych, „nowojorska” Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych – akty prawne gwarantujące równe prawa osobom niepełnosprawnym;
d) ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – zadania i wymogi w stosunku do jednostek sektora publicznego. akty wykonawcze i inne akty prawne obowiązujące w tym obszarze;
e) zasada uniwersalnego projektowania i mechanizm racjonalnych usprawnień.
7. Umiejętności psychologiczne, społeczne, prakseologiczne przydatne w relacjach z osobami niepełnosprawnymi z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności
a) rola osobistych przekonań na temat osób niepełnosprawnych i indywidualnych doświadczeń w poziomie kompetencji emocjonalnych; istota komunikacji międzyludzkiej w aspekcie rozpoznawania emocji własnych i emocji innych osób – dbałość o relacje;
b) zachowanie form grzecznościowych, komunikacja przez pośrednika;
c) umiejętność dostosowania komunikatu do systemu reprezentacji sensorycznej rozmówcy;
d) techniki komunikacyjne wzmacniające kontakt z osobą niepełnosprawną, komunikacja werbalna i niewerbalna, bariery komunikacyjne i ich pokonywanie.
8. Problem niepełnosprawności klienta w tradycyjnym i nowoczesnym podejściu
a) pomiędzy heteronomią a autonomią – osoby z niepełnosprawnością we współczesnym społeczeństwie;
b) integracja, włączanie społeczne i aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych w praktyce. proces marginalizacji i wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnościami – od bezradności do samowykluczenia;
c) przejawy dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami;
d) zagadnienie rzecznictwa i reprezentacji ozn. prawo decydowania o własnym życiu.
9. Specyfika i standardy pracy z OzN i ich rodzinami. Aktywizacja zawodowa i społeczna OzN i ich otoczenia
a) sieć wsparcia społecznego OzN w społeczeństwie włączającym. wsparcie udzielane a wsparcie odczuwane;
b) zasady obowiązujące w relacjach z osobami z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności. wypracowanie procedur postępowania z klientami niepełnosprawnymi.
10. Praktyczny warsztat obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób niepełnosprawnych.
11. Zasady savoir-vivre’u wobec osób z niepełnosprawnościami.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.