Data szkolenia | Miejsce szkolenia | Forma | Cena ze środków publicznych | Cena szkolenia z pozostałych środków |
GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ | GRUDZIEŃ |
02-04.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
02-05.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 01.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 28 h. -4 noclegi | 2900,00 zł - w pok. 2-os. 3150,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-10.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
09-11.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 08.12.2024 r. | Kraków, Hotel Kazimierz*** ul. Miodowa 16 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-12.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 16 h. -2 noclegi | 2250,00 zł - w pok. 2-os. 2450,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 50,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
11-13.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 10.12.2024 r. | Toruń, Hotel Mercure Centrum*** ul. Kraszewskiego 1/3 | 22 h. -3 noclegi | 2550,00 zł - w pok. 2-os. 2850,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
16-18.12.2024 Przyjazd po południu w dn. 15.12.2024 r. | Zakopane, Hotel Hyrny*** ul. Piłsudskiego 20 | 22 h. -3 noclegi | 2500,00 zł - w pok. 2-os. 2800,00 zł - w pok. 1 os. Uwaga przy zgłoszeniu co najmniej 2 os. - RABAT 100,00 zł od osoby | + 23 % VAT |
Uwaga:
– w szczególnie uzasadnionych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia(przy zachowaniu co najmniej porównywalnego standardu pobytu),
– wersja szkoleń 30 h. ma charakter warsztatowy(realizuje program szkoleń w wersji 20 h., poszerzony o dodatkowe ćwiczenia, case study w danym temacie)
– w przypadku szkoleń finansowanych przez Zamawiającego ze środków publicznych – do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie o pochodzeniu źródła finansowania(w treści należy podać: temat szkolenia, nazwiska osób zgłaszanych, oraz stwierdzenie, ze koszty szkolenia są pokrywane ze środków publicznych)
– istnieje możliwość wkalkulowania w cenę szkolenia zwrotu kosztów podróży.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, materiały konferencyjne, zapewnieniem warunków bhp, zaświadczenie wydano na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, zakwaterowanie w pok. 2 os. lub 1 os., pełne wyżywienie, serwis kawowy, opieka organizatora w ramach nadzoru wewnętrznego, ubezpieczenie od NNW.
Cel szkolenia: wyposażenie uczestników szkolenia w wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych w obszarze dostępności urzędu dla osób ze szczególnymi potrzebami; przedstawienie uczestnikom prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z niepełnosprawnościami oraz projektowanie działań podnoszących jakość obsługi na rzecz likwidowania barier, w tym mentalnych, dotyczących osób z ograniczoną sprawnością.
Metody pracy: Prezentacja multimedialna, wykład interaktywny, praca warsztatowa w grupach, ćwiczenia, energizery, studium przypadku.
Prowadzący: Marta Mazur, pedagog resocjalizacji, od 2009 roku wykładowca na kursach (zaświadczenie MEN), starszy specjalista pracy socjalnej o specjalności niepełnosprawność, studia podyplomowe z zakresu psychologii komunikacji społecznej i funduszy europejskich w samorządzie terytorialnym; od 16 lat na stanowisku ds. strategii i programów pomocy społecznej oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi w instytucji pomocy i integracji społecznej, od 2008 roku koordynator projektu współfinansowanego ze środków unijnych na rzecz poprawy warunków funkcjonowania osób niepełnosprawnych, przez 10 lat prezes lokalnej organizacji pozarządowej działającej na rzecz osób niepełnosprawnych
PROGRAM SZKOLENIA
1. Przepisy prawa regulujące obowiązek zapewnienia dostępności urzędów dla osób ze szczególnymi potrzebami .
a) przepisy prawa regulujące obowiązek zapewnienia dostępności instytucji publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami;
b) Konstytucja RP, Karta Praw Osób Niepełnosprawnych, „nowojorska” Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych – akty prawne gwarantujące równe prawa osobom niepełnosprawnym;
c) ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – zadania i wymogi w stosunku do jednostek sektora publicznego. Akty wykonawcze i inne akty prawne obowiązujące w tym obszarze;
d) zasada uniwersalnego projektowania i mechanizm racjonalnych usprawnień;
e) minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej;
f) jednostki sektora finansów publicznych obowiązane do realizacji ustawy.
2. Zasady profesjonalnej obsługi osób z niepełnosprawnościami.
a) specyfika funkcjonowania osób niepełnosprawnych w zależności od rodzaju dysfunkcji;
b) charakterystyka języka i sposobów komunikowania się osób w zależności od rodzaju dysfunkcji;
c) możliwe problemy osób niepełnosprawnych: percepcyjne, poznawcze, społeczne, komunikacyjne oraz sposoby ich niwelowania;
d) efektywne metody komunikacji z osobami niepełnosprawnymi w odniesieniu do ich indywidualnych dysfunkcji.
3. Ewolucja poglądów na temat miejsca osób niepełnosprawnych w społeczeństwach: rys historyczny, uwarunkowania kulturowe, czynniki ekonomiczne.
4. Pułapka stereotypów wobec osób niepełnosprawnych, ich możliwości intelektualnych, motywacji do rozwoju osobistego, cech osobowościowych.
5. Możliwe problemy osób niepełnosprawnych: percepcyjne, poznawcze, społeczne, komunikacyjne oraz sposoby ich niwelowania.
a) zadawanie pytań jako narzędzie kontroli nad procesem komunikacji;
b) psychologiczne pułapki oceniania. Teoria atrybucji, błędy atrybucji;
c) znaczenie pierwszego wrażenia w nawiązywaniu dobrego kontaktu;
d) standardy obsługi a satysfakcja klienta z relacji z personelem, czyli zarządzanie doświadczeniami klienta.
6. Sztuka słuchania, interpretowania, zadawania pytań, odczytywania sygnałów i komunikatów niewerbalnych w obsłudze klienta z różnym rodzajem niepełnosprawności.
a) mowa ciała, kontakt wzrokowy, proksemika w relacji z osobami ze szczególnymi potrzebami;
b) budowanie precyzyjnych komunikatów, parafraza, odzwierciedlanie jako techniki unikania nieporozumień w rozmowie z klientem niepełnosprawnym;
c) emocje klienta vs. emocje pracownika obsługi jako podstawa interakcji;
d) rola inteligencji emocjonalnej w relacjach z innymi. sztuka zarządzania emocjami;
e) konstruowanie asertywnego komunikatu;
f) analiza transakcyjna – praktyczna identyfikacja poziomów komunikacji międzyludzkiej.
7. Savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych. Zasady konwersacji obowiązujące w relacjach z osobami niepełnosprawnymi z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności.
a) zachowanie form grzecznościowych, komunikacja przez pośrednika;
b) umiejętność dostosowania komunikatu do systemu reprezentacji sensorycznej rozmówcy.
Karty zgłoszeniowe prosimy nadesłać faksem (081 5346065, 81 4790816) lub [po zeskanowaniu] e-mailem (szkolenia@eceprestiz.pl). Szczegółowy program zajęć prześlemy e-mailem na podany adres uczestnika ok.7 dni przed datą kursu. Pisemną rezygnację przyjmujemy na 10 dni przed datą rozpoczęcia kursu , po tym terminie nieobecność nie zwalnia do zapłaty należności.